Rawn Clark - 3.stupeň

Uživatelský avatar
marvin
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 2864
Registrován: 16 čer 2009, 10:52
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Poděkoval(a): 553×
Obdrženo poděkování: 713×
Kontaktovat uživatele:

Rawn Clark - 3.stupeň

Příspěvekod marvin » 04 srp 2013, 14:28

Třetí stupeň

Třetí stupeň začíná povídáním o „čtyřech pilířích chrámu“ – vědění, vůli, odvaze a mlčení. Často jsou tyto termíny špatně chápány, takže přidám pár mých vlastních slov, abych v tomto ohledu Bardona doplnil.

Vědění: zde není zamýšleno přecpávání mysli fakty nebo čísly, protože tím se nijak neuspíší magický vývoj adepta. Jedná se o ten typ důležitých vědomostí, které student získává kombinováním studia a praxe. Jak by vám řekl jakýkoliv adept alchymie: čtením se z vás alchymista nestane. Jen aplikováním naučeného v praktickém životě dochází k vzestupu získaných vědomostí. Touto cestou totiž dojdete k Pochopení a eventuálně k Moudrosti.

Vůle: vůle se nevztahuje jen k síle magické vůle překonávat všechny překážky, ale také ke schopnosti invokovat pocit absolutní jistoty, že zamýšlené se uskuteční. To je zvláště důležité při vytváření sugestivních formulí a při plastické imaginaci. Vůle narůstá s praxí – musí se pěstovat. S pevnou vůlí se mágovi otevřou mnohé brány, které zůstávají před obyčejnými lidmi zavřeny. I vůli by však měl mág dokázat udržet na uzdě, aby náhodou nepřekročil rozumné hranice. Vůle, kterou mág vládne, se dá přirovnat k nepopíratelné síle valící se vody – a navíc překonává překážky tím, že je obchází, místo toho, aby je bez milosti rozdrtila.

Odvaha: vztahuje se k neotřesitelné vůli postavit se vzdor jakýmkoliv překážkám a čelit jakékoliv výzvě. V základě je odvaha schopností kontrolovat vlastní strach a překračovat vlastní hranice. Tím však není myšleno, aby student strach ignoroval, protože ten je přirozenou a důležitou součástí mechanismů sebezáchovy. Co je zde tedy zamýšleno? Když se vás zmocní strach, měli byste jej vnímat jako cennou informaci a ve správnou chvíli se ho dokázat zbavit. S výjimkou život ohrožujících situací mág nesmí dovolit, aby se strach stal překážkou v pokroku. Tento aspekt odvahy je důležitý pro začínajícího studenta zejména co se týká práce při introspekci a sebe-transformaci. Často objevíme sami v sobě něco, čemu se budeme muset postavit s odvahou. Správná meditace k posílení odvahy je uvažovat o následcích situace, kdy v nás strach převládne. V blízkosti smrti nebývá ve skutečnosti situace nikterak vážná, ovšem strach dokáže hrůzu znásobit. Jsou i další metody k posílení odvahy. Například já mám strach z výšek, takže jsem se na nějaký čas stal myčem oken. Musel jsem lozit po dlouhých žebřících, ale s dostatečným zabezpečením jsem svůj strach překonal. Stále mám strach z výšek, ale nyní vím, že onen strach překračuje skutečné nebezpečí a už mi nebrání v testování mých omezení.

Mlčení: zde dochází k nepochopení nejčastěji. Mnozí si myslí, že mlčením se myslí nezmiňovat se ani slovem o magii nebo zkušenostech s ní, ale to není ten případ. Kdyby tomu tak bylo, proč by Bardon psal své knihy a učil své žáky? V základu se mlčení týká dvou věcí – osobního ega a svátosti magických zkušeností. Ta část našeho lidského ega, která závisí na reakci okolí, musí být poražena každým studentem magie. Zde je teprve na místě mlčení o přirozenosti a rozsahu magických zkušeností a schopností. Když začneme klábosit o vlastní všemocnosti, pak naplníme potřebu tohoto ega a to nás odvede z cesty k vyšším metám. Mlčením se v tomto ohledu vyhneme nabubření vlastního ega a následně pro nás bude i snadnější s ním bojovat. Za zmínku stojí i to, že magické zkušenosti jsou velmi intimní a osobní povahy. Jejich intimita může být snadno narušena, když o zkušenostech mluvíme v detailech před ostatními. Já osobně nemám problém mluvit o věcech týkajících se magie, ale nikdy se nezmiňuji v detailech o vlastních zážitcích. Přináší mi to výhodu ve vlastním růstu a tudíž to doporučuji i vám. Tato forma mlčení vytváří ve vlastních zkušenostech velmi mocný náboj intimity, který není jinou cestou dosažitelný.



Mentální úroveň:

Cvičení třetího stupně přenesou studenta dále v umění tvořivé představivosti. Způsob, jakým toto umění popisuje Bardon, je jedinečný v tom ohledu, že student postupuje krok za krokem a ve výsledku získává absolutní kontrolu nad tím, co si představuje. Tato technika je důležitá hned z několika důvodů. Posiluje koncentraci a vůli, zlepšuje fyzické, astrální a mentální smysly a připravuje studenta na další práci s astrálním a mentálním cestováním.

Zatímco na této úrovni je tvořivá představivost jen mentální cvičení, vede v kombinaci s dalšími cvičeními ke skutečně astrálním zážitkům. Rozdíl mezi mentální projekcí, která se zakládá na (jakoby) fyzických pocitech, a skutečnými astrálními zážitky (které také zahrnují jakoby fyzické pocity), je sotva znatelný. A o to jde. Protože je ten rozdíl tak malý, zvládnutí multi-smyslové mentální projekce vede studenta přirozeně k umění astrální projekce. Hlavní rozdíl mezi těmito dvěma je, že při astrální projekci navštěvovaná úroveň není odkázána na mentální projekci mága, spíše se jedná o úroveň, která existuje sama ze sebe. (To samé se dá říci i o skutečném mentálním cestování, kromě toho, že při mentálním cestování nejsou žádné jakoby-fyzické pocity).

Dalším významným rozdílem je, že skutečná astrální projekce vyžaduje, aby mág vědomě oddělil astrálně-mentální tělo od fyzického, k čemuž při mentální projekci nedochází.

Ještě dalším aspektem těchto cvičení je, že zvládnutím tvořivé vizualizace se student naučí, jak efektivně vytvářet obrazy, které může navštěvovat v astrální úrovni. Pečlivě pěstovaná tvořivá představivost efektivně vytváří spojení s astrálním protějškem. Toto je například tajemství, skrývající se za astrálním cestováním u okultních symbolů – symbol je projektován silou tvořivé představivosti, která spojuje projekci s astrálním protějškem symbolu a dovoluje nám prozkoumat jej naším astrálně-mentálním tělem.

Když toto nyní víte, doufám, že je jasné, že tato cvičení mají velký význam. Každé cvičení v Bráně je důležité pro postupný, vyrovnaný magický vývoj a žádné z nich by nemělo být přehlíženo.

Pokud student skutečně zvládl cvičení s jedním smyslem ve druhém stupni, pak cvičení třetího stupně, při nichž zapojujete dva či tři smysly najednou, by neměly činit větší problémy. Tato cvičení jsou předkládána ve specifickém pořadí, které by měl student také dodržovat.

První cvičení zahrnuje vnější projekci nějaké scény. Bardon dává příklad tikajících hodin, kde student kombinuje vizualizaci hodin a zároveň sluchový vjem tikání. Projekce by se měla vznášet před očima. Bardon také mluví o vizualizaci potoka či pole s obilím atd., při čemž student zapojuje více smyslů, ale i zde by měla být projekce oddělena od studenta – neměli byste stát vprostřed děje.

První cvičení je velmi podobné cvičením z druhého stupně, jen zde zapojujete více smyslů najednou. Měli byste to zvládnout i s otevřenýma očima. Cílem je přizpůsobit představivost kombinování více smyslů.

Až když zvládnete daná cvičení, měli byste svou pozornost obrátit k následujícím. Tentokrát budete cvičit se zavřenýma očima a budete vizualizovat známou scénu okolo sebe. To se velmi liší od projekce, která visí ve vzduchu před očima a která je od vás oddělená. Nejdříve byste měli tuto scénu jen vidět – cílem je naučit se technice vstupování do scény.

Až se vám to zdaří na pět minut, začněte vytvářet scény a přidávejte do nich zvuky. Pak přidejte hmat atd. Měli byste postupně zahrnout celou osobu do různých zážitků – vidět každý detail, slyšet každý zvuk a cítit každý vjem. Chuť a čich můžete také zahrnout.

Další v pořadí přichází cvičení, kdy kolem sebe rozprostřete neznámou scénu. Pracujte jako u předchozího s maximálním počtem použitých smyslů. Začněte se zavřenýma očima a až cvičení zvládnete, pokračujte s otevřenýma. Práce s neznámými představami vyžaduje větší nápaditost, jejíž rozvoj je zde hlavním cílem.

Pak se obraťte k multi-smyslové vizualizaci různých zvířat. Začněte s domácími zvířaty a cvičte s očima zavřenýma, pak otevřenýma (pozn. zde se jedná o projekci, nikoliv o obklopující scénu).

Nyní uveďte zvířata do pohybu. Jako předtím, začněte se zvířaty, která znáte a pokračujte s neznámými.

Závěrečná cvičení této sekce se týkají vizualizace lidí. Začněte se známými lidmi a představujte si jejich obrazy, beze zvuku, vůně či pohybu, nejdříve se zavřenýma a pak s otevřenýma očima. Pak si představujte lidi, které neznáte.

Až zvládnete cvičení s nasazením jednoho smyslu, přidejte pohyb a řeč lidí. Zahrňte co nejvíce smyslů. Nakonec opakujte toto cvičení s neznámými lidmi.

Tím končí magické školení ducha ve třetím stupni. Na konci těchto cvičení byste si měli všimnout značného pokroku ve schopnosti tvořivé vizualizace. Měli byste být schopni umístit sami sebe doprostřed jakékoliv scény na libovolně dlouhou dobu, vprostřed libovolného počtu lidí či zvířat a to za pomoci jakýchkoliv smyslů.



Otázky a odpovědi:



1) Jak skutečné by měly vizualizace být?

Měly by být tak skutečné, že když se jich rozhodnete dotknout, budete překvapeni, že nejsou hmotné. Úroveň detailu by měla být tak vysoká, že představovanou věc nerozeznáte od originálu.



2) Proč musím vždy cvičit se zavřenýma a pak s otevřenýma očima?

Obojí představuje pro mága cenné schopnosti. Začínáme se zavřenýma očima, protože to je všeobecně jednodušší. Pokud se vám podaří cvičení zvládnout se zavřenýma očima, neměl by být problém zvládnout je i s očima otevřenýma. Přitom by kvalita vizualizace měla být stejná.



3) Jaký je rozdíl mezi vizualizací, která se vznáší před očima, a scénou, ve které jsme přímo účastni?

I toto představuje pro mága cennou schopnost. Například, tikající hodiny jsou prvním typem a představa vlastního pokoje je typem druhým. První od nás nevyžaduje přímé zapojení do vizualizace na rozdíl od druhého typu, kde jsme přímo v akci a můžeme zapojit všech pět smyslů.

Cvičení začínají prvním typem, protože je jednodušší a tvoří předstupeň k druhému typu.



Astrální úroveň:

Než začnete s třetím stupněm školení duše, MUSÍTE mít splněna cvičení předchozího stupně a dosáhnout jistou vyrovnanost v živlech osobnosti. Abyste se vyhnuli nežádoucím efektům na duši a fyzické tělo, musíte si být jist, že ve vás neexistuje přemíra negativního vlivu nějakého živlu. Všechny nejrušivější položky z negativního zrcadla byste měli mít pod kontrolou a přeměněny.

Toto varování je opravdu opodstatněné (sám jsem se o něm přesvědčil na vlastní kůži – pozn.). Nezáleží na tom, jak moc chcete pokračovat dále, jen prosím nepokračujte dokud se vám nepodaří nastolit jistou rovnováhu. Pokud například přetrvávají silné negativní aspekty ohnivého živlu, které ovlivňují vaši osobnost, pak cvičení třetího stupně s ohnivým živlem způsobí ještě větší nevyrovnanost a z dlouhodobého pohledu vám tím více uškodí. Pokud jste na druhou stranu transformovali silné negativní vlastnosti, pak práce se živly vám pomůže posílit protější pozitivní aspekty osobnosti a tím vám přinese zejména radost.

Jak Bardon zdůrazňuje, práce se živly je nejhlubším tajemstvím magie. Formuje kořeny veškerých skutečných magických schopností a proto by měl student těmto cvičením věnovat velkou pozornost.

Systém navržený Bardonem v Bráně se odlišuje od ostatních v tom, že zde se student učí jak magicky působit skrze přímou manipulaci se živly. Zde se nezačíná spoléháním se na jiné bytosti (například bytosti živlů, posilující rituály apod.). V Bráně je to na pořadí až později s jasným doporučením, až po zvládnutí přímé živlové manipulace. To je vlastně fakt, který odlišuje skutečného mága od obyčejného kouzelníka či čaroděje.

Nynější cvičení magického školení duše kombinují již rozvinuté techniky vizualizace, impregnace myšlenkou a pórového dýchání. Jednoduše řečeno, student vizualizuje své tělo obklopené nekonečnou sférou specifického živlu, posílí tuto vizualizaci ideovým nábojem (například expanzivnost u ohně) a pak inhaluje tuto posílenou vizualizaci do celého těla.

Bardon zpočátku navrhuje sedm vdechů, přičemž tento počet se má zvyšovat až na třicet. Je dobré držet se tohoto postupu. Je důležité, aby student postupoval pomalu, protože tělu nějaký čas trvá zvyknout si na živlovou zátěž. Tím se také student vyhne vedlejším efektům.

Bardon navrhuje patřičné barvy pro každý živel, aby cvičení zjednodušil: oheň – červená, vzduch – modrá, voda – zelenomodrá, a země – žlutá, šedivá či černá. Doslovné dodržování těchto korespondencí není nezbytné. Já osobně používám tuto analogii: oheň – jasně rudá, vzduch – žlutá, voda – modrá a země – hnědá, šedivá či černá. Toto jsou korespondence, se kterými jsem pracoval, než jsem se setkal s Bránou. Proto jsou mi také bližší. Takže, pokud jste pracovali s jinou soustavou barev, cvičte dále s tím, co vám vyhovuje lépe.

Velký význam u těchto cvičení má také POCIT, který ve vás jednotlivé elementy vyvolávají. Musíte cítit horko a expanzivnost u ohně atd. Tyto pocity musí být srovnatelné s fyzickými pocity.

[Pozn. Bardon sem tam na několika místech zmiňuje schopnosti, kterých lze cvičením jednotlivých živlů dokázat. Je důležité si uvědomit, že to jsou jen příklady, dosažené po několikaletém úsilí a nejsou uváděny jako požadavky na adeptech. Jsou to extrémní praktiky a nedoporučují se, protože studenta odvádějí od důležitějšího cíle, kterým je vyrovnaný magický pokrok.]

Cvičení samotná jsou jednoduchá. Začínáte s vytvářením vizualizace a tu pak posilujete patřičným ideovým nábojem. Pak vdechujete živel celým tělem pomocí již známé techniky pórového dýchání. I zde dávejte pozor na to, abyste zbytečně neprodlužovali dechový rytmus. Začněte se sedmi vdechy a zvyšujte tento počet po jednom, až se dostanete na celkových třicet vdechů. Po vdechnutí daného množství živlu si všimněte charakteristických pocitů jednotlivých živlů a nechte jej obíhat celým tělem.

Až dokončíte tuto vdechovací část, musíte magicky vydechnout stejné množství živlu z těla ven. Cílem je zbavit se veškeré přemíry živlu, který jste do sebe přijali. K tomu použijte stejný počet výdechů jako nádechů.

Na to nezapomeňte, protože není zdravé zůstávat s přebytkem živlu delší dobu po cvičení. Podobně je nezdravé zacházet do opačného extrému a zbavit tělo většího množství živlu. Jinými slovy, vydechujte stejné množství, jaké jste vdechovali.

Nejprve zvládněte toto cvičení se zavřenýma očima, pak s očima otevřenýma. Nezanedbávejte toto pravidlo, protože v budoucnosti se vám to stane užitečným nástrojem v každodenním životě.

Když se vám podaří úspěšně zvládnout magické vdechování a vydechování ohnivého živlu po třicet vdechů, začněte pracovat se vzdušným živlem. Necvičte způsobem, že byste při jednom sezení cvičili třeba s ohnivým živlem a při další meditaci se vzduchem atd. místo toho ovládněte jeden element, jak to doporučuje Bardon. Předepsaný postup je důležité dodržet a student by ho měl následovat.

Třetí stupeň magického školení duše je kompletní, pokud se vám do těla podaří se stejnou lehkostí zavést jakýkoliv živel s otevřenýma i zavřenýma očima.



Otázky a odpovědi:

1) Je vdechování živlů jiné, než vdechování vitální energie?

Technika je v základu stejná – obklopte se prostorem elementu/energie a pak ji vdechujte. Hlavní rozdíl, nicméně, je ten, že živel obsahuje více myšlenkového náboje než vitální energie. Každý element zanechává jiný pocit a jeho invokace je snadněji pociťována. Obecně, živly zaberou více koncentrační síly a také musíte strávit více času budováním myšlenek s nimi asociovaných.



2) Instrukce říkají pomalu zvyšovat počet nádechů. Znamená to „dynamicky“ akumulovat živly? Jak se to liší od cvičení čtvrtého stupně?

Co se týče dechových cvičení ve třetím stupni, je zde jistý stupeň akumulace a ten se stává dynamickým (vyzařujícím), ale nejedná se ještě o „kondenzaci“ živlů. Kondenzace živlů se učí ve čtvrtém stupni. Později se o tom ještě zmíním.



3) Jak jasně mám cítit každý živel? Musím vskutku registrovat zvýšení teploty při ohnivém živlu?

Vjemy u jednotlivých živlů by měly být zcela zřejmé. Nemusíte si přímo brát do ruky teploměr a měřit tělesnou teplotu, ale měli byste pokročit do té míry, že rozhodně budete cítit zvýšení celkové tělesné teploty. Stejně tak byste měli cítit i vlastnosti jednotlivých živlů jako fyzické vjemy. S vodou by se teplota vašeho těla měla snižovat, se vzduchem byste se měli cítit lehčí a se zemí těžší.



4) Jaký je význam barev a vjemů asociovaných se živly?

Zaprvé, tyto korespondence vám mají pomoci dostat se do těsnějšího kontaktu se samotným živlem. Zadruhé, vytváření obrazu (barva, tvar) a vjem spojený s věcí zabere velkou část vaší práce v budoucích cvičeních. Spolu s tím se také naučíte, jak tvořit nejen obrazy a vjemy, ale také hudební tóny a naučíte se i pochopení významu jakékoliv síly, kterou chcete magicky projevit. Později v Bráně a zejména v Klíči Bardon mluví o „troj-smyslové koncentraci“ a „čtyřpólovém jednání“, což se zakládá na živlových korespondencích. Tato cvičení třetího stupně připravují základy pro zmíněné budoucí magické schopnosti.



Fyzická úroveň:

Třetí stupeň magického školení těla přivádí techniku pórového dýchání na novou úroveň. Prvním krokem je dýchání vitální energie do jednotlivých částí těla. Tato schopnost je důležitá ze dvou důvodů. Zaprvé, dá vám možnost do určité úrovně kontrolovat každou část těla. Zadruhé, o čemž se Bardon nezmiňuje, studenta se naučí manipulovat s vlastním mentálním tělem.

Jak jsem se již zmínil v teoretické sekci, mentální tělo je velmi plastické a může přijmout jakýkoliv tvar a přenést se na jakékoliv místo. Tím, že se soustředíte na své mentální tělo (vědomé uvědomění), udáváte tím jeho tvar. Takže, když budete cvičit následující cvičení, kdy se koncentrujete na určitou část těla, tak ve skutečnosti měníte tvar a umístění vašeho mentálního těla tak, že toto přijme tvar a umístění podle orgánu, se kterým pracujete. Tato úvodní cvičení se později vyplatí při přenášení vědomí do jiných objektů a bytostí, stejně jako při mentálním putování.

Doporučuji, pokud ještě neznáte přesnou polohu jednotlivých orgánů v těle, abyste si koupili knihu, která by vám dala vizuální představu o jejich umístění. Prostudujte si tyto informace před tím, než začnete cvičit.

Úvodní cvičení se týká dýchání vitální energie do a vně každého orgánu či každé části těla. Nejedná se o akumulaci vitální energie – každý nádech je následován výdechem energie. Bardon navrhuje sedm dechů pro začátek. Cílem je naučit se dýchat skrze orgán – akumulace vitální energie přijde na řadu později.

Je moudré, jak Bardon navrhuje, začít u nohou a pomalu postupovat nahoru k hlavě. V končetinách a párových orgánech je dobré začít s dýcháním nejdříve jednotlivě a pak skrze oba/obě najednou.

Myslím, že je lepší si k tomuto cvičení lehnout, ale můžete i sedět, pokud vám to vyhovuje. Ponořte se do hluboké relaxace. Když přesunete své vědomí do patřičné části těla nebo orgánu, musíte rozvinout jasné, smyslové spojení s tímto orgánem. Například, když přenášíte pozornost k pravé noze, měli byste cítit každý prst, stejně tak jako každý bod na povrhu i uvnitř nohy. Až pak byste měli začít pórově dýchat. K tomu dochází jakoby zevnitř orgánu/končetiny, takže vědomí musí být pevně zakotveno vevnitř.

Je relativně snadnější začít s nohou či rukou, protože s vnitřními orgány je obtížnější navázat senzorický kontakt. Studiem anatomických diagramů si v tomto ohledu můžete pomoci. Ujišťuji vás, že s trochou snahy je takové spojení s vnitřními orgány dosažitelné.

Cvičení končí, pokud dokážete dýchat vitální energii do jakékoliv části vašeho těla či do jakéhokoliv vnitřního orgánu.

Další cvičení se zabývá akumulací vitální energie v celém těle. Akumulace se poněkud liší od obyčejného dýchání z předchozího cvičení. Zde se vitální energie vdechuje několikrát za sebou a udržuje se v těle. Bardon opět navrhuje začít se sedmi nádechy a zvyšovat jejich počet na třicet. S každým nádechem se vdechuje nová vitální energie, která zůstává v těle, a vy přitom vydechujete prázdný vzduch. Tím se vitální energie dynamicky a zářivě akumuluje.

Když jste cvičení zvládli s daným počtem nádechů, věnujte chvilku (nezapomeňte udržovat normální rytmus prázdných nádechů) pocitům ze zářivé přirozenosti akumulované vitální energie. Až budete připraveni, začněte vydechovat vitální energii (každý nádech by měl být prázdný). Stejně jako při akumulaci živlů byste měli vydechnout stejné množství vitální energie, které jste vdechli.

Toto cvičení můžete považovat za skončené, pokud jste schopni akumulovat dynamický náboj vitální energie o síle třiceti nádechů v celém těle a následně jste schopni ze sebe odpravit stejné množství naakumulované energie.

Další cvičení můžete cvičit až po řádném dokončení předchozího. Zde se jedná o náhlé vypuštění akumulované energie přímo zpět do univerza. Jednotlivé vydechování je nahrazeno rychlejší metodou. Nicméně, tato praktika vyžaduje jistou dávku houževnatosti, neboť pro tělo nezvyklé na práci s dynamismem akumulované vitální energie může být škodlivá.

Pro začátek skumulujte vitální energii pomocí pórového dýchání celým tělem. Až budete připraveni vypustit vitální energii, učiňte to najednou. Můžete si připomoci jedním výdechem, ale pokud jeden výdech zpočátku nestačí, vydechněte zbývající energii dodatečně. S trochou praxe budete schopni vypustit veškerou naakumulovanou vitální energii odpovídajícím způsobem.

Poslední cvičení této sekce vás naučí akumulaci a vypouštění vitální energie každou jednotlivou částí vašeho těla a každým orgánem. [Pozn. nedoporučuje se akumulovat energii v mozku ani v srdci. Jednoduché dýchání vitální energie těmito orgány je prospěšné, avšak akumulace nikoliv. To kvůli elektrické přirozenosti jejich funkcí.]

Začněte akumulovat pomocí sedmi vdechů postupně do každé části těla a orgánu (zvyšujte počet nádechů při každém následujícím cvičení) a následně stejné množství energie vydechněte pryč. Až se vám toto zdaří, pokračujte ve cvičení vydechování vitální energie z jednotlivých částí těla pomocí náhlého vypuštění. Technika zůstává stejná jako při celo-tělním vypouštění, ale budete muset cvičit s větší opatrností, abyste neohrozili jednotlivé orgány.



Otázky a odpovědi:

1) Bardon zdá se používá slovo akumulace pro dvě odlišné věci. Můžete to vysvětlit?

V Bráně se používají ve skutečnosti tři druhy akumulace. První a nejjednodušší je ta, kterou nazývám „pasivní akumulací“. Ta se týká nadechování a bezprostředního vydechování elementu/energie/fluida. Tím v sobě nevršíte to, co vdechujete – jen se koupete ve vdechované substanci.

Druhý typ je „dynamická akumulace“. Zde se několikrát nadechnete a zadržíte substanci v těle. Ve výsledku přitom cítíte vyzařující pocit, doprovázený jistým stupněm tlaku, který je způsoben akumulovaným živlem/energií/fluidem.

Třetím typem akumulace je „kondenzace“. Při ní po několika nádeších vytváříte dynamickou akumulaci. Pak soustředíte akumulované do malého prostoru. Kondenzace může být dosažena také navršením elementu/energie/živlu do objektu nebo tělesné částí přímo a v takové míře, která přesahuje hranice běžné dynamické akumulace. V některých případech je rozdíl mezi dynamickou akumulací a kondenzací nepatrný, ale s trochou praxe budete schopni jej rozeznat. Práce s kondenzací začíná ve čtvrtém stupni. Pro účely třetího stupně potřebujete ovládnout dynamickou akumulaci.



2) Jak mám cítit například slinivku?

Není to tak těžké jak to zní, pokud jste zvládli mentální cvičení předchozího stupně. Nejlepší způsob je sehnat si náčrt vnitřních orgánů. S tímto průvodcem pak můžete odhadnout jejich pozici. Snažte se lokalizovat každý orgán, dokud se vám skutečně nepovede jej cítit.

Základem této techniky je „přemístění vědomí“, jež je více popsáno ve čtvrtém stupni. Práce ve třetím stupni slouží jako úvod ke složitějším aspektům zmíněného.

Jednoduše řečeno, musíte se soustředit na specifické umístění vnitřního orgánu nebo tělesné části. Vaše vědomí JE vaším mentálním tělem, takže co ve skutečnosti děláte, je kondenzace (vměstnání) mentálního těla do orgánu či tělesné části podle vaší libosti.

Vytrvalost se vyplatí!!



3) Jak jasně mám cítit každý orgán či tělesnou část?

Na konci třetího stupně byste měli být schopni cítit každý orgán či tělesnou část zcela jasně. Protože je každý orgán jiný, budete jej také cítit jiným způsobem. Nedá se říct, jaká bude vaše individuální reakce na jednotlivé části, takže o jasnosti pocitu musíte rozhodnout sami.

Protože přemísťujete své vlastní mentální tělo do části vlastního fyzického těla, je relativně jednoduché nalézt spojení mezi vědomím a patřičnou astrální matricí orgánu či tělesné části, a cítit toto spojení. To je hlavní důvod, proč přemístění vědomí začíná u vašeho vlastního těla a PAK pokračuje, ve čtvrtém stupni, k přemístění vědomí do vnějších objektů a bytostí. Až se vám podaří zvládnout tuto techniku ve vlastním těle, je jednodušší cvičit projekci vnější, za hranicemi vlastního těla.



4) Proč se nedoporučuje dynamická akumulace či kondenzace vitální energie do srdce či mozku?

Elektrická přirozenost vitální energie je taková, že zasahuje do elektrických funkcí jak mozku tak srdce. Proto je nerozumné akumulovat energii či živel do těchto orgánů. Pasivní akumulace či „koupání“ těchto orgánů je bezpečné, protože při ní nedochází k hromadění energie/živlu. Podobně je bezpečné akumulovat dynamický náboj do celé hlavy či oblasti hrudníku, protože nevršíte substanci do mozku/srdce samotného – jinými slovy, akumulace zasahuje celou oblast a není soustředěna jen na samotný orgán.



Doplněk ke třetímu stupni



Na konci třetího stupně Bardon uvádí příklady magického použití dovedností získaných do této doby (do konce třetího stupně). Toto je velmi důležité místo v rozvoji mága a každý by měl pečlivě zvážit další postup.

Velmi důležitý pro budoucí vývoj mága je osobní morální kodex, ke kterému se mág přimkne. Bardon varuje: „Cokoliv kdo zasel, to také sklidí.“ Mág, který si přeje postupný vzestup, musí zasít jen semena dobra a soucítění – vše ostatní bude znamenat omezení jeho postupu. To je prostý nepřekročitelný zákon Přírody, cesta, na které vyšší Mystéria chrání sama sebe.

Za Bardonovými slovy ohledně použití magických dovedností se skrývá velmi cenná technika, kterou by student neměl přehlédnout. Je to technika získávání vitální energie přímo z univerza a její směrování do jakéhokoliv objektu, osoby či místa, aniž by tato energie musela nejprve projít mágovým vlastním tělem. Při léčebných pracích je tato metoda preferována, protože při ní nehrozí negativní odraz na mágovu bytost (při přechodu vitální energie z mágova těla se vytvoří jemné pojítko s pacientovou nemoci).

Nyní by adept měl být schopen sestavit si vlastní sadu cvičení, která by rozvíjela schopnosti stahování vitální energie přímo z univerza do jakéhokoliv objektu atd.

Čtěte tuto patřičnou pasáž pečlivě a určete si vlastní způsoby použití magických dovedností, o jejichž dosažení jste tak dlouho usilovali. Možných cest a způsobů je bezpočet a praxí se tyto schopnosti jen zlepší. Buďte tvořiví a nápadití a buďte vždy pamětliví dodržovat svůj morální kodex.



Otázky a odpovědi:

1) Při impregnaci místnosti či objektu, měl bych používat stejnou zlatavou vitální energii jako v druhém stupni?

To záleží na účelu vaší impregnace a na typu objektu, který impregnujete. Pokud impregnací zamýšlíte ovlivnit zdraví živé bytosti, pak použijte zlatavou vitální energii. Pokud impregnací zamýšlíte přemístění specifické myšlenky, pak bude záviset pouze na akášickém principu a málo bude záležet na tom, jaký typ použijete. Pokud impregnujete neživý objekt jako např. křišťál, pak bude typ vitální energie záležet na účelu – pokud chcete ovlivnit neživý objekt, použijte čistě bílý typ, ale pokud chcete ovlivnit živou látku, použijte zlatavý typ. Tohle může vyznít zmateně, ale věřte, že s praxí se vám vše vyjasní.
Přílohy
Rawn Clark - 3.stupeň.pdf
(206.06 KiB) Staženo 170 x
Pravá mysl pojme všechny lži a klamy, aniž by byla zmatená.
Pravé srdce pojme jed nenávisti, aniž by došlo k újmě.

Uživatelský avatar
Haldirus
jdu do sebe
jdu do sebe
Příspěvky: 44
Registrován: 05 led 2017, 13:15
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Poděkoval(a): 16×
Obdrženo poděkování:

Re: Rawn Clark - 3.stupeň

Příspěvekod Haldirus » 06 dub 2017, 08:59

Marvine mockrát děkuji.
Jedu pomalu ale jistě, jsem zvědavý a tak se rád dozvím zajímavé informace či jiné názory. Nesoutěžím s nikým a tak Vás prosím, mějte se mnou trpělivost.


Zpět na “3.stupeň”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti