húúú dúúú

Ostatní nazařazení

Moderátor: Cagliostro

Uživatelský avatar
Cagliostro
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 1224
Registrován: 11 bře 2010, 11:16
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Poděkoval(a): 24×
Obdrženo poděkování: 521×

Re: húúú dúúú

Příspěvekod Cagliostro » 28 kvě 2012, 21:16

FTX píše:Přesně tak. Ne nadarmo se 1. tarotová karta jmenuje blázen a na tomto vývojovém stupni, kterým musí při svém vývoji bytost projít, není nic špatného.


Blázen není začátek tarotu, to je destrukce a pád toho, který neunesl hermetismus. Proto také nemá tato karta žádné číslo (je však uváděná jako nula). Jednička je naopak dokonalý okultista.

Reiki bych velice pominul, z hermetismu bych to plně vyloučil.
Ego sum, qui sum!

FTX

Re: húúú dúúú

Příspěvekod FTX » 29 kvě 2012, 09:18

Cagliostro píše:Blázen není začátek tarotu, to je destrukce a pád toho, který neunesl hermetismus. Proto také nemá tato karta žádné číslo (je však uváděná jako nula). Jednička je naopak dokonalý okultista.

Reiki bych velice pominul, z hermetismu bych to plně vyloučil.

Tak to jsem tu 0. kartu asi pochopil špatně. Podle toho co jsem četl to mělo symbolizovat počáteční hledání, ale asi máš lepší info. On i Sidhárta dělal pěkné kotrmelce dřív neš objevil budhismus.

BTW: Reiki do hermetismu řadit nemusím. Každá práce s energií je bohužel magií a ono se můžeš klidně setkat s tím, že někdo Reiki používá a je dobré vědět co se skutečně děje - třeba aby se někomu dalo poradit jak z toho ven. Dokonce jsem se dočetl, že se dá při meditaci vrátit zasvěcení z Reiky nazpět.

Uživatelský avatar
Anubis
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 680
Registrován: 19 zář 2009, 18:06
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 59×

Re: húúú dúúú

Příspěvekod Anubis » 29 kvě 2012, 10:06

Řekl bych, že ta nula může vstoupit mezi jakékoliv dvě po sobě jdoucí karty velké arkány. Duchovní pýcha čeká za každým rohem, aby adepta ovládla. Pokud se nechá unést, začne si brát do úst i mety, kterých nedosáhl. Tím poškozuje obraz méně pokročilých a znehodnocuje také svou cestu. Pokud usoudí, že je jeho poznání dokonalé, začne si v tom rochnit a cítí se na vrcholu. Jenže jeho nohy, tak jako čas, kráčí stále dál... Při své nepozornosti tak může poničit mnoho věcí, nemluvě o tom, že kráčí k vlastní zkáze v podobě propasti. Ten ranec (co si nese) je vždy malý, protože naznačuje relativní stav na cestě od starého k novému. Velký pytel by znamenal odvedenou práci v novém poli. Zkušenosti z další cesty by pýchu zničily.

Uživatelský avatar
mek onder
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 412
Registrován: 17 říj 2010, 22:52
pohlaví: Muž
Poděkoval(a): 255×
Obdrženo poděkování: 350×

Re: húúú dúúú

Příspěvekod mek onder » 29 kvě 2012, 23:10

FTX píše: a je dobré vědět co se skutečně děje - třeba aby se někomu dalo poradit jak z toho ven. Dokonce jsem se dočetl, že se dá při meditaci vrátit zasvěcení z Reiky nazpět.



Reiki se dá vyrušit,ale možná je lepší to vzít jako zkušenost a dát ji do svého poznání jako vyluštěnou část tajenky svého života :)

Ať se daří.

Mc ;)
..všechny věci tady jsou skutečně jenom dočasné - pouze Duch je dokonalou podstatou. Nikde mimo tebe samotného není pro tebe cíle. Jediný smysl a cíl vlastního života je v rozpoznání vlastního životního úkolu, tj. ve vědomí vlastního živého poměru k Bohu.

Jana
jdu do sebe
jdu do sebe
Příspěvky: 46
Registrován: 17 úno 2012, 14:41
pohlaví:
Obdrženo poděkování:

Re: húúú dúúú

Příspěvekod Jana » 30 kvě 2012, 14:29

Cagliostro píše:
FTX píše:Přesně tak. Ne nadarmo se 1. tarotová karta jmenuje blázen a na tomto vývojovém stupni, kterým musí při svém vývoji bytost projít, není nic špatného.

Cagliostro píše
Blázen není začátek tarotu, to je destrukce a pád toho, který neunesl hermetismus. Proto také nemá tato karta žádné číslo (je však uváděná jako nula). Jednička je naopak dokonalý okultista.


Já myslím,že
blázen je zbaven rozumu.Je to stav mysli bez rozumu,bez myšlenek = 0.
Jen v tomto stavu je možné šlápnout do prázdna = duchovní svět.
Je to přechod do duchovního světa,kde vzniká dokonalý okultista =1.

Uživatelský avatar
Anubis
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 680
Registrován: 19 zář 2009, 18:06
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 59×

Re: húúú dúúú

Příspěvekod Anubis » 30 kvě 2012, 17:41

Jana píše:...

Taky už jsem se setkal s několika veskrze pozitivními výklady karty Blázen, jenže na ní byla jiná symbolika. Dumám nad tím, kdo to vymyslel a za jakým účelem.

Já třeba beru velkou arkánu jako duchovní žebřík a proto mi 0 vyvolává zaměření do smyslového světa, materialismus a požitkářství. Tedy úplný opak toho, co 0 většinou vyjadřuje.

Uživatelský avatar
Ondra
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 618
Registrován: 26 led 2011, 22:54
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 30×

Re: húúú dúúú

Příspěvekod Ondra » 30 kvě 2012, 22:29

Je dobré se podívat , kde se blázen nachází na stromě života...

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/c ... _large.png

Uživatelský avatar
Anubis
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 680
Registrován: 19 zář 2009, 18:06
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 59×

Re: húúú dúúú

Příspěvekod Anubis » 30 kvě 2012, 23:12

ekeaze píše:Je dobré se podívat , kde se blázen nachází na stromě života...

Není to jen nějaká vykonstruovaná syntéza z dílny Golden Dawn? To by odpovídalo i tomu Crowleyho výkladu, kde v bláznovi vidí absolutní moudrost.

Uživatelský avatar
AlA777
už jsem tu něco zanechal
už jsem tu něco zanechal
Příspěvky: 74
Registrován: 27 kvě 2011, 22:54
pohlaví: Muž
Kontaktovat uživatele:

Re: húúú dúúú

Příspěvekod AlA777 » 31 kvě 2012, 02:02

Jiste, kazdy kdo pracuje s tarotem ma svuj system, ktery praktikuje. Proto i vykladu, stejne jako zpusobu pouziti je mnoho. Presto bych si dovolil nabidnout tento vynatek z Wangova Kabalistickeho Tarotu. Snad vam bude k uzitku a vnese trochu svetla do tohoto tematu:


Obrázek


Kód: Vybrat vše

The Path of THE FOOL connects Kether, the Source of All, with
Chokmah, the first activity toward manifestation. Aleph is assigned to this
Path, the letter designated symbolic of absolute unity by the Zohar. As a word
(Aleph) means ox, which has been interpreted in a variety of ways.
Gareth Knight, for example, suggests that for the most earthy of beasts to be
applied at this exalted level of the Tree means that "the Spirit's aim is rooted in
Earth."227 Paul Case essentially agreed, although his approach was more broad.
He called the ox a symbol of the motive power in agriculture, and equated
agriculture with civilization. Thus, he described the ox as the life-power,
creative energy and "the power at work in all forms of human adaptation and
modification of natural conditions."278 Crowley, on the other hand, concentrated
on the letter's shape, said to represent a plow-share: "thus," he says "the
significance is primarily Phallic."279 Cynics may suggest that Crowley saw
phalluses everywhere he looked, despite the high philosophical tone of his
argument. Yet it is true that only by reference to sexuality do we come to the
slightest glimmer of understanding of the Universe.
THE FOOL demands multi-faceted and fluid interpretation. It is certainly
the most difficult and profound card of the entire Tarot deck. Emanating from
Kether, it borders on the source ofthe Cosmos, the Ain Soph, the Limitless Light
which is not. Thus, we recognize that whatever can be said about Kether can be
said about the subjective effect of its principles on the eleventh Path.
The eleventh Path is the Fiery or Scintillating Intelligence. It touches a
Limitless Light which is darkness to us, that Fiery Darkness which is at once
the Primum Mobile, the possibility of motion or vibration, and the First
Perception or Will of the One having the potential for activity. Here, again, we
return to the circuitous idea that the Primal Creative Energy of the Universe
acts upon itself to emanate the Cosmos. The most concrete way in which this
can be described is to say that from nothingness comes the potential for
thought. Then thought appears and emanates mind, the vessel which contains
thought. THE FOOL is the initial potential for that thought which transcends
reason.
Almost everyone has had the experience of feeling that they have
touched some special reality in sleep, a lesson which on waking seemed absurd
at best. We may recall a few words which, when translated from the sleeping to
the waking condition appear absolute nonsense. In fact, any idea which is
disconsonent with our waking reality is usually dismissed. Such ideas may be
dangerous and disruptive to our perceptions of self and environment, so we put
them aside. On the other hand, a great deal of the practical Great Work involves
the assimilation of concepts which contradict our mundane ideas of what is
"real," and what is not.
Let it be clearly understood that THE FOOL, THE MAGICIAN and
THE HIGH PRIESTESS (Paths touching Kether) must be approached with a
certain good natured whimsy. As we realize that the experience of Kether means
the total annihilation of Self as we conceive it, we also see the irony of our
attempt to grasp such refined principles from an earthly perspective. Weare, as
Dion Fortune once noted, little children attempting to spell God. However, once
The Major Arcana on the Tree of Life 247
we recognize the impossibility of approaching the highest levels of the Universe
directly, we are driven forcibly into the key principle ofthe Mysteries, As Above,
so Below. We look into that which is "below" as a mirror reflection of that which
is "above."
Every Key is, in fact, fourfold. And while THE FOOL is usually
discussed in terms of the Highest Spirit of Atziluth, it also appears in Briah,
Yetzirah and Assiah. Thus, somewhere in our basest and most comprehensible
existence, we will find a correlate to the upper activity of THE FOOL. The
process is a kind of spiritual detective work. We look deeply into Malkuth and
find Kether!
This is the essence of what Teillard de Chardin, the great modern
Catholic mystic, was describing. The Divine Spirit is all that we know: we live
within it, we breathe it, it is ourselves. Every thing is an expression of the
energy symbolized by THE FOOL, which is the beginning of all, as Aleph is the
beginning of the alphabet.
To Aleph, the first of the maternal letters, is attributed Air which, in this
sense means the Life-Breath. And while most people believe that the East places
more importance on the function of breath than does the West, that is only true
of exoteric religion. In Western esoteric techniques, as in the East, breath is
everything, both practically and philosophically. In terms of the Tree of Life
and Tarot, this may be expressed in another way. We described THE
MAGICIAN as relating to "words," meaning vibratory patterns underlying
manifestation. It is the power of breath, however, which expels the sound. THE
FOOL activates THE MAGICIAN.
Crowley points out another way in which the attribution of Air may be
considered. He describes the nothingness which is air as a vacuum, a
fascinating concept when related to the Tarot number of THE FOOL, zero. The
zero is a vacuum of fertile nothingness; it is the Universal Egg of Spirit, the Egg
of Ahasha. Mathematically, zero is the sum of plus one (male) minus one
(female). Thus the egg of the Cosmos is a fertilized ovum of undefined sexuality.
It is neither male nor female, but is the potential for both. THE FOOL is the
androgenous energy which differentiates into the dramatis personae of the
other twenty-one keys.
Unfortunately, the correct position of THE FOOL at the beginning of
the Keys, has been the subject of dispute. In some works it has been shown
placed in the irrational position of next to the last card, i.e., as the card of Shin,
letter of Maternal Fire. However, this placement appears to have been a
purposeful attempt to conceal the real mystery of THE FOOL from the profane.
Today the sequence of Keys described in the Golden Dawn Cipher Manuscripts
is generally accepted, as it was by the inventors of the three modern decks
illustrated here. THE FOOL belongs on the eleventh Path of Aleph, and
nowhere else.
It has been suggested that the key to the function and order of the
Cosmos is imbedded in Aleph as it interacts with Lamed. The Zohar, which
describes Aleph as absolute unity, provides equally interesting material on
Lamed. That letter is discussed as central to the word :>?n (Melekh)
248 The Qabalistic Tarot
meaning King. 280 This points to Tiphareth as the central, directing force of
Microprosopus, the "LesserCountenance." This is the King over existence as we
know it, its interaction of energies being symbolized by the letters Mem, Lamed,
Caph and by the corresponding Tarot cards, THE HANGED MAN (1:1),
JUSTICE (?) and the WHEEL OF FORTUNE (o ).
THE HANGED MAN and the WHEEL OF FORTUNE are the
Stabilizing Activating and Stabilizing Formative extremes (see Figure 29) on
the Tree of Life between the Personality and the Higher Self. They are exact
opposites. THE HANGED MAN is the water of Universal consciousness, while
the WHEEL OF FORTUNE, Caph-Jupiter, means the very principle of
manifestation. Thus, Lamed may be said to effect the perfect balance between
the lower creative principle and the consciousness on which it acts. In this we
know that Lamed means ox goad, the pointed rod which spurs on the ox, i.e.,
Aleph.
Paul Case offers another explanation. He writes that the word Cj?1-{
"represents the first outflow of spiritual influence (I-{), effecting a continual
equilibrium of forces in action (;) resulting in the positive expression of the
creative thought (£I) of the Universal Mind."281
This is all very complicated indeed, and one can all too easily become
bogged down, if not actually deceived by the over-zealous manipulation of letter
and number symbols. What is clear, however, is that the sages who produced
Qabalistic documents such as the Pentateuch and the Zohar expected us to go
through this process. Thus, we must run the risk of dead-end reasoning in
attempting to understand the subtle meanings imbedded in the texts. Is it
stretching a point to suggest that implicit in the letters ; I-{ is all that is above
and below, viewing Aleph as the One, with Lamed as the central balancing
energy between the One and that which it projects?
At any event, these are sorts of ideas which, when applied to the Tarot
images, are likely to provide special insights. When we know the Qabalistic
implications of the letter Aleph and apply it to the image of THE FOOL, the
correspondence of picture and ideas triggers something unconscious in us. This
may be particularly the case with the Golden Dawn FOOL, one of the Order's
most unusual contributions to Tarot art. The child is intended to be Harpocrates,
which in the Egyptian (Heru-p-khart) literally means "Horus the
Child."282 Heru is also written Hru, known as the "Great Angel of the Tarot."
There are a few Gods which incorporate so many diverse ideas as does
Harpocrates: He is the Child God; he is the God of Silence; he is the God of
beginnings, he is the God of the Sun at its dawning. He is also the son of Isis
and Osiris, although it is not yet in that capacity that he is shown on this Path.
He is their Child yet to be born. He is all potential! He is the expression of the
very meaning ofthe God Name of Kether, i1' ill-{ (Eheieh) which is I will be. So
in the Golden Dawn card, the child is about to pluck the rose. In Waite's card the
Fool is about to walk over a cliff. Waite describes his figure as stationary,
though it indicates the act of walking.
Because of the importance of Horus-Harpocrates to an understanding of
THE FOOL in the Golden Dawn tradition, we must briefly consider the origins
The Major Arcana on the Tree of Life 249
of his cult. The Child Horus developed from an earlier God, also known as
Horus. This earlier Horus (actually a group of God forms, as was the Child
Horus himself) was one of the first Gods to be worshipped generally across
Egypt. He was represented with the head of a hawk, suggesting that his nature
related to the greatest heights of the Heavens.s'" an idea which would place
Horus comfortably on the eleventh Path. But the attributes of the early HorusGods
were assumed in late dynastic times by the Child who represented the
beginning of all sequences, including the beginning of the day with the Sun. So
Horus was related to Ra, and is most easily placed in Tiphareth. And once more,
as in considering the ?l':, we find that we are moving between the eleventh
Path and the sixth Sephira. The correlations are as profound as they are obtuse.
One other interesting point about Horus is that he was traditionally
shown as a child with one lock of hair at the side, and a finger on his mouth as
an infantile gesture. This gesture was misunderstood by the Greeks to be a "sign
of silence," and when the God was given the Greek name Harpocrates, silence
was a key attribute.v'" However such attributions may have happened, whether
by design or "accident" the symbolism fits remarkably. What could be more
perfect than THE FOOL as silence prior to THE MAGICIAN who has been
described as the first sound? Here one must believe that symbol systems can
evolve in accordance with truly universal archetypes.P"
THE FOOL is, in fact, an archetype, as is the companion animal
appearing in every version of the card. The Marseilles deck shows a brown dog
tearing a hole in his master's pants leg; Waite represented a small white dog in
the same essential pose as the Marseilles dog, though following playfully;
Crowley's version, with the tiger "fawning about"286 The Fool, is the most
curious. Finally, the Golden Dawn card shows a wolf on a leash being held by
the small child whom we have equated with Harpocrates.
All of these cards make a symbolic statement about the relationship of
the animal nature to the higher spiritual processes. It has also been suggested
that the small dog is the intellect, man's faithful companion. The Golden Dawn
and Crowley cards, however, offer a more complicated explanation.
The wolf in the Golden Dawn card is perhaps the most explicit in its
symbolic statement, for from the earliest times the wolf has been considered a
destroyer. And in the context of the eleventh Path, it is like the Fenris wolf
which devoured Odin, Father of the Gods, what Manly Palmer Hall calls
"those mindless powers of nature that overthrew the primitive creation."287
The implication is that the Creator's will to self expression holds in
check that counter-energy which would otherwise destroy creation as it
happened. Yet the wolf must eventually be unleashed, freed back into nature,
destroying creation and returning it to the state from which it originally
emerged, i.e., the Ain Soph Aur.
The child and wolf are the-balance of creator-destroyer, and are the first
statement in the Tarot ofthe principle that every thing contains its opposite, the
real key to esoteric studies. The principle is especially important in relation to
THE FOOL, a card in which Waite says "Many symbols of the Instituted
Mysteries are summarized."288 -
250 The Qabalistic Tarot
Waite's discussion of the symbolism in his own cards was very cryptic,
and it fell to Paul Case to explain the symbolic complexities woven into the
Rider deck. He explains the Wheels of Spirit on the Fool's robe, the wand as a
symbol of will, the wallet with an Eye of Horus, the rose meaning freedom from
lower forms of desire, and the girdle of twelve ornaments suggesting the
Zodiac.289 On the other hand, it is possible that in his enthusiasm, Case may
describe more than Waite intended.
It is at least fortunate that Crowley, being a prolific writer, explained his
own deck in great detail. The discussion of his version of THE FOOL is
complicated and lengthy, drawing upon a variety of legends. To summarize,
these are:
1. The Green Man-the very personification of spring.
2. The "Great Fool" of the Celts-this is the inspired madman who is
also a savior.
3. The "Rich Fisherman": Percivale- Crowley calls the Parsifal legend
"the western form of the tradition of the Fool." Parsifal represents
the foolishness of youth and innocence which, through its
purity, achieves the Holy Grail.
4. The Crocodile-In ancient Egypt the crocodile symbolized the greatest
creative energy, for the rather paradoxical reason that it was
not believed to have the means of perpetuating its own species.
5. Harpocrates
6. Zeus Arrhenothelus- a deliberate confusion of masculine and feminine;
the Divine Hermaphrodite.
7. Dionysus Zagreus. Bacchus Diphues - Zagreus was a homed deity
tom apart by the Titans. His death symbolized initiation.
Bacchus Diphues (meaning double-natured) was a bi-sexual God
made mad by intoxication, and thus related to the idea of divine
ecstasy.
8. Bahomet-according to Crowley, this is a form of the Bull-slaying
God, Mithras, worshipped by the Knights Templar as an assheaded
deity. He further associates Bahomet with Set, Saturn
and Satan.
Crowley has included some reference to all of these ideas in his card,
making it one of the most complicated in his deck. The horns on the male figure
are those of Dionysus Zagreus; his green clothing is that of the Green Man of
Spring; grapes at his feet refer to the ecstasy of Bacchus, the Crocodile is at his
feet swimming "in the Nile." Other symbols included here are the dove of Venus
and the vulture of Maat, both referring to the Godhead. All of these images are
linked by the triple egg-shape created by the Caduceus in motion, and
symbolizing the Ain Soph Aur.
Finally, one must call attention to the fact that while Crowley
emphasizes Harpocrates on this Path, he represents that God most explicitly on
the twentieth Path, JUDGMENT (what he calls The Aeon). It is thus implied
that Shin-Fire is the fullest expression of that which began with Aleph-Air, and
then Mem-Water.
"Seekers there are in plenty: but they are almost all seekers of personal advantage. I can find so very few Seekers after Truth.
Sa’adi

Uživatelský avatar
Ondra
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 618
Registrován: 26 led 2011, 22:54
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 30×

Re: húúú dúúú

Příspěvekod Ondra » 31 kvě 2012, 07:31

Anubis : Jestli s tarotem pracuješ, tak jsis sám mohl ověřit, že je naprosto funkční.
A zrovna postavení blázna je pro všechny systémy stejný.

Uživatelský avatar
Anubis
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 680
Registrován: 19 zář 2009, 18:06
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 59×

Re: húúú dúúú

Příspěvekod Anubis » 31 kvě 2012, 10:26

AlA777 píše:Jiste, kazdy kdo pracuje s tarotem ma svuj system, ktery praktikuje. Proto i vykladu, stejne jako zpusobu pouziti je mnoho. Presto bych si dovolil nabidnout tento vynatek z Wangova Kabalistickeho Tarotu. Snad vam bude k uzitku a vnese trochu svetla do tohoto tematu:

ekeaze píše:Anubis : Jestli s tarotem pracuješ, tak jsis sám mohl ověřit, že je naprosto funkční.
A zrovna postavení blázna je pro všechny systémy stejný.


Nevím, jestli byl Robert Wang členem GD, ale je zjevné, že z něj vychází. Potřeboval bych potvrzení někoho, kdo s GD nemá nic společného a vidí analogie mezi sefirotickými kanály a velkou arkánou. Myslím si, že to přiřazení je chybné.

S tarotem pracuji po svém a všiml jsem si, že jednotlivé milníky jdou s železnou pravidelností za sebou, ať už směrem nahoru, nebo dolů - vysledoval jsem přímočarost toho systému. Je to něco jiného než multidimenzionální kanály mezi sefirama, kdy se můžeme směrem od jedné sefiry vydat více směry.

Chci jen říct, že blázna nejde tak snadno zaškatulkovat na začátek nebo na konec. Nemůžeme ukázat na diagram a říct: „Je tady.“ Jeho překonání tu bude vždy, když se vydáme vstříc další realizaci, a proto je ze subjektivního hlediska symbolem dekadentním.

Je to už mimo téma. Asi by to chtělo přesunout do Tarotu.

Uživatelský avatar
Ondra
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 618
Registrován: 26 led 2011, 22:54
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 30×

Re: húúú dúúú

Příspěvekod Ondra » 31 kvě 2012, 10:53

Tak je fajn , že se na to díváš kriticky, ale moc nechápu co máš proti GD :) Totiž přesně o co se snažíš ty, tak se snažilo mnoho před tebou a díky nim vzniklo toto funkční rozložení.
Když to řeknu slušně, tak máte plono připomínek viz. Crowley atd. a přitom se snažíte o vytvoření nějakého svého schématu universa. Ale proč ne, každý by si mohl vytvořit svůj vlastní tarot a atributami , které mu jsou blízké. Otázkou je, jestli by to jako zrcadlo universa fungovalo. Navíc na to člověk musí mít hodně vysoké zasvěcení, což široko daleko nikdo nemá, protže jsou ktomu potřeba znalosti ze všech magických oborů. Co vím tak Crowley napsal knihu Thothovu až jako poslední dílo. Jde o to co je funkčni a neznám nikoho , kdo by řekl, že Crowleyho tarot nefunguje, pokud s ním někdy pracoval. Ano jsou tu takový, kteří se nedokáží odpoutat od Crowleyho osoby, která je plná rozpoluplných náhledů ( co si budem povídat jeho chování bylo dosti výstředné až skro někdy nechutné) a soudí i jeho práci tímto pohledem plných předsudků. Ono je to možná dobře, protože to alespoň určitým způsobem "něco" filtruje.

Uživatelský avatar
Anubis
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 680
Registrován: 19 zář 2009, 18:06
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 59×

Re: húúú dúúú

Příspěvekod Anubis » 31 kvě 2012, 11:09

ekeaze píše:...

Nic proti němu nemám. Ale tohle zařazení do kabalistického stromu je asi jejich práce, nikde jinde jsem se s tím nesetkal a nezdá se mi to. Nevím jak ostatní karty, ale ten Blázen vypadá hodně pozměněný. Samozřejmě vím, že vedle členů GD ve tvých očích vypadám jako klaun, ale někde se začít musí.

Uživatelský avatar
Ondra
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 618
Registrován: 26 led 2011, 22:54
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 30×

Re: húúú dúúú

Příspěvekod Ondra » 31 kvě 2012, 11:52

Osvicenej člověk vždy vypadá v očích ( nejen ) běžného člověka jako blázen.

Uživatelský avatar
mek onder
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 412
Registrován: 17 říj 2010, 22:52
pohlaví: Muž
Poděkoval(a): 255×
Obdrženo poděkování: 350×

Re: húúú dúúú

Příspěvekod mek onder » 31 kvě 2012, 23:49

Ne "vždy" ;) jen některým svým chováním,které je "postiženo" Božským šílenstvím ;) , jinak má i svou lidskou přirozenost a tím i možnost stát se neviditelným,splynout s davem.. :-)

Mc :)
..všechny věci tady jsou skutečně jenom dočasné - pouze Duch je dokonalou podstatou. Nikde mimo tebe samotného není pro tebe cíle. Jediný smysl a cíl vlastního života je v rozpoznání vlastního životního úkolu, tj. ve vědomí vlastního živého poměru k Bohu.


Zpět na “Ostatní zahraniční autoři a zdroje ...”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 hosti