Re: Může nebo nesmí Osvícený mistr vlastnit majetky?
Napsal: 14 zář 2013, 23:19
Přidávám, co píše o majetku, resp. o statcích Theofanus Abba v knize Dopisy Paracelsovi XVII,3:
„Již svrchu bylo řečeno, že bohové si rozdělili veškerou zemi, tu na větší, tu na menší díly a zařizovali v nich pro sebe svatyně a oběti. Podobně i Poseidón, dostav ostrov Alantský, usadil své děti ze smrtelné ženy na takovém asi místě ostrova. Atlas pak, jeho prvorozený syn, měl četné a vynikající potomstvo. Nejstarší král odevzdával vždy vládu nejstaršímu ze svých synů a tak zachovali posloupnost po mnoho věků. A když božská částka stále více v nich mizela, směšujíc se opět a opět s mnohým živlem smrtelným a povaha lidská nabývala převahy, tehdy již, nemajíce síly více snášet povinnosti a statky, kazili se, až ohyzdnými se jevili tomu, kdo dovedl dobře vidět. – Protože ztratili nejkrásnějších z nejvzácnějších statků.“
Tak opět soudí, drahý Mistře, Platón. Dovol, abych znovu poznamenal, že Mojžíš v Genezi a Platón v Timaiovi říkají jedno a totéž. To, co je dělí, je pouze velký rozdíl času, ve kterém oba atlantskou mytologii studovali. Jistě souhlasíš, že předpotopní svět není nic jiného než Atlantis a deset atlantských králů je deset rodů od Adama po Noema. Atlantis je zemský ráj, praví mnozí, odtud také vyšel Noe a v korábu přeplul přes vody potopy „z vnějšího kruhu země do kruhu vnitřního“.
„Již svrchu bylo řečeno, že bohové si rozdělili veškerou zemi, tu na větší, tu na menší díly a zařizovali v nich pro sebe svatyně a oběti. Podobně i Poseidón, dostav ostrov Alantský, usadil své děti ze smrtelné ženy na takovém asi místě ostrova. Atlas pak, jeho prvorozený syn, měl četné a vynikající potomstvo. Nejstarší král odevzdával vždy vládu nejstaršímu ze svých synů a tak zachovali posloupnost po mnoho věků. A když božská částka stále více v nich mizela, směšujíc se opět a opět s mnohým živlem smrtelným a povaha lidská nabývala převahy, tehdy již, nemajíce síly více snášet povinnosti a statky, kazili se, až ohyzdnými se jevili tomu, kdo dovedl dobře vidět. – Protože ztratili nejkrásnějších z nejvzácnějších statků.“
Tak opět soudí, drahý Mistře, Platón. Dovol, abych znovu poznamenal, že Mojžíš v Genezi a Platón v Timaiovi říkají jedno a totéž. To, co je dělí, je pouze velký rozdíl času, ve kterém oba atlantskou mytologii studovali. Jistě souhlasíš, že předpotopní svět není nic jiného než Atlantis a deset atlantských králů je deset rodů od Adama po Noema. Atlantis je zemský ráj, praví mnozí, odtud také vyšel Noe a v korábu přeplul přes vody potopy „z vnějšího kruhu země do kruhu vnitřního“.