Abramelinova kniha o mágii

Absolutně volné téma

Moderátor: Cagliostro

Pravidla fóra
Zde nechávám prostor na všechna témata, která se nevlezou do výše uvedených kategorií. Mám zde jenom prosbu, pokud se rozhodnete pro založení nového příspěvku, prosím zkuste popřemýšlet jestli není vhodnější umístění již do hotových kategorií. Nechci zase vyvořit nepříjemný škatulkovací systém, jde mi pouze o to, aby se zde třeba neobjevovaly dotazy na cvičení brány z prvního stupně apod.
Cor Leonis
snažím se trochu psát
snažím se trochu psát
Příspěvky: 10
Registrován: 12 bře 2018, 22:10
pohlaví: Muž
Národnost: SK
Poděkoval(a): 27×

Abramelinova kniha o mágii

Příspěvekod Cor Leonis » 10 led 2019, 06:42

Zdravím všetkých!
Aký je váš názor na Abramelinovu mágiu? Som na magickej ceste niečo vyše roka. Postupne študujem Bardona, no dostali sa mi do cesty aj iní autori. Avšak pri štúdiu Abramelinovej mágie, mávam pocity úzkosti. Necítim z toho silu a múdrosť ako napríklad z Bardona. Skôr naopak, čosi ma od štúdia tejto knihy odrádza. Neviem však, či to nie je len v mojej hlave.
Budem vám vďačný za každú odpoveď, každú vašu skúsenosť, názor...

Uživatelský avatar
led_darkshiner
trochu se tu rozkoukávám
trochu se tu rozkoukávám
Příspěvky: 2
Registrován: 28 pro 2018, 11:25
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Bydliště: Brno
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování:
Kontaktovat uživatele:

Re: Abramelinova kniha o mágii

Příspěvekod led_darkshiner » 10 led 2019, 16:04

Cor Leonis: Mě připadá, že to je stejná volba jak s "Biblí". Když to vezmeme s větším nadhledem, tak je tu volba a to: "Následovat něco?". Hledat svou vlastní cestu(a vytyčit si svůj vlastní cíl) může být někdy těžké. Zejména na začátku. Je to jak s programováním. Potřebuješ honem napsat nějaký program(nebo třídu) a nejlepší způsob jak danou věc vyřešit je zkopírovat řešení z netu(githubu) a je hotovo. Vše jde jak má, ale najednou se to pokazí a co s tím. To samé řeší "Bible". Nevíš co se svým životem, tak přijmeš křesťanství(v tomto případě jakoby jsi našel chybějící část kódu do svého programu(a naplnil tak propast ležící před tebou) a najednou něco selže(dejme tomu přijdeš o všechno a někdo ti sdělí, že bůh to tak chtěl). Začneš se ptát sám sebe, co je špatně(tak jako já, když jsem se začal pídit po tom, kam zmizeli staří bohové==>víš co mi bylo řečeno?..toto se v bibli nepíše). Ale co když napíšeš svou vlastní verzi kódu, nepřijmeš křesťanství jakožto řešení propasti před sebou(ale pořád můžeš respektovat Bibli-"Abramelinovu mágiu") a zvolíš cestu, kterou si vytyčíš sám. A teď se dostávám k benefitu, který tohle vše má. Následuje velmi snadná náprava. Méně chyb. Ale volba je pořád na tobě, na nikom jiném.
Neexistuje nic, co by nešlo...

Obrázek

Uživatelský avatar
gooolem
jedu jak drak
jedu jak drak
Příspěvky: 222
Registrován: 04 říj 2010, 11:05
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Bydliště: Litvínovsko
Poděkoval(a): 72×
Obdrženo poděkování: 100×
Kontaktovat uživatele:

Re: Abramelinova kniha o mágii

Příspěvekod gooolem » 10 led 2019, 17:36

Cor Leonis: O Abramelinovi nic nevím, snad jen to, že hledal ochranného anděla, ale zda ho našel, netuším. Např. v Bardonově systému se nalézt dá, pokud se sám nepřihlásí, a komunikace s ním probíhá a může přinést mnohé. Každopádně můj názor je ten, že pokud z nějakého učení či názorového směru cítíš úzkost, tak to pro tebe z nějakého důvodu není vhodné. Nezatracuj to, ale nech to být. Proč si dělat další vrásky na duši, proč utlačovat klid a lásku ve svém srdci? Ale jak již bylo výše napsáno, volba je na tobě. Hodně štěstí.
Hlavu nesu v oblacích, však nohy z tuhé hlíny uplácané mám.

Uživatelský avatar
Kuato
jedu jak drak
jedu jak drak
Příspěvky: 135
Registrován: 13 srp 2014, 12:55
pohlaví: Muž
Poděkoval(a): 95×
Obdrženo poděkování: 318×

Re: Abramelinova kniha o mágii

Příspěvekod Kuato » 11 led 2019, 12:04

Cor Leonis píše:Zdravím všetkých!
Aký je váš názor na Abramelinovu mágiu? Som na magickej ceste niečo vyše roka. Postupne študujem Bardona, no dostali sa mi do cesty aj iní autori. Avšak pri štúdiu Abramelinovej mágie, mávam pocity úzkosti. Necítim z toho silu a múdrosť ako napríklad z Bardona. Skôr naopak, čosi ma od štúdia tejto knihy odrádza. Neviem však, či to nie je len v mojej hlave.
Budem vám vďačný za každú odpoveď, každú vašu skúsenosť, názor...


vzhledem k tomu, ze Abramelinova magie privedla udajne k silenstvi ba i smrti celou radu magiku (ba i pouhe jeji vlastneni bylo povazovano za rizikove), tak se jeji praxe da povazovat za dost riskantni a rozhodne ne pro zacatecniky. jinak bych nepodcenoval Tve vlastni subjektivni citeni, naopak za nej bud rad, duveruj mu a rozvijej ho :o). treba moje zena je precitlivela na faustovske veci. a to az extremnim zpusobem. staci, abych si neco zacal cist (treba i v praci) a ji z toho zacne bolet hlava - opakovane vyzkouseno. z knihovny, kterou mame v loznici jsem musel vsechny temnejsi grimoary vystehovat, protoze z nich mela zachvaty kasle. mi to treba nic nedela, ale zrejme jsou nekteri lide vnimavejsi v oblastech, kde jini ne :o). v kazdem pripade studium a praxe magie je obrovska oblast a poskytuje spoustu prilezitosti pro ziskani zkusenosti s neviditelnym svetem a to i mnohem bezpecnejsi cestou (da-li se jakakoliv magie povazovat za bezpecnou, coz je diskutabilni :o). je dokonce humorne, kdyz magik pri praci s bytostma zkousi to a ono a nakonec skonci u prace vyhradne s tim Nejvyssim, od cehoz pred lety utekl k tehdy "zajimavejsim" vecem :o).

Uživatelský avatar
Flox
jedu jak drak
jedu jak drak
Příspěvky: 247
Registrován: 26 zář 2010, 14:02
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Bydliště: Kraj Královéhradecký
Poděkoval(a): 26×
Obdrženo poděkování: 52×

Re: Abramelinova kniha o mágii

Příspěvekod Flox » 13 led 2019, 12:35

Cor Leonis píše:Avšak pri štúdiu Abramelinovej mágie, mávam pocity úzkosti.


V Lexikonu magie od Nakonečného se píše:
S příbližující se evokací se silně stupňuje úzkost operatéra, takže i odvážný evokatér jakým byl A. Crowley nebyl schopen evokaci napoprvé realizovat. V okultních kruzích je známo několik sebevražd provedených bezprostředně po této evokaci (např. bývalý velmistr řádu O.T.O. dr. Petersen se svou chotí v r. 1947 a jiní)


K magickým čtvercům pro práci s démony:
Účinnost těchto čtverců je neuvěřitelná a může se projevit již při jejich pouhém přepisování. Proto je při jakékoli práci s Abremelinovou knihou o magii na místě nejvyšší opatrnost


Magická aktivace archetypického Skuba může vést k vážným psychickým poruchám


Je tam toho o tom skoro celá stránka A4. Jestli se tomu chceš věnovat, raději si o tom něco přečti :-)
Lidé si myslí, že svobodný člověk dělá to, co dělat chce. Ale doopravdy svobodný člověk nemusí dělat to, co chce. Není otrokem žádostivosti svého ega být "lepší" než jiní :smich:

Uživatelský avatar
Arborius
jdu do sebe
jdu do sebe
Příspěvky: 32
Registrován: 11 srp 2013, 19:59
pohlaví:
Poděkoval(a): 28×
Obdrženo poděkování: 93×

Re: Abramelinova kniha o mágii

Příspěvekod Arborius » 14 led 2019, 13:12

Vážení přátelé, přikládám předmluvu prof. Milana Nakonečného k Abram. Magii

Která, slouží pro moudré jako varování...


MAGNUM OPUS STŘEDOVĚKÉ MAGIE.

Do středověkých rukopisů a knih o magii bylo někdy, patrně mnichy, kteří tyto věci opatrovali v klášteřích, vpisována slova „Cave haec legere“ („Střez se toto číst“). Patrně to bylo upřímné varování, protože se věřilo, že magie je od ďábla a její provozování tak musí nutně vést ke ztrátě duše. Moderní badatel v tajných vědách by měl patrně sklon napsat tatáž slova na okraj Abramelinovy knihy o „božské magii“ s tím rozdílem, že by se spíše obával o duševní zdraví toho, kdo by přikročil k praktikování magie podle jejích předpisů, neboť je to v tomto směru kniha skutečně nebezpečná.

Znalec předmětné Abramelinovy knihy o magii, švýcarský religionista a teolog Jürg von Ins (1988), který tomuto dílu o obřadné magii, zaměřené na evokaci „strážného ducha“ (či „anděla“) věnoval celou monografii, uvádí na jejím konci historické příklady psychických poruch, které tato kniha přinesla těm, kdo podle ní praktikovali evokace „pekelných knížat“, sil, se kterými se musí magik na cestě za svým cílem, konfrontovat. Již Samuel Liddel Mac Gregor Mathers, proslulá hlava neméně proslulého řádu Zlaté jitřenky, který knihu, nalézající se v pažížské Bilbiothéque de l´Arsenal, z rukopisu francouzského překladu hebrejského textu z r. 1458, překládal a r. 1898 ji v Londýně vydal, měl se svou prací neuvěřitelné potíže. K dalším se přihlásil rovněž proslulý Aleister Crowely, ve druhém svazku svých Confessions, který v r. 1899 s Abramelinovou knihou pracoval ve svém skotském sídle Boleskine. Nejpodrobnější zpráva však pochází od amerického magika, který pod pseudonymem Georges Chevalier vydal knihu The Sacred Magician (1976), v níž podrobně a soustavně popsal co zažil během prací s Abramelinovou knihou. Jeho zážitky výrazně připomínají to, co zažil Ludwig Staudenmeier během své praxe s tzv. „experimentální magií“ (Die Magie als experimentelle Naturwissenschaft, 1912). Stručně řečeno, byly to vize bytostí různých bizarrních tvarů, stavy úzkosti, pocity hrůzy a jakéhosi „klepání v hlavě“ a řada dalších zážitků, které lze označit jako psychotické stavy. Chevalier měl opakované vize bytosti, která ho sváděla ke zlým činům. O co tu tedy vlastně jde ?

J. von Ins soudí, že Abramelinův magický rituál (existuje několik variant tohoto druhu evokativní magie, jednou z nich je kniha o magii od Abrahama z Wormsu, která vyšla německy v Kolíně r. 1725) „je prostředkem k zacílenému urychlenému procesu nelezení sebejá individuace“. Teorii individuace vypracoval C.G. Jung, v jehož pozůstalosti se našel opis Abramelinovy knihy. V jedné z fází procesu individuace (tj. vnitřní harmonizace osobnosti sjednocováním jejích protikladů) se subjekt konfrontuje se svým archetypovým Stínem, oblastí hlubokého kolektivního nevědomí, z níž „mohou vycházet také impulzy démonické, destruktivní a smrtící“ (Müller L., Müller A., eds.: Slovník analytické psychologie, 2006; s. 387). Je však podstatný rozdíl mezi mentální sebereflexí a aktivací archetypového Stínu magickými prostředky, které je probuzením „pekelných knížat“, nevědomých animálních vrstev v lidské duši, lidského „brontosauřího já“.

Víra v osobního „strážního ducha“ byla rozšířena ve starém Řecku a Římě a nejznámější bylo Plutarchovo pojednání z 1. stol.n.l. o sókratovském daimoniu (O ochraném duchu Sókratově), kterým je vlastně svědomí jako reakce na temné vnitřní puzení, které poukazuje na zápas dvou vnitřních sil, personifikovaných „strážným duchem“ a démonem; podle C.G. Junga je „strážný anděl“ symbolem sebejá („Selbst“), nejvyšší možné úrovně vnitřní duševní jednoty. Dichotomie lidské osobnosti je prastaré filosofické a psychologické téma.

Rozumný čtenář bude brát text Abramelinovy knihy jen jako pozoruhodný barvitý dokument prastaré psychurgie zahalené v obrazech zápasu Světla a Temnot v lidské duši.

Milan Nakonečný

Uživatelský avatar
Lumpino
jedu jak drak
jedu jak drak
Příspěvky: 125
Registrován: 28 dub 2013, 08:32
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Obdrženo poděkování: 17×

Re: Abramelinova kniha o mágii

Příspěvekod Lumpino » 17 úno 2019, 19:01

V každém případě bych se měl na pozoru jak před Abramelinem, tak pčed ostatními středověkými žaltáři.
Jukněme na slavnou Bhagavadgitu, Janíčkův Originál překlad zroku 48.
Kdo se obrací na bohy, přijde k bohům, kdo se obrací na démony, přijde k démonům, kdo se obrací na duchy zemřelých, stane se strašidlem.
Proto třebas adepti antických mystérií vyvolávali Bůžky které uctívali aby přišli mezi ně a ne mezi duchy obyč. smrtelníků. Stejně třeba africké animistiké kmeny (které nepřijaly islám či křesťanství) tvrdí ž duše šamana přijde mezi bůžky... atd.
Když už bych chtěl páchat vyvolávání, tak třeba bych si vzal Arbatel, Z magie starých. Vyvolání "olympských" duchů. bytostí jdoucích Středem přírody, přezto že je Bardon označuje za bezvýznamné. Nevím za jakého důvodu.

Kód: Vybrat vše

https://theomagica.com/the-arbatel-experience/


Jinak doporučuji pro přátele vyvolávání knížku od Jamblicha z Chalkidy, O mysteriích egyptských, volně na ulozto cz.

Knížky které se obracejí na pekelné démony (jako Abramelin) bych Taktně Ignoroval (ač nejsem kníže Ignor) :-)

Cintát z Abramelina:
---------------------------

"LUCIFER:--From Latin, Lux, Light, and Fero, to bear, = A Light Bearer. There is a name "Lucifuge" also employed occasionally, from Lux, Light, and Fugio, to fly from, = He who shuns the Light.

LEVIATAN:--From Hebrew, LVIThN (usually written Leviathan instead of Leviatan), = the Crooked or Piercing Serpent or Dragon.

SATAN:--From Hebrew, ShTN, = an Adversary.

BELIAL:--From Hebrew, BLIOL, = a Wicked One.



THE EIGHT SUB-PRINCES.

ASTAROT:--From Hebrew, OShThRVTh, = flocks, crowds or assemblies. Usually written "Ashtaroth". Also a name of the Goddess Astarté; Esther is derived from the same root.

MAGOT:--May be from Hebrew, MOVTh, = small stones or pebbles; or from MG, = a changing of camp or place; or from Greek, MAGOS, a magician. Usually written Maguth. Compare the French word "Magot," meaning "a sort of baboon," and also "a hideous dwarfish man"; this expression is often used in fairy-tales to denote a spiteful dwarf or elf. This Spirit has also been credited with presiding over hidden treasure. Larousse derives the name either from ancient French or German.

ASMODEE:--Usually written "Asmodeus," and sometimes "Chashmodai". Derived by some from the Hebrew word "ASAMOD," to destroy or exterminate; and by others from the Persian verb "AZMONDEN," = to tempt, to try or prove. Some Rabbins say that Asmodeus was the child of the incest of Tubal-Cain and his sister Naamah. Others say that he was the Demon of impurity. Others again relate that he was employed by Solomon in the building of the Temple at Jerusalem; that he then attempted to dethrone Solomon, to put himself in his place; but that the King vanquished him, and the Angel Gabriel chased him into Egypt, and there bound him in a Grotto. The Rabbins say that when Asmodeus was working at the building of the Temple, he made use of no metal tool; but instead of a certain stone which cut ordinary stone as a diamond will glass.

BELZEBUD:--Also written frequently "Beelzebub," "Baalzebub," "Beelzebuth," and "Beelzeboul". From Hebrew, BOL, = Lord, and ZBVB, = Fly or Flies; Lord of Flies. Some derive the name from the Syriac "BEEL D’BOBO," = Master of Calumny, or nearly the same signification as the Greek word DIABOLOS, whence are derived the modern French and English "Diable" and "Devil". "...
etc.

Uživatelský avatar
Yemeth
už jsem tu něco zanechal
už jsem tu něco zanechal
Příspěvky: 59
Registrován: 18 zář 2016, 12:11
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Bydliště: Severní čechy
Poděkoval(a): 22×
Obdrženo poděkování: 14×

Re: Abramelinova kniha o mágii

Příspěvekod Yemeth » 18 úno 2019, 19:49

@Lumpino Díky za moc zajímavý odkaz(theomagica). Docela počteníčko...
"All in good time."


Zpět na “Obecná (Nezařazená) diskuze”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host