Filip píše:Dobrý večer,
Majster píše vo svojej knihe(9.stupeň, str. 210): "Mág, jenž se propracoval tvrdou školou až k tomuto stupni, vyrovnal namáhavými cvičeními, které pro něho znamenaly víc než pouhou askezi, svou karmu natolik, že mu to nemůže již uškodit. Mág již nepodléhá obvyklému vlivu osudu, on se stal pánem nad svým vlastním osudem, jedině Božská Prozřetelnost ve svém nejvyšším aspektu může jeho vůli ovlivnit." Mám tomu teda rozumieť tak, že jednotlivé cvičenia karmu "spalujú" alebo ju proste len urýchlujú ? Ďakujem za odpoveď
imho zadna cviceni karmu nespaluji ani neurychluji samy od sebe, ale cviceni upravuji podminky, aby cvicici vic videl, vic vnimal, vic se ovladal (skrz pravidelne rozvijeni discipliny) - a pak diky tomu, ze zacne byt vnimavejsi a vedomejsi dojde k rychleni a spalovani karmy - mnohdy na te zmene neni nic magickeho, najednou si jen uvedomis nejaky svuj sklon, ktery byl predtim natolik zautomatizovan, ze sis ho nebyl vedom - muze to byt neco rodoveho treba, nebo jen proste dusledek nevyrovnani s nejakym traumatem nebo osobni nezralost - nedokoncene oddeleni od matky/rodicu u dospivajicich, nespravne vybalancovani vuci autoritam ci spolecnosti jako takove.. radu takovychto zmen, ktere jsou prirozenym rustem, ma vlastne clovek na zaklade ziskavani prirozenych zivotnich zkusenosti v prubehu zivota. jsi v nejake situaci, mas se rozhodnout, nevis - vyberes namatkou (ale vetsinou spis niternym puzenim) rozhodnuti - to vede k nejake reakci okoli - prinese to bolest nebo radost, poucis se, dalsi.. mag, skrze to, ze si zjemnuje vnimani a zaroven je ochoten se v idealnim pripade dobrovolne konfrontovat i s obtiznymi aspekty sveho zivota/sveta ziskava podnety pro rust v mnohem vetsi intenzite. ale ten mechanismus zpracovani a integrace do sve bytosti je imho v principu stejny jako u "normalnich" lidi. hlavni rozdil opravdu vidim "jen" v tom, ze mag komunikaci se svetem (ktery vnima jako soucast boha) aktivne vyhledava a spolupracuje na ni, bezny clovek se cuka a nechce radu veci videt, protoze ma vytvorenou silnou vazbu na svuj sebeobraz a ma strach ho predelat, zmenit, nebo uplne zrusit. moc dobre to popisuje W.Mistele v pojednani o stinu - stin jako vytesnena oblast, na jednu stranu ta cast, ktera nas nejvic irituje, drazdi, napada, zpochybnuje nase rozhodnuti, na druhou stranu jeden z nejvetsich ucitelu a pomocniku, kdyz clovek spravne pochopi ten mechanismus, jak to funguje.
co se tyce toho "byt panem nad svym zivotem", mozna ma na to nekdo jiny nazor, ale toto je imho jedno z tvrzeni, ktere je velmi zjednodusene pro snadnost chapani nas nevedomych lidi, ale realne jde o velmi obsahlou problematiku, ktera se neda v jednoduchosti popsat a nemyslim si, ze ma smysl to resit nejak do hloubky z pozice cloveka, ktery do toho "nevidi", akorat by se zahrabal v nesmyslnych konceptech. k cemu urcite dochazi je zvedomovani automatismu, ktere kdyz jsou nevedome, tak nam vytvareji zivotni situace mnohdy tragicke aniz bychom na to meli nejmensi vliv. v momentu, kdyz zacneme vnimat jakym zpusobem tyto hnaci momenty pusobi, zacneme vnimat i dalsi hnaci momenty, ktere se na skladani budoucich udalosti podili. velka rada z nich je kolektivnich. a my muzeme zkouset je studovat a ovlivnovat. otevira se tim dalsi oblast zivotnich zkusenosti, ktera pred tim byla nedostupna. nejsme sice jeste uplne pani nad svym osudem, ale uz do toho mame co mluvit a v urcitych situacich se muzeme domluvit s "bozstvy" na nejakem vyusteni konkretni situace. proste forma obchodu. hele, vypada to tak a tak, vidim, ze tady mam nejakou nezasluhu, nejaky dlouzek z minula, melo by me to semlit, ale ja chapu proc to tak je, koukejte, uz jsem si ten svuj treba povahovy nedostatek, kterym jsem ublizoval tady tem, opravil, odpracuju si to tak a tak.. mozna me Mek nebo nekdo dalsi opravi nebo doplni, ale ja zatim moc neverim (protoze jsem nevidel, ze by to tak slo), ze by se daly delat uplne zazraky na pockani a vyvazat se z mnohych karem (tendenci spojenych automaticky s prislusnou osudovosti) lusknutim prstu. prijde mi to jako mechanika s jistou setrvacnosti.