Dalsi zajimava vec, ze se Bardon nezminuje o cervenem rouchu, kdyz uz mluvi o tom ze se podoba knezskemu rouchu. Bardon popisuje barvy jen Bilou, Cernou nebo univerzalni Fialovou, o Cervene pise jen v souvlosti s Marsovskou bytosti, jinak nepopisuje vyhody Cerveneho roucha a presto se pouziva hodne v Krestanstvi nebo v Satanismu knezi.
Co symbolizuje Cervene roucho ? Ohen, moc, silu ? Davalo by smysl proc Satanisticky knez zvoli Cervene roucho, pokud chce vyjadrit svoji moc.
Takze co vite o vyuziti Cerveneho roucha ?
cervene roucho
- Cagliostro
- mě už nikdo nezastaví
- Příspěvky: 1224
- Registrován: 11 bře 2010, 11:16
- pohlaví: Muž
- Národnost: ČR
- Poděkoval(a): 24×
- Obdrženo poděkování: 521×
Re: cervene roucho
Červené roucho je symbolem především z kladného pohledu: kladnost, léčitelství. Avšak bylo hojně zneužíváno nejen velmistry černé magie, ale také bratrů sv. zednářů. Zde je využívána jako: sexualita, zatemnění pozornosti (manipulace) aj.
Jinak červené roucho používal nejčastěji Eliphas Lévi.
Jinak červené roucho používal nejčastěji Eliphas Lévi.
Ego sum, qui sum!
- Arex
- mě už nikdo nezastaví
- Příspěvky: 1358
- Registrován: 18 zář 2010, 13:33
- pohlaví: Muž
- Poděkoval(a): 177×
- Obdrženo poděkování: 1110×
Re: cervene roucho
Pete píše:Dalsi zajimava vec, ze se Bardon nezminuje o cervenem rouchu, kdyz uz mluvi o tom ze se podoba knezskemu rouchu. Bardon popisuje barvy jen Bilou, Cernou nebo univerzalni Fialovou, o Cervene pise jen v souvlosti s Marsovskou bytosti, jinak nepopisuje vyhody Cerveneho roucha a presto se pouziva hodne v Krestanstvi nebo v Satanismu knezi.
Co symbolizuje Cervene roucho ? Ohen, moc, silu ? Davalo by smysl proc Satanisticky knez zvoli Cervene roucho, pokud chce vyjadrit svoji moc.
Takze co vite o vyuziti Cerveneho roucha ?
V křesťanství a křesťansky orientovaném esoterismu je červené roucho barvou Kristovy krve. Krista ale v tomto případě nemáme chápat historicky. Jde tu zejména o symbol: Kristus je Logos, náš esoterní intelekt, který zrcadlí božství esoterního světa. Proto je červené roucho oděvem těch lidí, kteří nosí Boha stále v sobě. - Je to barva mistrů.
Ona ta červená mimo jiné symbolizuje utrpení, které musel člověk překonat, aby se takovému životu dokázal úplně zasvětit.
„Srdce, buď statečné a spěj vpřed!“, tak volají všichni, kdož jsou sklíčeni smrtelností. Tak zní heslo zasvěcenců zanícených touhou po Absolutnu a stoupajících po žebříku Poznání. Ale až v soutěsce mezi obočím rozzáří se Světlo jako plamen blesku!
- Daurea
- trochu se tu rozkoukávám
- Příspěvky: 2
- Registrován: 08 bře 2017, 23:17
- pohlaví: Žena
- Národnost: SK
- Poděkoval(a): 6×
- Obdrženo poděkování: 5×
Re: cervene roucho
V Mithraismu (pohanské víře, na které je postavena velká část dnešní křesťanské liturgie) patřilo červené roucho nejvyšším zasvěcencům (7.stupeň Pater, symbolizující samotného Mithru). Červené roucho bylo symbolem Slunce, Ohně a krve života. (je to zároveň maskulinní symbolika v protikladu k Anahitě, které se přiřazovala zelená barva jakožto ženskému principu). Roucho však mělo poněkud jiný styl než známe dnes.
Charles Daniels in Mithras and His Temples on the Wall:
He wore a red tunic with long sleeves piped with yellow stripes, and a yellow
belt (Santa Prisca), or alternatively (in two Roman temples), a white or grey tunic
with long sleeves and red piping. His baggy Persian trousers and his cloak were
normally red while on his head is a red cap. His symbols were a Persian cap, a
patera, or libation dish, a sickle-like sword and his staff of office.
Charles Daniels in Mithras and His Temples on the Wall:
He wore a red tunic with long sleeves piped with yellow stripes, and a yellow
belt (Santa Prisca), or alternatively (in two Roman temples), a white or grey tunic
with long sleeves and red piping. His baggy Persian trousers and his cloak were
normally red while on his head is a red cap. His symbols were a Persian cap, a
patera, or libation dish, a sickle-like sword and his staff of office.
- Arex
- mě už nikdo nezastaví
- Příspěvky: 1358
- Registrován: 18 zář 2010, 13:33
- pohlaví: Muž
- Poděkoval(a): 177×
- Obdrženo poděkování: 1110×
Re: cervene roucho
Květoslav Minařík: Vnitřní smysl Nového Zákona, Komentář k Matoušovu evangeliu:
"Svlékli jej a hodili na něj rudý (šarlatový) plášť. (Mt 27, 28)
Šarlatová barva, tedy vlastně červená (purpurová) nebo až temně fialová, symbolizuje vítězství nad hmotou. Odpovídá sféře dhjánybuddhy Amitábhy (prostoru bez hranic) a jejímu mystickému uskutečnění.
Dochází k němu dostředivou tendencí životních sil, podmíněnou krizí soustřeďující se mysli, která se chopila příslušného fyziologického a psychického materiálu. Vede k úřadu duchovního vládce a vůdce sansarického světa. Vzhledem k této symbolice je zajímavé, že vykonavatelé roz sudku nad Ježíšem použili pláště této barvy. Od této u dálosti prožívá Ježíš tělesně to, co prožívá mystik nebo jogín na cestě duchovního vývoje. Mystikové proto předpokládají, že Ježíš zevním způsobem naznačil to, co má mystik prožít vnitřně. Proto považují Ježíše za svého nejvyššího vůdce. Ale Ježíš může být vůdcem mystikovi dnešní doby jen tehdy, když mystik jedná, jak Ježíš učí. Jádro Ježíšova učení obsahují pátá až sedmá kapitola tohoto evangelia. Přesné dodržování těchto morálních předpisů pozvedne pozornost mystika k čistému a světelnému niternému Já. Setrváním pozornosti u tohoto Já se vyvolají procesy mystického sebezdokonalování. Ty člověku poskytnou sílu ke cvičení se v józe. Jóga pak vede k dokonalosti, již popisují správné a hodnotné duchovní nauky."
Šarlatová barva, tedy vlastně červená (purpurová) nebo až temně fialová, symbolizuje vítězství nad hmotou. Odpovídá sféře dhjánybuddhy Amitábhy (prostoru bez hranic) a jejímu mystickému uskutečnění.
Dochází k němu dostředivou tendencí životních sil, podmíněnou krizí soustřeďující se mysli, která se chopila příslušného fyziologického a psychického materiálu. Vede k úřadu duchovního vládce a vůdce sansarického světa. Vzhledem k této symbolice je zajímavé, že vykonavatelé roz sudku nad Ježíšem použili pláště této barvy. Od této u dálosti prožívá Ježíš tělesně to, co prožívá mystik nebo jogín na cestě duchovního vývoje. Mystikové proto předpokládají, že Ježíš zevním způsobem naznačil to, co má mystik prožít vnitřně. Proto považují Ježíše za svého nejvyššího vůdce. Ale Ježíš může být vůdcem mystikovi dnešní doby jen tehdy, když mystik jedná, jak Ježíš učí. Jádro Ježíšova učení obsahují pátá až sedmá kapitola tohoto evangelia. Přesné dodržování těchto morálních předpisů pozvedne pozornost mystika k čistému a světelnému niternému Já. Setrváním pozornosti u tohoto Já se vyvolají procesy mystického sebezdokonalování. Ty člověku poskytnou sílu ke cvičení se v józe. Jóga pak vede k dokonalosti, již popisují správné a hodnotné duchovní nauky."
„Srdce, buď statečné a spěj vpřed!“, tak volají všichni, kdož jsou sklíčeni smrtelností. Tak zní heslo zasvěcenců zanícených touhou po Absolutnu a stoupajících po žebříku Poznání. Ale až v soutěsce mezi obočím rozzáří se Světlo jako plamen blesku!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 5 hostů