Tibetský čaroděj a Pradžňapáramita

Vše o tomto autorovi, informace, překlady, poznámky a komentáře

Moderátor: Cagliostro

Uživatelský avatar
marvin
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 2914
Registrován: 16 čer 2009, 10:52
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Poděkoval(a): 586×
Obdrženo poděkování: 888×
Kontaktovat uživatele:

Tibetský čaroděj a Pradžňapáramita

Příspěvekod marvin » 02 led 2025, 09:30

IMG_2247.JPG

Čaroděj v Tibetu jménem Kulo má moc zabíjet ostatní svou magií. Jak jeho arogance roste, plánuje použít magii k zabití skromného tibetského kněze jménem Ukarwa, který žije poblíž. Tibetský kněz medituje o pradžňápáramitě (Prajnaparamita), která je známá jako dokonalost moudrosti a někdy je vizualizována ve formě bohyně – matky všech Buddhů.

Kněz takto medituje. Uvolňuje se. Nadechne se. A pak sklouzne do stavu transu, který je pro něj tak známý a přirozený. Když to udělá, jeho vědomí se stane obrovským, prázdným prostorem čisté nicoty. Ve skutečnosti, kdybyste cítili aury a seděli byste vedle něj a meditovali, cítili byste, jak jeho aura mizí, jako by s vámi nikdo nebyl v místnosti. Je tedy ve stavu uvědomění, ve kterém není žádná forma, žádné centrum, žádné tělo, žádná mysl, nic než čisté uvědomění, které nepotřebuje k ničemu odkazovat, aby se udrželo nebo vymezilo.

Někteří se snaží popsat meditaci tohoto muže. A abychom byli spravedliví, popisy vyžadují slova, aby mohly komunikovat. Představují si ho tedy, jak si říká: „Neexistuje žádné oddělení. Není přítomen žádný nepřítel. Nedochází k žádnému útoku. Je zde osoba, která má být napadena. Neexistuje žádná identita jakéhokoli druhu – pouze prázdný prostor bez času a s dokonalou jednotou bez oddělenosti.“
Jiní odkazují na propracované rituály, které evokují přítomnost Pradžňápáramity. Jsou tam mantry, gesta, tleskání rukama, recitace súter. Dostanete nápad. Vyprávíte příběh z hlediska toho, čemu lidé mohou rozumět.

A nyní zlý čaroděj proti knězi pustí plnou moc své magie. Toto je síla ničit, bořit a vyhladit. Mistři bojových umění tráví celý život rozvíjením své schopnosti soustředit energii prostřednictvím těla a mysli, aby zničili protivníka. Kouzelníci někdy trénují také tímto způsobem. Je to otázka přežití. Ale když se připojí k lidskému egu, může se to vymknout kontrole.

Náš zlomyslný, zlý čaroděj vysílá obrovské množství vůle a moci proti tibetskému knězi. Ale bohužel, vyslaná energie nemůže najít nikoho, kdo by mohl zaútočit. Hledá tady, tam a všude, ale nikde není kněz. Jako torpédo vypuštěné z ponorky s vlastním sonarem jde hledat svůj cíl. Ale pokud nemůže najít svůj cíl, torpédo se vrátí ke svému zdroji – jediná věc v okolí, na kterou lze zaútočit. Černý mág padne mrtev za oběť magické zkázy, kterou rozpoutal svou vlastní vůlí.

Ukarwa netušil, že se stane tak slavným. Lidé z celého okolí byli výsledkem ohromeni a chtěli být požehnáni lamou Ukarwou a zasvěceni do praktik Pradžňápáramity.

Rituální meditace Pradžňápáramita rozpouští zlé a zlomyslné úmysly. Překonává překážky. Ale jednotlivci mají stále svobodu volby a poučení se z důsledků svých činů. Nemůžete druhým brát jejich svobodu volby. Ale můžete omezit jejich svobodu ubližovat druhým tak, že nakonec ublíží jen sami sobě.

Kdysi jsem se na tento rituál ptal mnoha tibetských lamů. Všichni to znali. Po projednání jeho aplikací vždy řekli: „Pokud chcete tento rituál použít pro politické účely, abyste dosáhli míru, měli byste si jednoduše najmout klášter, aby to provedl podle vašich pokynů.

A tak jsem dal na jejich radu a najal klášter, aby tento rituál každý týden vykonával. Zpočátku představený kláštera nevěřil, že meditací prázdnoty lze rozpustit negativní energii v politických konfliktech na druhém konci světa. Ale v průběhu let mi tento jedinec pochválil, jak vhodné bylo jeho politické využití.

Meditace
Relaxovat. Nadechněte se. Dovolte svému vědomí, aby se stalo obrovským, prázdným prostorem čisté nicoty. V tomto stavu uvědomění není žádná forma, žádné centrum, žádné tělo, žádná mysl, nic než čisté vědomí, které nepotřebuje odkazovat na nic, aby se udrželo nebo vymezilo.

K tomuto stavu mysli patří ještě jedna neobvyklá vlastnost. Protože neexistují žádné hranice a žádné definice jakéhokoli druhu, neexistuje žádné oddělení. Vše, co se zde objeví, je v souladu s čímkoli jiným. V tomto prostoru uvědomění existuje pouze jednota, a tak dokonalá láska.

Stále si můžete vyvolat nebo zadat vzpomínky ze své osobní historie. Můžete znovu prožít všechny zkušenosti své vlastní identity nebo individuální identity někoho jiného. A přesto se v tomto stavu mysli vše, co odděluje jedno od druhého, rozpouští.

Pokud to vyjádříme jako slova vztahující se k našemu příběhu, člověk by mohl říci: „Neexistuje žádné oddělení. Není přítomen žádný nepřítel. Nedochází k žádnému útoku. Je zde osoba, která má být napadena. Neexistuje žádná identita jakéhokoli druhu – pouze prázdný prostor bez času a dokonalá jednota bez oddělení.“

Pokud to vyjádříme jako slova týkající se těch, kteří jsou urážliví vůči druhým, člověk by mohl říci: „Neexistuje žádné sobectví. Sobectví je pryč, protože zde není nic, na čem by se jednotlivec mohl držet. Není nic, co by někdo mohl vlastnit nebo ovládat. Samotná touha ublížit nebo zranit druhého se v tomto prostoru nemůže objevit.“

Emocí, která nejlépe popisuje toto místo, je soucit a vědomí, které je tak hluboké, že poznáváte každého druhého člověka tak hluboce, jako znáte sebe.

Poznámka: příběh a rituál Pradžňápáramita jsou v poslední kapitole knihy Geshe Kelsang Gyatso Srdce moudrosti (Heart of Wisdom). Geshe Gyatso také zmiňuje, že ti, kteří byli zasvěceni do tantry, jako je Kalachakra Tantra, mohou použít hněvivou verzi této praxe místo této klidnější verze.
Meditace prázdnoty je také téměř přesně stejná jako ve vesmírném písmenu U v knize Františka Bardona Klíč k Opravdové Kabale. Viz můj rukopis Dokonalost moudrosti.


A Tibetan Sorcerer and the Prajnaparamita
Note: Another story on political action, spiritual awareness and the fate of nations.
A sorcerer in Tibet named Kulo has the power to kill others with his magic. As his arrogance grows, he plans to use magic to kill a humble Tibetan priest named Ukarwa who lives nearby. The Tibetan priest meditates on the Prajnaparamita which is known as the perfection of wisdom and is sometimes visualized in the form of a goddess—the mother of all Buddhas.
The priest meditates in this way. He relaxes. He takes a breath. And then slips into a state of trance that is completely familiar and natural for him. As he does so, his consciousness becomes a vast, empty space of pure nothingness. In fact, if you could feel auras and you were sitting next to him meditating, you would feel his aura disappear as if there is no one in the room with you. He is, then, in a state of awareness in which there is no form, no center, no body, no mind, nothing but pure awareness that has no need to refer to anything in order to sustain or define itself.
Some try to describe this man’s meditation. And, to be fair, descriptions require words in order to communicate. So they imagine him saying to himself, “There is no separation. There is no enemy present. There is no attack occurring. There is person here to be attacked. There is no identity of any kind—only empty space void of time and with perfect oneness without separation.”
Others refer to elaborate rituals that evoke the presence of Prajnaparamita. There are mantras, gestures, clapping one’s hands, recitation of sutras. You get the idea. You tell a story in terms of what people can understand.
And now the evil sorcerer unleashes the full power of his magic against the priest. This is the power to destroy, annihilate, and obliterate. Martial artists spend a life time developing their ability to focus energy through their body and mind to destroy an opponent. Magicians sometimes train in that way as well. It is a survival thing. But when attached to a human ego, it can get out of hand.
Our malicious, evil sorcerer sends out a massive amount of will and power against the Tibetan priest. But alas, the energy that is sent cannot find anyone to attack. It looks here, there, and everywhere, but there is no priest anywhere to be found. Like a torpedo launched from a submarine with its own sonar, it goes looking for its target. But if it cannot find its target the torpedo returns to its source—the only thing around that is available to attack. The black magician falls dead victim of the magical destruction unleashed by his own will.
Little did Ukarwa suspect he would become so famous. People from all around were amazed at the outcome and wanted to be blessed by Lama Ukarwa and become initiated into the Prajnaparamita practices.
The Prajnaparamita ritual meditation dissolves evil and malicious intentions. It overcomes hinderances. But individuals still have the freedom to choose and to learn from the consequences of their actions. You cannot take away from others their freedom of choice. But you can limit their freedom to harm others such that they only end up harming themselves.
I used to ask a number of Tibetan lamas about this ritual. They were all familiar with it. Invariably, after discussing its applications, they would say, “If you want to use this ritual for political purposes, to bring about peace, then you should simply hire a monastery to do it according to your instructions.”
And so I took their advice and hired a monastery to perform this ritual on a weekly basis. Initially, the head of the monastery did not believe that an emptiness meditation can be used to dissolve negative energy in political conflicts on the other side of the world. But over the years this individual has complimented me on how appropriate its political use has been.
The Meditation
Relax. Take a breath. Allow your consciousness to become a vast, empty space of pure nothingness. In this state of awareness there is no form, no center, no body, no mind, nothing but pure awareness that has no need to refer to anything in order to sustain or define itself.
There is another unusual quality that belongs to this state of mind. Since there are no boundaries and no definitions of any kind, there is no separation. Anything that appears here is one with anything else. In this space of awareness, only oneness exists and so perfect love.
You can still recall or enter memories from your personal history. You can relive all the experiences of your own or someone else’s individual identity. And yet, in this state of mind, anything that separates one from another dissolves.
If we express this as words relating to our story, a person might say, “There is no separation. There is no enemy present. There is no attack occurring. There is person here to be attacked. There is no identity of any kind—only empty space void of time and perfect oneness without separation.”
If we express this as words relating to those who are abusive to others, a person might say, “There is no selfishness. Selfishness is gone since here there is nothing for an individual to cling to. There is nothing that someone can possess or control. The very desire to harm or to injure another cannot appear in this space.”
The emotion that best describes this place is compassion and an awareness that is so deep you come to know every other person as deeply as you know yourself.
Note: the story and Prajnaparamita ritual are in the last chapter of Geshe Kelsang Gyatso’s book, Heart of Wisdom. Geshe Gyatso also mentions that those who have been initiated into tantra, such as the Kalachakra Tantra, can use the wrathful version of this practice instead of this more peaceful version.
The emptiness meditation is also almost exactly the same as found in the cosmic letter U in Franz Bardon’s book, The Key to the True Kabbalah. See my manuscript, The Perfection of Wisdom.
Přílohy
perfectionofwisdom4.pdf
(4.86 MiB) Staženo 62 x
Pravá mysl pojme všechny lži a klamy, aniž by byla zmatená.
Pravé srdce pojme jed nenávisti, aniž by došlo k újmě.

Zpět na “William Mistele”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 host