Takže vyšlo další interview. Originál opět v německém jazyce - poté přeložen do angličtiny a zde jsem se ho pokusil přeložit já do češtiny.. opět je zde efekt tiché pošty, původní význam slov snad zůstává zachován, ale srozumitelnost někdy uniká.
Ze začátku je rozhovor jasný, ale později se trochu ztrácím, nejsem nijak moc pokročilý v evokaci, takže jsem možná nepřeložil text úplně správně.
Proto berte můj text spíše orientačně a pokud narazíte na nějaký totálni nesmysl a podaří se vám to přeložit lépe tak dejte vědět.
Ogris: Kdy se konečně objeví nové vydání Vaší knihy František Bardon a Thébský Kalendář? Stále se mne na to někdo ptá.
Stejnar: Kniha Bardon vyjde v roce 2010. Stále dostávám důležité inspirace a informace o 40 stránkách, které určitě přidám. Zatím není rozhodnuto, zda vydám Thébský Kalendář veřejně k dispozici. Praxe ukázala, že popsané techniky nemohou být procvičovány bezpečně pro každého.
Ogris: Proč stále nemáte připojení k internetu? Vaše jméno se všude objevuje, ale Vy stále nemáte vlastní stránky. Jinak jste velmi moderní člověk a máte velmi otevřený přístup. Mohl by jste lépe pracovat se svými čtenáři.
Stejnar: Jak jistě víte, stáhl jsem se do ústraní a již nepřijímám žádné návštěvy. Nevlastním mobilní telefon a jsem k zastižení pouze pro pár přátel. I tak, nemám čas na internet. Jsem proto velmi šťasten, že mne můžete tímto způsobem representovat a vytvořil jste pomocí vašich stránek seriózní místo, kde mohou Bardonovi čtenáři začít. Takže pokud mne budete udržovat v obraze, budu dostatečně informován.
Ogris: Proč jste se stáhl do ústraní? Jste zklamán světem? Resignoval jste, nebo jste jednoduše chtěl mít klid.
Stejnar: To poslední jste trefil. Když zestárnete, zjistíte, že rychle ztrácíte čas a jste proto daleko opatrnější. Pokud knihy, které jsem napsal, pomohou alespoň několika lidem najít jejich cestu a pomohou jim dát smysl jejich existenci, potom jsem spokojen. Neočekávám, že se svět stane okamžitě lepším místem. Ale přiznávám, že jsem trochu znepokojen. Nikdy nebyl duch, který vládne světu tak egoistický, chladný a nebezpečný, tak jako na začátku třetího tisíciletí. Jestliže nenastane brzy změna v lidském myšlení, evoluce na téhle planetě bude čelit veliké překážce.
Ogris: V čem vidíte největší nebezpečí? V bezohledném jednání? V brutalitě? V chamtivosti?
Stejnar: Budete překvapen! Největší nebezpečí pochází ze lži, hluku a lehkověrnosti. Zlo, které vládne světu v této době se schovává ve lži a získává sílu nad lidstvem tím, že nás ochromuje hlukem. Pouze v tichu může inkarnovaný duch najít spirituální kořeny a může se identifikovat sám se sebou. Pouze v tichu má duch přístup k síle, která odpovídá jeho povaze a která ho povznáší nad ostatní bytosti a nad jeho nižší části. Pouze v tichu dokáže energie proudit, aby ho posilovala. Každý tón, každý rámus, každý zvuk ho vyrušuje a spojuje s duchem jiné sféry podle rytmu a tónu. Pokud to jsou harmonické frekvence, hodnoty (kvality) které na nás působí, nejsou nebezpečné. Dobrá hudba může být relaxující, povznášející a tak jako droga, může dočasně osvobozovat. Ale zpravidla jsme obklopování hluky a kraválem, který zní démonicky. Bez ohledu na hluk z ulic, kterému nemůžeme uniknout, jsme neustále konfrontováni s agresivním pazvuky z reproduktorů, které nám spíše připomínají zvuk války, násilí a chaosu než hudby. Hlasitý hluk je nebezpečný. Obzvláště hektické, pronikavé, počítačově vytvořené písně, které buší do mozků mladých lidí ve sluchátkách. Nikdo si nevšimne, že síla, která je schovaná za tímto, blokuje spirituální vývoj lidstva.
Hudební elektronický rachot umělých nástrojů, konstantní hřmot na pozadí ať už v obchodech, na pracovištích, ve volném čase nebo v televizi, kde zpravodajská vysílání mluveného slova jsou přehlušována nesmyslnými ošklivými hluky na pozadí, vše tohle vytváří stres, otupuje nás a brání duchu nezávisle myslet. A tímto se ztrácí smysl pro pravdu a spravedlnost. Kdokoliv si zvykne na tento teror hluku nebo se dokonce dobrovolně tomuto vystavuje, ten již nedokáže meditovat. Bude
se cítit v tichu nepohodlně, které duch jinak potřebuje aby mohl relaxovat a vyvíjet se..a bude mu špatně.
Hluky a Lži jsou nemocí této doby. Hluk je jedem a pracuje jako akustická droga, která odbourává zábrany, mate a otupuje. A používání lži nás připoutává ke světu temných sil. Svět se stal pronikavým a nedovolí nikomu odpočinout. A stal se tak nepochopitelným našemu vnímání, protože lež zatemnila pravdu. Ohlušený a oslepený takovým náporem se stal náš duch lehkověrným a skleslým.
Ogris: Co s tím můžeme dělat?
Stejnar: Musíme posilovat svoji uvědomělost (vědomost/bdělost). Nejdůležitější je cvičení bdělosti, které stále dokola zdůrazňuji a popisuji. Kdokoliv prožívá každodenní život vědomě jako duch a považuje to, co zažívá jako školení ducha, vytváří myšlenkou „já jsem“ vnitřní jádro, kolem kterého se jeho buňky během let vytříbí (krystalizují), což povznáší ducha a osvobozuje ho. Všechna Hermetická cvičení požadují pouze rozvoj jednoho elementu a jestliže protistranný element není posílen, jednostrannost naruší vnitřní vyrovnanost. Koncentrační cvičení musí být vyrovnávány relaxacemi, cvičení vůle empatií a soucítěním atd. Pouze skrz procvičování „já jsem“, Akáša, neochvějný střed je posílen a tento nemůže být nikdy praktikován dostatečně.
Ogris: A co považujete za překážky na cestě?
Stejnar: Překážky jsou jednoduše slabosti a vášně, obzvláště ty malé, zdá se bezvýznamné, protože nejsou rozpoznány a proto na nich není pracováno. Tyto se mohou rozvinout do vážných charakterových vad aniž byste si toho povšimly. A potom se pouze velmi obtížně získávají pod kontrolu. Čím dříve podniknete kroky proti těmto špatným vlastnostem, tím snadněji je ovládnete. Ve vývoji, každý dobrý záměr zvládnutí sama sebe je již důležitým aktem, který opravdu povznáší vědomí nad jeho pudy. Nechci kázat o morálce ani ctnosti. Koneckonců, na charakterových vadách lze pracovat a jakmile je přemůžete, získáte duchovní sílu. Pouze lež je tabu pro studenta hermetismu. Lhaní je tou nejbídnější, nejzbabělejší a nejshnilejší vlastností, která se může rozvinout v lidském duchu. Lež připoutává lháře přímo ke sféře destruktivních sil. Každé zlo začíná lží. Většina lidí si toho ani není vědoma. V této době, lžeme hodiny, dny, stále dál ani na okamžik se nad tím nepozastavíme. Ale každá lež, i ta co se zdá nejmenší, nedůležitá nepravda, zanechává stopu v Akáše a vytváří v mentální sféře stínový svět, ve kterém je lhář spoután. Tyto klamné světy o přesvědčených lžích se rozpouští pouze velmi pomalu a zabraňují lháři vhledu do pravdy. Každá lež posiluje sílu zla a dává stínu větší vliv nad lhářem a světem.
Naopak, kdokoliv usiluje o pravdu, spravedlnost a soucit a opravdu žije tímto v praxi, získává energii a sílu, která ho pozvedá nad bohy a démony. Zavázat se pravdě vyžaduje odvahu a čestnost. Úspěch, který je postavený na lži je hluboce hanebný pro každého, kdo věří v sílu ducha a ve spirituální světy a bytosti.
Při této příležitosti bych rád poděkoval všem mým čtenářům, kteří měli odvahu stát se studenty esoteriky a kteří napsali positivní ohlasy na internetu na mé knihy. Nechceme být misionáři, ale kdokoliv poukáže na knihu, jež nabízí přístup na cestu, která přináší světlo do probuzeného vědomí, ten není sektář. Ten tímto způsobem slouží plánu stvoření a může se cítit spojený s kruhem zasvěcenců, kteří pracují na duchovním vývoji lidství.
Ogris: Mnoho přátel se stydí otevřeně se nazývat studenty esoteriky. Obávají se, že se na ně budou lidé dívat jako na někoho, kdo věří na zázraky a to ublíží jejich kariéře a obchodům.
Stejnar: Vím. Ale Gnostický Hermetismus nemá nic společného s okultismem minulého století. Magie a Mysticismus třetího milénia navazuje na praktické zkušenosti a vědecky srozumitelné modely myšlení. Nikdo se kvůli tomu nemusí cítit trapně. Není náhodou, že je v tuto dobu k dispozici kniha „Red Book“ CG Junga, ve které shrnuje všechny svoje osobní okultní zkušenosti. On měl také problém jako vědec zaujmout stanovisko nad magií a mysticismem. Nakonec dokonce kvůli tomuto vzdal své hodiny učení. Věřím, že nesmíme přenechat svět materialistům, kteří nemají moudrost, ani náboženským fanatikům a kazatelům nenávisti. Nezáleží na tom, kterého vyznání jsou. Osvícení je stejně tak důležité jako bylo před dvěma sty lety. V době kdy svobodní zednáři udávali kurz. Dnes je každý povolán, aby ukázal cestu k pravému zasvěcenci.
Ogris: Co si myslíte o zformování Bardonova sdružení? Ve třetím vydání knihy „Vzpomínky na Františka Bardona“ je zde dopis, ve kterém František Bardon píše Marii Pravicové následující: „Uvítal bych, kdyby kurz mých studentů a následovníků ve vaší oblasti více vzrostl a formoval komunitu, která by representovala zájmy pravého zasvěcení.“ Také jste napsal ve vaší knize „Guardian Angel“ o komunitě, kterou by měli čtenáři spolu vytvářet. V pozdějších knihách jste se od toho distancoval. Jak se k tomu stavíte dnes?
Stejnar: Kniha „Guardian Angel“ (strážný anděl) byla původně myšlena jako úvod ke cvičení hermetismu pro ty, kteří jsou nábožensky nebo okultně založení. V této fázi je často komunita vyhledávána a také potřeba. Navzdory tomuto jsem již v této knize poukázal na nebezpečí, které přináší formování spolků. Zejména když modlení, meditace a rituální akce jsou prováděny společně tak, že by měli spojovat skupinu. Velké nebezpečí je v tom, že je vytvořena skupinová duchovní entita, která ve skutečnosti nekoresponduje s duchem. Navíc je zde efekt skupinové dynamiky, který vytváří určité role a soutěž o pozice moci. Fenomén, který lze najít kdekoliv, kde se skupina lidi spojila do organizace nebo komunity. To, že by tolik studentů pracovalo s „Guardian Angel Book“, protože by dosáhli úspěchu rychleji, než s praktikováním magické evokace, to je něco, co jsem v tu dobu ani nepředpokládal. Dle mého názoru, po cestě Františka Bardona se musí kráčet o samotě. Kdokoliv stále potřebuje kruh stejně nebo podobně smýšlejících lidí, ve kterých se cítí spojen, ten není zatím zralý pro cestu. To, že měl Bardon očividně jiný názor, mě překvapilo. Ale v jeho době zde byly lóže a okultní kruhy stálých vážných badatelů, a pro tyto lidi je magická komunita myslitelná také dnes. A ikdyž nejsem přítel spolků a spirituálních komunit, mé zkušenosti života v lóžích mi poskytly důležitý vhled. V určitém stádiu vývoje specifické zkušenosti mohou být smysluplné. Komunita podobně smýšlejících může být výhoda pro účastníky.
Ogris: Dal jste dohromady pro jisté pokročilé přátele „Ritual of the Hermetic Four“, který byl později k dispozici ve Vaší knize „The Four Elements, The secret Key to Spiritual Power“ (Čtyři elementy, tajný klíč ke spirituální moci). Po té to bylo publikováno někým z venku mimo kruh bez povolení. Nebyl by to ideální základ pro skupinovou práci ve smyslu Františka Bardona? Rituál se dá velmi dobře přirovnat k jeho učení a cestě k pravému osvícení.
Stejnar: Jak mne informovali moji přátelé, existují zde lóže a esoterické spolky, které s tím jíž pracují. Účast je vázáná na splnění určitých podmínek, takže dokonce ne každý zasvěcovaný, který dodržuje tyto podmínky, může dělat tuto práci bezpečně. Ale obávám se, že podmínky nebudou dodržovány
v každém případě. Také jsem byl kdysi mladý a prováděl experimenty. Také kouzlení a evokace a pro tyto není Ritual konkrétně vhodný.
Ogris: Popisujete ve své knize „Guardian Angel Book“ jak, dokonce bez náročné procedury evokace, může být spojení s genii navázáno. Je to vážně možné? Jsou zde lidé, kteří o tom pochybují.
Stejnar: Přesně tak, protože nevíme, jestli zamýšlený efekt je ve skutečnosti způsoben inteligencí, pro kterou je znamení/symbol (sigil) použit, aby zavolal, nebo od elementála vytvořeného nevědomě při očekávání a kontaktování symbolu. Zkušenost jednoduše ukazuje, že to funguje. Tahle praxe mystické invokace je také praktikována v různých náboženstvích. Bardon tohle nazývá mystickou cestou, když skrze meditaci a oddanost bohu a skrze identifikování se s jeho kvalitami, je kontakt s bytostí navázán. Zda je užita socha, obrázek nebo magický symbol nebo kyilkhor, jako podpora pro vědomí, je na rozhodnutí každého a není rozhodující pro úspěch.
Ogris: Jestliže to opravdu funguje, nezahrnuje to určité nebezpečí? Bardon varuje velmi důrazně před používáním symbolů na delší dobu, protože to může vyvolat určitý druh závislosti.
Stejnar: To je pravda. Také pasivní práce s génii skrývá nebezpečí. Kdokoliv provádí spojení skrz vědomou oddanost nepatrné sférové inteligenci, může být přitáhnut energiemi z této sféry a může být ovlivněný, přesně tak jako když je kontakt navázán pomocí magické evokace. Ačkoliv stále nevíme, zdali je aktuální bytost nebo elementál zodpovědná za zamýšlený efekt. Musím varovat před neustálým přivoláváním/provolávání znamení jakékoliv bytosti. Doporučuji každému, kdo používá amulet, aby ho po chvíli odložil. Měli jsme zkušenost, že pomocí pasivní interakce s genii se snaha o vlastnosti postupně vyvíjela ve vlastním vědomí a delší kontakt není absolutně nezbytný.
Ogris: To znamená, že dokonce jestliže inteligence není přímo adresována, tak jakmile se někdo zaměří/soustředí tím směrem, tak se musí vypořádat s energiemi této sféry? Jak je to možné?
Stejnar: Komunikace s jinými bytostmi a s duchy jiných sfér se konají digitálně, ne analogicky. Kontakt se vždy koná prostřednictvím vnitřních duševních buněk nebo elementálů a elementárů odpovídajících vlastností té bytosti. Během magické evokace také, jak František Bardon popisuje, kondenzace vlastností toho ducha je nezbytná, tak aby se mohl duch projevit v materiálním světě. Pro mystickou invokaci nezhušťujete vlastnost v pokoji, místo toho v myšlenkách a očekáváních vašeho vlastního vnitřního prostoru. A v případě navazování spojení, kdy používáte amulet nebo kyilkhor, sigil (magický symbol) zajišťuje podporu pro vědomí, aby impregnovalo odpovídající vnitřní duševní strukturu inteligence, která je přivolávána k blízkosti.
Nebo více přesněji, neexistuje přímá komunikace s jinou bytostí. Dokonce i setkání s ostatními v materiálním světě se děje pomocí médií, jako jsou zvukové a světelné vlny. To co vnímáme je dojem z těchto médií v našich smyslových orgánech, a obrázky které si vytváříme z těchto pocitů a ne tu osobu, která stojí před námi. A i v materiální sféře, všechny vjemy jsou pouze obrázky vnímaného a ne osoba, událost, nebo objekt sám. Nezáleží na tom, co slyšíme, vidíme, vnímáme, cítíme nebo chutnáme, vždy máme co do činění se signály do vědomí, s elektronicky stimulovanými mozkovými buňkami, s přenosovými chemikáliemi a ne se spouštěči nebo signálem samotným. Přenosovými chemikáliemi na jemnějších sférách jsou elementálové a elementárové. Tyto vnitřní duševní konstrukce lidských duchů a duší se nijak neliší od těch duchů. Proto je tak těžké rozlišovat inspiraci od skutečného vědění, halucinaci od zjevení ducha, nebo schizofrenii od „posedlosti“.
text přeložený do angličtiny
Ogris: When will the new edition of your book on Franz Bardon and the Thebaic Calender finally appear? I am continually being asked about them.
Stejnar: The Bardon book will come out in 2010. I am still getting important inspirations and information about forty pages which I will certainly include. It is not decided yet if I will make the Thebaic Calender publicly available. The practice has shown that the described techniques cannot be practiced without danger for everyone.
Ogris: Why do you still have no internet connection? Everywhere your name pops up but you still don't have your own homepage? You are otherwise a very modern person and very open minded. You could manage interactions with your readers much more easily.
Stejnar: As you know I have gone into retreat and don't receive visitors anymore. I don't own a cell phone either and am on reachable by a few friends. Still, I don't have time for the internet. I am therefore very happy that you are there to represent me, and have created with your Homepage, a serious starting place for Bardon readers. So long as you keep me up to date, sufficiently I will be fully informed.
Ogris: Why have you gone into retreat? Are you disappointed in the world? Have you resigned or do you simply want to have quiet?
Stejnar: That last one hits the nail on the head. When you get older, you find much that can rob you of your time and you are much more careful with it. If the books I have written help a few people to find their way and help to give meaning to their existence then I am content. I had no expectations that the world would become a better place right awayt. But I admit that I am a bit worried. Never has the spirit that rules the world been so egoistic, cold and dangerous as in the beginning of the third millennium. If a change in the direction of the thinking of mankind doesn't come soon, the evolution on this planet will face a huge setback.
Ogris: Where do you see the greatest danger? Inconsiderate behavior? Brutality? Greed?
Stejnar: You`ll be surprised. The real danger comes from lies, noise and gullibility. The evil that rules the world in this time hides in lies and gains power over mankind in that we are numbed with noise. Only in the quiet can the incarnated spirit find its spiritual roots and can identify with itself. Only in the quiet does the spirit have access to the power that corresponds to its nature, and lifts him above other beings and above his own lesser parts. Only in the quiet can the energy flow to strengthens him. Every tone, every noise, every sound distracts and binds him, with the spirit of anothere sphere depending on the rhythm and tone. In so far as it has to do with harmonic frequencies the qualities forced upon us will not be dangerous. Good music can be relaxing, uplifting and, like a drug, can temporarily liberating. But as a rule, we are surrounded by noise and racket that sounds demonic. Apart from street noise that we can't escape, we are always confronted with aggressive pounding from loudspeakers, reminding us more of sounds of war, violence and chaos than of music. Loud noise is dangerous. Especially the hectic shrill, dissonant, computer generated songs that are pounded into young people`s brains with headphones. No one notices that a power is hidden behind this which blocks the spiritual development of mankind.
The musical electronic roar of artificial instruments, the constant racked in the background, whether in shops, the workplace, in free time or on television where intelligent broadcasts of the spoken word are drowned out with nonsensical ugly noisy backgrounds, all this creates stress, numbs and hinders the spirit from independent thinking. Thereby the sense for truth and justice get lost. Whoever gets used to this terror from this noise or even willingly exposes themselves to it, can not meditate anymore. They will feel uncomfortable in the quiet which the spirit otherwise needs for its relaxation and development, and becomes sick.
Noise and lies are the illness of our time. Noise is a poison and works like an acoustic drug which dissolves inhibitions, confuses and numbs. And the use of lies binds them into the world of shadow powers. The world has become shrill and no one can come to rest. And it becomes obscure to our understanding because lies obfuscate the truth. Deafened and blinded to such an extent, the spirit has become gullible and dull.
Ogris: What can be done about this?
Stejnar: One must strengthen one's consciousness. The most important is the exercise of wakefulness that I have again and again emphasized and described. Whoever experiences everyday life consciously as a spirit and considers what is experienced as spiritual schooling, creates with the idea “I Am” an inner core around which, in the course of years those cells of our being can crystalize, (Wesenszellen) that lift the spirit and free it. All other Hermetic exercise demand only the development of one element, and when the complimentary element is not strengthened, a one sidedness comes about and disturbs inner balance. Concentration exercises must be balanced with relaxation, exercises of the will with empathy and compassion, and so on. Only through the exercise, of “I Am” the fifth element, the Akasha of the unshakable middle is strengthened, and therefore, can not be practiced enough.
Ogris: And what do you consider as obstacles on the path?
Stejnar: Obstacles are simply weaknesses and passions especially the small, apparently meaningless ones, because they are not recognized and therefore not worked upon. These can develop, into serious character flaws without being noticed, that are only with difficulty brought under control. The earlier steps are taken against a bad quality or habit, the easier they are to conquer. In the process, every good intention towards mastering oneself is already an important act, that actually lifts consciousness above its own impulses. I don't want to preach morals and virtues. After all, character flaws can be worked on and when they are overcome then spiritual energy is gained. Only lies are taboo for the Hermetic student. Lying is the most pitiful, cowardly, and rotten quality that can develop in a human spirit. Lies bind the liar directly to the plane of destructive powers. Every evil begins with a lie. Most people are not aware of this. These days, lying takes place hourly, daily, continuously without a second thought given over to it. But every lie, even what appears as the smallest, meaningless untruth, leaves tracks in the Akasha, and creates in the mental plane a shadow world in which the liar is bound. These illusory worlds of believed lies only dissolve very slowly and obstruct the liar from insight into Truth. Every lie strengthens the power of evil and gives the shadow more influence over the liar and the world.
Whoever, in contrast, strives for Truth, righteousness, and compassion and actually lives according to these in practice, receives an energy and power that lifts him above the gods and demons. To commit oneself to Truth demands courage and uprightness. Success built upon lies is deeply shameful for everyone who believes in the power of the spirit and spiritual worlds and beings.
With this opportunity I would like to thank all of my readers who courageously have come out as esoteric students, and have written positive reviews of my books on the internet. We don't want to be missionaries, but whoever points to a book which offers an accessible path that brings light to a wakeful conscious self is no sectarian. He serves, in that way, the plan of creation and may feel themselves connected to the circle of initiates that work for the spiritual development of Humanity.
Ogris: Many friends are shy to openly declaring themselves as esoteric students. They fear being seen as believers in miracles and that their career and business would be hurt.
Stejnar: I know. But the Gnostic Hermeticism has nothing to do with the occultism of the last century. The Magic and Mysticism of the Third millennium follows practical experience and scientifically comprehensible models in thinking. No one needs to feel embarrassed over this. It is no coincidence that at this time the “Red Book” of CG Jung is being made available in which he summarizes all of his personal occult experiences. He also had the problem as a scientist, to stand by his opinion on magic and mysticism. In the end he even gave up his teaching activity because of this. I believe that we must not leave the world to the materialists who have no wisdom, nor to the religious fanatics and preachers of hate. No matter which religion they come from. Enlightenment is just as important as it was two hundred years ago. At that time the Freemasons set the course. Today, everyone is called to point the way to the true Adept.
Ogris: What do you think about the founding of a Bardon association? In the third appended edition of the book, Memories of Franz Bardon, there is a letter in which Franz Bardon writes to Maria Provica, the following; “I would welcome it, if a circle of my students and followers
in your area would grow further and and form a community that represents the interested of true initiation.”
Also you write in your Guardian Angel book of a community to which your readers should find themselves together. In later books you have distanced yourself from this idea. How do you stand now in regard to this?
Stejnar: Now, the The Guardian Angel Book was originally meant as an entrance into the practice of Hermetics for those who are religiously or mystically predisposed. At that stage, a community is often sought, and it is also needed. In spite of this I already pointed in that book to the dangers that come with forming associations. Especially when prayers, meditations, and ritual actions are carried out together that should connect the group, the danger is very great that a spiritual group entity is created that in truth does not correspond to the spirit. In addition to that, there is always the effect ot the group-dynamics, which creates certain roles and competition for positions of power. A phenomenon found everywhere where a group of people have organized themselves in such a community. That so many Bardon students would work with The Guardian Angel Book because they would achieve success faster than with practicing magical evocation, is something that I didn't foresee at that time. In my opinion Bardon's path must be trodden alone. Whoever still needs a circle of similarly minded people in which he feels connected is not yet ripe for the path. That Bardon apparently had another opinion surprised me. But in his time there were in the lodges and occult circles still serious researchers, and for such people a magical community is thinkable, also today . Also, even if I am not a friend of associations and spiritual communities, my experiences in the life of the in lodges have given me important insights. At certain stages of development specific experiences can be very meaningful. A community of like minded can be an advantage for the participants.
Ogris: You have put together for certain advanced friends the “Ritual of the Hermetic Four” which was later made available in your book “The Four Elements, The secret Key to Spiritual Power” after it was published by someone from outside the circle without permission. Wouldn't that be the ideal foundation for group work in the sense of Franz Bardon? This ritual seems very much aligned with his teachings and the path to the true Adept.
Stejnar: As my friends report, there are lodges and esoteric circles that already work with this. Participation is tied to meeting certain conditions so that even non initiates who keep to these conditions can do this work safely. But I fear that the conditions will not be upheld in every case. I was also young once, and have conducted experiments. Also, conjurings, and evocations, and for these the Ritual is not exactly suited.
Ogris: You describe in your Guardian Angel Book how, even without the extensive procedure of evocation, a connection can be made with the genii. Is that really possible? There are people who would doubt that.
Stejnar: Rightly so, because we don't know if the intended effect is actually caused by the Intelligence whose sigil is used to call it, or from an elemental unconsciously created through expectation and contact with the sigil. Experience shows merely that it works. This practice of mystical invocation is also practiced in different religions. Bardon calls this the mystical path, when through concentration and devotion to a god, and through the identifying with its qualities contact is made with the being. Whether a statue is used, a picture, or a sigil, or a kyilkhor as a support for consciousness, is up to each to decide, and has no significance for success.
Ogris: If that actually works does it not contain certain dangers? Bardon warns very strongly about the use of sigils over a longer period of time because a type of dependence can arise.
Stejnar: That's right. Also the passive traffic with the genii hides dangers. Whoever makes a connection through conscious devotion to a subtle plane intelligence can be attracted by energies from this sphere and be influenced, just as in a contact established through magical evocation. Although, we still don't know whether the actual being or an elemental is responsible for the intended effect. I must warn against continuously carring the sigil of any being. I recommend everyone who uses an amulet, to put it away after a while. We have had the experience that through a passive interaction with the genii the strived for qualities unfold gradually in one`s own consciousness, and a longer contact is absolutely not necessary.
Ogris: That means, even if an Intelligence is not directly addressed, as soon as one focuses in that direction, one has to deal with energies from its plane. How can this happen?
Stejnar: Communication with other beings and with spirits from other spheres takes place digitally not analogically. The contact will always take place by means of the inner soul cells (Wesenszellen) or elementals and elementaries corresponding to the qualities of the being. During magical evocations as well, like Franz Bardon describes, a condensation of the quality of the spirit is necessary, so the spirit can manifest itself in the material world. For a mystical invocation one does not condense a quality in the room, but instead within the thoughts and expectations of your personal inner space. And in the case of making contact using an amulet or a kyilkhor, the sigil serves as a support for consciousness to
impregnate the corresponding inner soul structures (Wesenszellen) of the intelligence that is called into proximity.
More exactly stated, there is no direct communication with another being. Even the meetings with others in the material world happen with the help of mediums such as sound and light waves. What we perceive is the impression of these mediums on our sense organs and the images that we create from the impressions, and not the person in front of us. Even on the material plane all perceptions are after images of the perceived and not the person, the event, or the object itself. No matter what we hear, see, sense, smell or taste, we always have to do with signals to consciousness, with electronically stimulated braincells, with messenger chemicals and not with the original trigger for the signal itself. The messenger chemicals of the subtle plane are the elementals and elementaries. These inner soul structures (Wesenszellen) of human spirit and soul aren't any different from those of the spirits. That is why it is so hard to differentiate an inspiration from an actual knowing, a hallucination from an appearance of a spirit, or a schizophrenia from a “possession.”
originální text v němčině
Ogris: Wann erscheint endlich die Neuauflage von deinem Buch über Franz Bardon, und vom Thebaischen Kalender? Bei mir gehen laufend Anfragen dazu ein.
Stejnar: Das Bardon Buch kommt 2010 heraus. Ich erhielt noch wichtige Inspirationen und Informationen, ca. vierzig Seiten, die ich unbedingt einfügen will. Ob ich den Thebaischen Kalender tatsächlich der Öffentlichkeit zugänglich mache, ist noch nicht entschieden. Die Praxis hat gezeigt, dass die beschriebenen Techniken nicht von jedem gefahrlos praktiziert werden können.
Ogris: Warum hast du noch immer keinen Internetanschluss. Überall taucht dein Name auf, aber du selbst hast noch immer keine eigene Homepage? Du bist doch sonst so modern und aufgeschlossen. Du könntest dann viel einfacher den Kontakt zu deinen Lesern pflegen.
Stejnar: Wie du weißt, habe ich mich zurückgezogen und empfange keine Besucher mehr. Ich besitze auch kein Handy und bin nur mehr für wenige Freunde erreichbar. Trotzdem fehlt mir fürs Internet noch immer die Zeit. Ich bin daher sehr froh, dass du mich vertrittst, und mit deinem Forum eine seriöse Anlaufstelle für Bardon Leser geschaffen hast. Solange du mich am Laufenden hältst, bin ich ausreichend informiert.
Ogris: Warum hast du dich zurückgezogen? Bist du enttäuscht von der Welt? Hast du resigniert oder willst du einfach deine Ruhe haben.
Stejnar: Das letztere trifft wohl zu. Wenn man älter wird, empfindet man vieles als Zeitdiebstahl und geht mit seiner Zeit sorgfältiger um. Wenn die Bücher die ich verfasst habe, einigen Menschen helfen ihren Weg zu finden und ihrem Dasein einen Sinn zu verleihen, so bin ich zufrieden. Dass die Welt damit sofort besser werden würde habe ich nicht erwartet. Aber ich gebe zu, dass ich beunruhigt bin. Nie war der Geist, der die Welt beherrscht so egoistisch, gefühlskalt und gefährlich wie am Beginn dieses dritten Jahrtausend. Wenn nicht bald eine Wende im Denken der Menschen eintritt, steht der Evolution auf diesem Planeten ein Rückschlag bevor.
Ogris: Wo siehst du die größte Gefahr? In der Rücksichtslosigkeit? In der Brutalität? In der Gier?
Stejnar: Du wirst dich wundern. Wirklich gefährlich ist die Lüge, der Lärm und die Leichtgläubigkeit. Das Böse das zur Zeit die Welt beherrscht, verbirgt sich in der Lüge und es gewinnt Macht über die Menschen indem es sie mit Lärm betäubt. Nur in der Stille findet der inkarnierte Geist seine geistigen Wurzeln und kann sich mit sich selbst identifizieren. Nur in der Stille hat der Geist Zugang zu der Macht, die seinem Wesen entspricht und die ihn über die anderen Wesen und seine eigenen Wesensteile hebt. Nur in der Stille fließt die Kraft die ihn stärkt. Jeder Ton, jedes Geräusch, jeder Laut lenkt ihn ab und verbindet ihn, je nach Rhythmus und Klang, mit dem Geist einer anderen Sphäre. Soweit es sich um harmonische Frequenzen handelt, wird die Qualität, die sich aufdrängt nicht gefährlich sein. Gute Musik kann entspannen, erheben, und wie eine Droge vorübergehend befreien. Aber in der Regel werden wir von Krach und Lärm umhüllt, der dämonisch klingt. Abgesehen vom Straßenlärm dem man nicht entkommt, werden wir ständig mit dem aggressiven Stampfen aus Lautsprechern konfrontiert das mehr an Kriegslärm, Gewalt und Chaos erinnert als an Musik. Lärm ist gefährlich. Besonders diese hektischen schrillen dissonanten Computerkompositionen, die jungen Menschen über Kopfhörer direkt ins Hirn prasseln. Keiner bemerkt, dass sich dahinter eine Macht verbirgt, die die geistige Entwicklung der Menschheit blockiert.
Das "musikalische" Elektronik- Getöse künstlicher Instrumente, der ständige Krach im Hintergrund, sei es in den Geschäften, am Arbeitsplatz, in der Freizeit, oder im Fernseher, wo man selbst bei intelligenten Sendungen das gesprochene Wort mit unsinnigen hässlichen Geräuschkulissen überdröhnt, erzeugt Stress, betäubt, und hindert den Geist am selbständigen Denken. Damit geht der Sinn für Wahrheit und Gerechtigkeit verloren. Wer sich an diesen Geräuschterror gewöhnt, oder gar freiwillig hingibt, kann nicht mehr meditieren. Er fühlt sich in der Stille, die der Geist für seine Entspannung und Entwicklung benötigt, nicht wohl und wird krank.
Lärm und Lüge sind das Übel dieser Zeit. Lärm ist ein Gift und wirkt wie eine akustische Droge, welche die Menschen enthemmt, verwirrt und betäubt. Und der Gebrauch der Lüge bindet sie in die Welt der Schattenmächte ein. Die Welt ist schrill geworden, da kommt keiner mehr zur Ruhe. Und sie wurde undurchschaubar, weil die Lüge die Wahrheit verbaut. Der solchermaßen betäubte verblendete Geist ist leichtgläubig und stumpf geworden.
Ogris: Was kann man dagegen tun?
Stejnar: Man muss sein Bewusstsein stärken. Das Wichtigste ist die Übung des Wachseins, ich habe das in meinen Büchern immer wieder betont und beschrieben. Wer den Alltag bewusst als Geistwesen erlebt und das was er erlebt als geistige Schulung betrachtet, schafft sich mit der Vorstellung ICHBIN einen Wesenskern, um den sich im Laufe der Jahre jene Wesenszellen kristallisieren können, die den Geist erheben und befreien. Alle anderen hermetischen Übungen fördern immer nur die Entwicklung von einem Element, und wenn man nicht auch das entgegengesetzte Element stärkt, wird die Einseitigkeit die entsteht das Gleichgewicht stören. So müssen Konzentrationsübungen durch Entspannung gelöst, Willensübungen durch Mitgefühl ausgeglichen werden, usw. Nur die Übung ICHBIN fördert das fünfte Element das Akasha der unverrückbaren Mitte und kann daher nicht oft genug praktiziert werden.
Ogris: Und was betrachtest du als Hindernis am Weg?
Stejnar: Hinderlich sind natürlich die Schwächen und Leidenschaften, besonders die kleinen, scheinbar bedeutungslosen, weil man sie nicht erkennt und daher nicht bearbeitet. Diese können sich dann unbemerkt zu ernsthaften Charakterfehlern entwickeln, die man nur schwer unter seine Kontrolle bringt. Je früher man einer schlechten Eigenschaft, oder Gewohnheit entgegentritt, umso leichter ist sie zu besiegen. Dabei ist jeder gute Vorsatz zur Selbstbeherrschung schon ein wichtiger Akt, der das Bewusstsein auch tatsächlich über seine Regungen hebt.
Ich will aber nicht Tugend und Moral predigen. Man kann sich trotzdem Charakterfehler leisten, denn wenn man sie überwindet gewinnt man Geisteskraft. Nur die Lüge ist für den Hermetiker tabu. Sie ist die erbärmlichste, feigste und mieseste Eigenschaft die sich in einem Menschengeist entfalten kann. Die Lüge bindet den Lügner direkt in die Ebenen der zerstörenden Mächte ein. Mit der Lüge beginnt jedes Übel. Den meisten ist das nicht bewusst. Heute wird täglich, stündlich, ständig gelogen ohne, dass man sich Gedanken darüber macht. Aber jede Lüge, auch die kleinste scheinbar bedeutungslose Unwahrheit, hinterlässt im Akasha Spuren und schafft auf der mentalen Ebene eine Schattenwelt in der auch der Lügner eingebunden ist. Diese Scheinwelten geglaubter Lügen lösen sich nur langsam auf und werden auch dem Lügner die Einsicht auf Wahrheit verbauen. Jede Lüge stärkt die Macht des Bösen und gibt dem Schatten mehr Einfluss über den Lügner und die Welt. Wer dagegen nach Wahrheit, Gerechtigkeit und Mitgefühl strebt, und diese Ideale auch tatsächlich in der Praxis lebt, erlangt eine Kraft und Macht, die ihn über die Götter und Dämonen erhebt.
Sich zur Wahrheit zu bekennen erfordert oft Mut und Zivilcourage. Erfolge die auf Lügen bauen sind zutiefst beschämend für jeden der an die Macht des Geistes und an geistige Welten und Wesen glaubt.
Bei dieser Gelegenheit möchte ich allen meinen Lesern danken die den Mut aufbrachten, sich als Esoteriker zu outen und im Internet positive Rezensionen über meine Bücher veröffentlichen. Wir wollen nicht missionieren, aber wer auf ein Buch hinweist das einen gangbaren Weg zu einem wachbewussten ich erhellt, ist kein Sektierer. Er dient damit dem Schöpfungsplan und darf sich in den Kreis der Eingeweihten, die an der geistigen Entwicklung der Menschheit arbeiten, eingebunden fühlen.
Ogris: Viele Freunde scheuen sich davor, sich offen als Esoteriker zu deklarieren. Sie befürchten, dass man sie für wundergläubig hält, und dass das ihrer Karriere und ihren Geschäften schadet.
Stejnar: Ich weiß. Aber die Gnostische Hermetik hat nichts mit dem Okkultismus der letzten Jahrhunderte zu tun. Die Magie und Mystik des dritten Jahrtausend folgt praktischen Erfahrungen und wissenschaftlich nachvollziehbaren Denkmodellen. Dafür braucht sich keiner genieren. Es ist kein Zufall, dass gerade jetzt das "Rote Buch" von C.G. Jung herausgebracht wird, in dem er seine persönlichen okkulten Erfahrungen zusammenfasst. Auch er hatte das Problem, als Wissenschaftler zu seiner Meinung über Magie und Mystik zu stehen. Er verzichtete deswegen zuletzt sogar auf seine Lehrtätigkeit.
Ich glaube, wir dürfen die Welt weder den uneinsichtigen Materialisten noch den religiösen Fanatikern und Hasspredigern überlassen. Ganz gleich aus welcher Religion sie kommen. Aufklärung ist heute genauso wichtig wie vor zweihundert Jahren. Damals haben die Freimaurer die Weichen gestellt. Heute ist jeder dazu berufen den Weg zum wahren Adepten zu weisen.
Ogris: Was hältst du von der Gründung eines Bardon Bundes. In der 3. erweiterten Auflage des Buches "Erinnerungen an Franz Bardon", (Rüggeberg Verlag, 2008) findet man einen Brief, in dem Franz Bardon an Maria Pravica (vormals Purgert) folgendes schreibt: "Ich würde es begrüßen, wenn der Kreis meiner Schüler und Anhänger bei Euch sich erweitern würde und Ihr gewissermaßen einen Bund bilden würdet, der die wahren Interessen der Einweihung vertritt."
Auch du schreibst im Schutzengelbuch von einem Bund zu dem sich deine Leser zusammen finden sollen. In deinen späteren Büchern hast du dich davon jedoch distanziert. Wie stehst du heute dazu?
Stejnar: Nun, das Schutzengelbuch war ursprünglich als Einstieg in die Praxis der Hermetik, für religiöse und mystisch veranlagte Personen gedacht. Auf dieser Stufe sucht man noch eine Gemeinschaft und braucht sie auch. Trotzdem weise ich bereits im Schutzengelbuch auf die Gefahren hin, die mit Gruppenbildungen verbunden sind. Besonders wenn gemeinsame Gebete, Meditationen und rituelle Handlungen vollzogen werden, ist die Gefahr sehr groß, dass sich ein Gruppengeist bildet der in Wahrheit gar nicht dem Geist entspricht, der die Gruppe verbinden soll. Dazu kommt der gruppendynamische Effekt, durch den Rollen verteilt und Positionen erkämpft werden. Ein Phänomen das man überall wo Menschen eine Gemeinschaft bilden, finden wird.
Dass so viele Bardon Schüler mit dem Schutzengelbuch arbeiten werden, weil sie damit einen schnelleren Erfolge erzielen als mit der Praxis der magischen Evokation, bedachte ich damals nicht. Bardons Weg muss man meiner Meinung nach alleine gehen. Wer noch einen Kreis Gleichgesinnter braucht, in dem er sich eingebunden fühlt, ist für den Weg noch nicht reif. Dass Bardon anscheinend anderer Meinung war, hat mich überrascht. Aber in seiner Zeit gab es in den Logen und okkulten Zirkeln noch ernsthafte Forscher und für solche ist ein magischer Bund auch heute denkbar. Auch wenn ich persönlich kein Freund von Bünden und geistigen Gemeinschaften bin, haben mir meine Erfahrungen im Logenleben wichtige Einsichten vermittelt. Auf einer bestimmten Entwicklungsstufe können gewisse Erlebnisse sehr bedeutsam sein. Ein Bund Gleichgesinnter kann also auch vorteilhaft für die Beteiligten sein.
Ogris: Du hast für einige fortgeschrittene Freunde das "Ritual der hermetischen Vier" verfasst und, nachdem es von einem Außenstehenden profaniert wurde, in deinem Buch "Die Vier Elemente, der geheime Schlüssel zur geistigen Macht" der Allgemeinheit zugänglich gemacht. Wäre das nicht die ideale Grundlage für gemeinsame Arbeiten im Sinne von Franz Bardon? Dieses Ritual ist doch ganz auf seine Lehre und den Weg zum wahren Adepten abgestimmt.
Stejnar: Wie mir Freunde berichten, gibt es bereits Logen und esoterische Kreise, die damit arbeiten. Die Teilnahme ist ja an gewisse Voraussetzungen geknüpft, so dass auch nicht Initiierte, wenn sie sich daran halten, damit gefahrlos umgehen können. Aber ich fürchte, man wird sich nicht daran halten. Ich war auch einmal jung und habe Experimente gemacht. Auch Beschwörungen und Evokationen, und genau dafür ist das Ritual eigentlich nicht gedacht.
Ogris: Du beschreibst in deinem Schutzengelbuch, wie man auch ohne aufwendige Evokationsmagie mit den Genien in Verbindung treten kann. Ist das wirklich möglich? Es gibt Leute die zweifeln das an.
Stejnar: Zu Recht, denn wir wissen nicht ob die angestrebte Wirkung tatsächlich von der Intelligenz, deren Siegel man verwendet hervorgerufen wird, oder von einem Elemental, das man durch seine Erwartung und den Kontakt mit dem Siegel unbewusst gebildet hat. Die Erfahrung zeigt lediglich, dass es funktioniert. Diese Praxis der mystischen Invokation, wird ja auch von den unterschiedlichen Religionen praktiziert. Bardon nennt das den mystischen Weg, wenn man durch Konzentration und Hinwendung auf eine "Gottheit" und durch Verinnerlichung ihrer Eigenschaften, in Verbindung mit dem Wesen und seinen Qualitäten kommt. Ob man dazu eine Statue, ein Bild oder ein Siegel als Kyilkhor und Bewusstseinstütze nimmt, bleibt jedem selbst überlassen und hat für den Erfolg keine Bedeutung.
Ogris: Wenn das tatsächlich funktioniert, birgt es doch auch gewisse Gefahren. Bardon warnt sehr eindringlich davor das Siegel eines Wesens über längere Zeit zu verwenden, weil dadurch eine Abhängigkeit eintreten kann.
Stejnar: Das stimmt. Auch der passive Verkehr mit den Genien birgt Gefahren. Wer durch bewusste Hinwendung zu einer feinstofflichen Intelligenz, eine Verbindung zu diesem Wesen herstellt, kann von den Energien aus dieser Sphäre genauso angezogen und beeinflusst werden, wie durch den Kontakt bei einer magischen Evokation. Auch wenn wir nicht wissen, ob tatsächlich das betreffende Wesen oder ein Elemental die erwünschte Wirkung hervorruft, warne ich davor das Siegel eines Wesens ständig bei sich zu tragen. Ich empfehle jedem der ein Amulett verwendet, dieses nach einiger Zeit abzulegen. Wir machten nämlich die Erfahrung, dass sich durch den passiven Verkehr mit den Genien die angestrebten Eigenschaften nach und nach im eigenen Bewusstseinsraum entfalten, und ein längerer Kontakt gar nicht nötig ist.
Ogris: Das bedeutet, auch wenn man eine Intelligenz nicht direkt anspricht, hat man es, sobald man sich darauf einstellt, mit Energien aus seiner Ebene zu tun. Wie kann das funktionieren?
Stejnar: Die Kommunikation mit anderen Wesen und mit Geistern aus anderen Sphären findet digital und nicht analog statt. Der Kontakt wird immer über Wesenszellen, also Elementale und Elementare die der Qualität des Wesens entsprechen, vermittelt. Auch bei magischen Evokationen wie sie Franz Bardon beschreibt, ist eine Verdichtung der Qualität des Geistes notwendig, damit sich dieser auf der grobstofflichen Ebene manifestieren kann. Bei der mystischen Invokation verdichtet man die Qualität nicht vor sich im Raum, sondern durch seine Gedanken und Erwartungen in seinem persönlichen Inneren. Und bei der Kontaktaufnahme über ein Amulett oder einen Kyilkhor, dient das Siegel als Bewusstseinsstütze für die Imprägnierung mit den entsprechenden Wesenszellen der Intelligenz, die man in seine Nähe ruft.
Genaugenommen gibt es keine direkte Kommunikation mit einem anderen Wesen. Selbst die Begegnungen auf der grobstofflichen Ebene mit anderen Menschen finden über "Medien" also Schall oder Lichtwellen als Vermittler statt. Was wir wahrnehmen ist der Eindruck dieser Medien auf unsere Sinnesorgane und die Vorstellung, die wir uns von den Eindrücken machen und nicht der gegenüberstehende Mensch. Auch auf der grobstofflichen Ebene sind sämtliche Wahrnehmungen, Nachbildungen des Wahrzunehmenden und nicht die Person, das Ereignis, oder der Gegenstand selbst. Ganz gleich was wir hören, sehen, spüren, riechen oder schmecken, wir haben es immer mit Signalen an das Bewusstsein, mit Gehirnzellen stimulierenden Elektronen zu tun, mit Botenstoffen, und nicht mit der Ursache des Signalauslösers selbst.
Die feinstofflichen Botenstoffe sind Elementare und Elementale. Diese Wesenszellen des menschlichen Geistes unterscheiden sich durch nichts von den Wesenszellen der Geister. Daher ist es so schwer eine Inspiration, von einer eigenen Erkenntnis, eine Halluzination, von einer Geistererscheinung oder eine Schizophrenie von einer "Besessenheit" zu unterscheiden.
Ze začátku je rozhovor jasný, ale později se trochu ztrácím, nejsem nijak moc pokročilý v evokaci, takže jsem možná nepřeložil text úplně správně.
Proto berte můj text spíše orientačně a pokud narazíte na nějaký totálni nesmysl a podaří se vám to přeložit lépe tak dejte vědět.
Ogris: Kdy se konečně objeví nové vydání Vaší knihy František Bardon a Thébský Kalendář? Stále se mne na to někdo ptá.
Stejnar: Kniha Bardon vyjde v roce 2010. Stále dostávám důležité inspirace a informace o 40 stránkách, které určitě přidám. Zatím není rozhodnuto, zda vydám Thébský Kalendář veřejně k dispozici. Praxe ukázala, že popsané techniky nemohou být procvičovány bezpečně pro každého.
Ogris: Proč stále nemáte připojení k internetu? Vaše jméno se všude objevuje, ale Vy stále nemáte vlastní stránky. Jinak jste velmi moderní člověk a máte velmi otevřený přístup. Mohl by jste lépe pracovat se svými čtenáři.
Stejnar: Jak jistě víte, stáhl jsem se do ústraní a již nepřijímám žádné návštěvy. Nevlastním mobilní telefon a jsem k zastižení pouze pro pár přátel. I tak, nemám čas na internet. Jsem proto velmi šťasten, že mne můžete tímto způsobem representovat a vytvořil jste pomocí vašich stránek seriózní místo, kde mohou Bardonovi čtenáři začít. Takže pokud mne budete udržovat v obraze, budu dostatečně informován.
Ogris: Proč jste se stáhl do ústraní? Jste zklamán světem? Resignoval jste, nebo jste jednoduše chtěl mít klid.
Stejnar: To poslední jste trefil. Když zestárnete, zjistíte, že rychle ztrácíte čas a jste proto daleko opatrnější. Pokud knihy, které jsem napsal, pomohou alespoň několika lidem najít jejich cestu a pomohou jim dát smysl jejich existenci, potom jsem spokojen. Neočekávám, že se svět stane okamžitě lepším místem. Ale přiznávám, že jsem trochu znepokojen. Nikdy nebyl duch, který vládne světu tak egoistický, chladný a nebezpečný, tak jako na začátku třetího tisíciletí. Jestliže nenastane brzy změna v lidském myšlení, evoluce na téhle planetě bude čelit veliké překážce.
Ogris: V čem vidíte největší nebezpečí? V bezohledném jednání? V brutalitě? V chamtivosti?
Stejnar: Budete překvapen! Největší nebezpečí pochází ze lži, hluku a lehkověrnosti. Zlo, které vládne světu v této době se schovává ve lži a získává sílu nad lidstvem tím, že nás ochromuje hlukem. Pouze v tichu může inkarnovaný duch najít spirituální kořeny a může se identifikovat sám se sebou. Pouze v tichu má duch přístup k síle, která odpovídá jeho povaze a která ho povznáší nad ostatní bytosti a nad jeho nižší části. Pouze v tichu dokáže energie proudit, aby ho posilovala. Každý tón, každý rámus, každý zvuk ho vyrušuje a spojuje s duchem jiné sféry podle rytmu a tónu. Pokud to jsou harmonické frekvence, hodnoty (kvality) které na nás působí, nejsou nebezpečné. Dobrá hudba může být relaxující, povznášející a tak jako droga, může dočasně osvobozovat. Ale zpravidla jsme obklopování hluky a kraválem, který zní démonicky. Bez ohledu na hluk z ulic, kterému nemůžeme uniknout, jsme neustále konfrontováni s agresivním pazvuky z reproduktorů, které nám spíše připomínají zvuk války, násilí a chaosu než hudby. Hlasitý hluk je nebezpečný. Obzvláště hektické, pronikavé, počítačově vytvořené písně, které buší do mozků mladých lidí ve sluchátkách. Nikdo si nevšimne, že síla, která je schovaná za tímto, blokuje spirituální vývoj lidstva.
Hudební elektronický rachot umělých nástrojů, konstantní hřmot na pozadí ať už v obchodech, na pracovištích, ve volném čase nebo v televizi, kde zpravodajská vysílání mluveného slova jsou přehlušována nesmyslnými ošklivými hluky na pozadí, vše tohle vytváří stres, otupuje nás a brání duchu nezávisle myslet. A tímto se ztrácí smysl pro pravdu a spravedlnost. Kdokoliv si zvykne na tento teror hluku nebo se dokonce dobrovolně tomuto vystavuje, ten již nedokáže meditovat. Bude
se cítit v tichu nepohodlně, které duch jinak potřebuje aby mohl relaxovat a vyvíjet se..a bude mu špatně.
Hluky a Lži jsou nemocí této doby. Hluk je jedem a pracuje jako akustická droga, která odbourává zábrany, mate a otupuje. A používání lži nás připoutává ke světu temných sil. Svět se stal pronikavým a nedovolí nikomu odpočinout. A stal se tak nepochopitelným našemu vnímání, protože lež zatemnila pravdu. Ohlušený a oslepený takovým náporem se stal náš duch lehkověrným a skleslým.
Ogris: Co s tím můžeme dělat?
Stejnar: Musíme posilovat svoji uvědomělost (vědomost/bdělost). Nejdůležitější je cvičení bdělosti, které stále dokola zdůrazňuji a popisuji. Kdokoliv prožívá každodenní život vědomě jako duch a považuje to, co zažívá jako školení ducha, vytváří myšlenkou „já jsem“ vnitřní jádro, kolem kterého se jeho buňky během let vytříbí (krystalizují), což povznáší ducha a osvobozuje ho. Všechna Hermetická cvičení požadují pouze rozvoj jednoho elementu a jestliže protistranný element není posílen, jednostrannost naruší vnitřní vyrovnanost. Koncentrační cvičení musí být vyrovnávány relaxacemi, cvičení vůle empatií a soucítěním atd. Pouze skrz procvičování „já jsem“, Akáša, neochvějný střed je posílen a tento nemůže být nikdy praktikován dostatečně.
Ogris: A co považujete za překážky na cestě?
Stejnar: Překážky jsou jednoduše slabosti a vášně, obzvláště ty malé, zdá se bezvýznamné, protože nejsou rozpoznány a proto na nich není pracováno. Tyto se mohou rozvinout do vážných charakterových vad aniž byste si toho povšimly. A potom se pouze velmi obtížně získávají pod kontrolu. Čím dříve podniknete kroky proti těmto špatným vlastnostem, tím snadněji je ovládnete. Ve vývoji, každý dobrý záměr zvládnutí sama sebe je již důležitým aktem, který opravdu povznáší vědomí nad jeho pudy. Nechci kázat o morálce ani ctnosti. Koneckonců, na charakterových vadách lze pracovat a jakmile je přemůžete, získáte duchovní sílu. Pouze lež je tabu pro studenta hermetismu. Lhaní je tou nejbídnější, nejzbabělejší a nejshnilejší vlastností, která se může rozvinout v lidském duchu. Lež připoutává lháře přímo ke sféře destruktivních sil. Každé zlo začíná lží. Většina lidí si toho ani není vědoma. V této době, lžeme hodiny, dny, stále dál ani na okamžik se nad tím nepozastavíme. Ale každá lež, i ta co se zdá nejmenší, nedůležitá nepravda, zanechává stopu v Akáše a vytváří v mentální sféře stínový svět, ve kterém je lhář spoután. Tyto klamné světy o přesvědčených lžích se rozpouští pouze velmi pomalu a zabraňují lháři vhledu do pravdy. Každá lež posiluje sílu zla a dává stínu větší vliv nad lhářem a světem.
Naopak, kdokoliv usiluje o pravdu, spravedlnost a soucit a opravdu žije tímto v praxi, získává energii a sílu, která ho pozvedá nad bohy a démony. Zavázat se pravdě vyžaduje odvahu a čestnost. Úspěch, který je postavený na lži je hluboce hanebný pro každého, kdo věří v sílu ducha a ve spirituální světy a bytosti.
Při této příležitosti bych rád poděkoval všem mým čtenářům, kteří měli odvahu stát se studenty esoteriky a kteří napsali positivní ohlasy na internetu na mé knihy. Nechceme být misionáři, ale kdokoliv poukáže na knihu, jež nabízí přístup na cestu, která přináší světlo do probuzeného vědomí, ten není sektář. Ten tímto způsobem slouží plánu stvoření a může se cítit spojený s kruhem zasvěcenců, kteří pracují na duchovním vývoji lidství.
Ogris: Mnoho přátel se stydí otevřeně se nazývat studenty esoteriky. Obávají se, že se na ně budou lidé dívat jako na někoho, kdo věří na zázraky a to ublíží jejich kariéře a obchodům.
Stejnar: Vím. Ale Gnostický Hermetismus nemá nic společného s okultismem minulého století. Magie a Mysticismus třetího milénia navazuje na praktické zkušenosti a vědecky srozumitelné modely myšlení. Nikdo se kvůli tomu nemusí cítit trapně. Není náhodou, že je v tuto dobu k dispozici kniha „Red Book“ CG Junga, ve které shrnuje všechny svoje osobní okultní zkušenosti. On měl také problém jako vědec zaujmout stanovisko nad magií a mysticismem. Nakonec dokonce kvůli tomuto vzdal své hodiny učení. Věřím, že nesmíme přenechat svět materialistům, kteří nemají moudrost, ani náboženským fanatikům a kazatelům nenávisti. Nezáleží na tom, kterého vyznání jsou. Osvícení je stejně tak důležité jako bylo před dvěma sty lety. V době kdy svobodní zednáři udávali kurz. Dnes je každý povolán, aby ukázal cestu k pravému zasvěcenci.
Ogris: Co si myslíte o zformování Bardonova sdružení? Ve třetím vydání knihy „Vzpomínky na Františka Bardona“ je zde dopis, ve kterém František Bardon píše Marii Pravicové následující: „Uvítal bych, kdyby kurz mých studentů a následovníků ve vaší oblasti více vzrostl a formoval komunitu, která by representovala zájmy pravého zasvěcení.“ Také jste napsal ve vaší knize „Guardian Angel“ o komunitě, kterou by měli čtenáři spolu vytvářet. V pozdějších knihách jste se od toho distancoval. Jak se k tomu stavíte dnes?
Stejnar: Kniha „Guardian Angel“ (strážný anděl) byla původně myšlena jako úvod ke cvičení hermetismu pro ty, kteří jsou nábožensky nebo okultně založení. V této fázi je často komunita vyhledávána a také potřeba. Navzdory tomuto jsem již v této knize poukázal na nebezpečí, které přináší formování spolků. Zejména když modlení, meditace a rituální akce jsou prováděny společně tak, že by měli spojovat skupinu. Velké nebezpečí je v tom, že je vytvořena skupinová duchovní entita, která ve skutečnosti nekoresponduje s duchem. Navíc je zde efekt skupinové dynamiky, který vytváří určité role a soutěž o pozice moci. Fenomén, který lze najít kdekoliv, kde se skupina lidi spojila do organizace nebo komunity. To, že by tolik studentů pracovalo s „Guardian Angel Book“, protože by dosáhli úspěchu rychleji, než s praktikováním magické evokace, to je něco, co jsem v tu dobu ani nepředpokládal. Dle mého názoru, po cestě Františka Bardona se musí kráčet o samotě. Kdokoliv stále potřebuje kruh stejně nebo podobně smýšlejících lidí, ve kterých se cítí spojen, ten není zatím zralý pro cestu. To, že měl Bardon očividně jiný názor, mě překvapilo. Ale v jeho době zde byly lóže a okultní kruhy stálých vážných badatelů, a pro tyto lidi je magická komunita myslitelná také dnes. A ikdyž nejsem přítel spolků a spirituálních komunit, mé zkušenosti života v lóžích mi poskytly důležitý vhled. V určitém stádiu vývoje specifické zkušenosti mohou být smysluplné. Komunita podobně smýšlejících může být výhoda pro účastníky.
Ogris: Dal jste dohromady pro jisté pokročilé přátele „Ritual of the Hermetic Four“, který byl později k dispozici ve Vaší knize „The Four Elements, The secret Key to Spiritual Power“ (Čtyři elementy, tajný klíč ke spirituální moci). Po té to bylo publikováno někým z venku mimo kruh bez povolení. Nebyl by to ideální základ pro skupinovou práci ve smyslu Františka Bardona? Rituál se dá velmi dobře přirovnat k jeho učení a cestě k pravému osvícení.
Stejnar: Jak mne informovali moji přátelé, existují zde lóže a esoterické spolky, které s tím jíž pracují. Účast je vázáná na splnění určitých podmínek, takže dokonce ne každý zasvěcovaný, který dodržuje tyto podmínky, může dělat tuto práci bezpečně. Ale obávám se, že podmínky nebudou dodržovány
v každém případě. Také jsem byl kdysi mladý a prováděl experimenty. Také kouzlení a evokace a pro tyto není Ritual konkrétně vhodný.
Ogris: Popisujete ve své knize „Guardian Angel Book“ jak, dokonce bez náročné procedury evokace, může být spojení s genii navázáno. Je to vážně možné? Jsou zde lidé, kteří o tom pochybují.
Stejnar: Přesně tak, protože nevíme, jestli zamýšlený efekt je ve skutečnosti způsoben inteligencí, pro kterou je znamení/symbol (sigil) použit, aby zavolal, nebo od elementála vytvořeného nevědomě při očekávání a kontaktování symbolu. Zkušenost jednoduše ukazuje, že to funguje. Tahle praxe mystické invokace je také praktikována v různých náboženstvích. Bardon tohle nazývá mystickou cestou, když skrze meditaci a oddanost bohu a skrze identifikování se s jeho kvalitami, je kontakt s bytostí navázán. Zda je užita socha, obrázek nebo magický symbol nebo kyilkhor, jako podpora pro vědomí, je na rozhodnutí každého a není rozhodující pro úspěch.
Ogris: Jestliže to opravdu funguje, nezahrnuje to určité nebezpečí? Bardon varuje velmi důrazně před používáním symbolů na delší dobu, protože to může vyvolat určitý druh závislosti.
Stejnar: To je pravda. Také pasivní práce s génii skrývá nebezpečí. Kdokoliv provádí spojení skrz vědomou oddanost nepatrné sférové inteligenci, může být přitáhnut energiemi z této sféry a může být ovlivněný, přesně tak jako když je kontakt navázán pomocí magické evokace. Ačkoliv stále nevíme, zdali je aktuální bytost nebo elementál zodpovědná za zamýšlený efekt. Musím varovat před neustálým přivoláváním/provolávání znamení jakékoliv bytosti. Doporučuji každému, kdo používá amulet, aby ho po chvíli odložil. Měli jsme zkušenost, že pomocí pasivní interakce s genii se snaha o vlastnosti postupně vyvíjela ve vlastním vědomí a delší kontakt není absolutně nezbytný.
Ogris: To znamená, že dokonce jestliže inteligence není přímo adresována, tak jakmile se někdo zaměří/soustředí tím směrem, tak se musí vypořádat s energiemi této sféry? Jak je to možné?
Stejnar: Komunikace s jinými bytostmi a s duchy jiných sfér se konají digitálně, ne analogicky. Kontakt se vždy koná prostřednictvím vnitřních duševních buněk nebo elementálů a elementárů odpovídajících vlastností té bytosti. Během magické evokace také, jak František Bardon popisuje, kondenzace vlastností toho ducha je nezbytná, tak aby se mohl duch projevit v materiálním světě. Pro mystickou invokaci nezhušťujete vlastnost v pokoji, místo toho v myšlenkách a očekáváních vašeho vlastního vnitřního prostoru. A v případě navazování spojení, kdy používáte amulet nebo kyilkhor, sigil (magický symbol) zajišťuje podporu pro vědomí, aby impregnovalo odpovídající vnitřní duševní strukturu inteligence, která je přivolávána k blízkosti.
Nebo více přesněji, neexistuje přímá komunikace s jinou bytostí. Dokonce i setkání s ostatními v materiálním světě se děje pomocí médií, jako jsou zvukové a světelné vlny. To co vnímáme je dojem z těchto médií v našich smyslových orgánech, a obrázky které si vytváříme z těchto pocitů a ne tu osobu, která stojí před námi. A i v materiální sféře, všechny vjemy jsou pouze obrázky vnímaného a ne osoba, událost, nebo objekt sám. Nezáleží na tom, co slyšíme, vidíme, vnímáme, cítíme nebo chutnáme, vždy máme co do činění se signály do vědomí, s elektronicky stimulovanými mozkovými buňkami, s přenosovými chemikáliemi a ne se spouštěči nebo signálem samotným. Přenosovými chemikáliemi na jemnějších sférách jsou elementálové a elementárové. Tyto vnitřní duševní konstrukce lidských duchů a duší se nijak neliší od těch duchů. Proto je tak těžké rozlišovat inspiraci od skutečného vědění, halucinaci od zjevení ducha, nebo schizofrenii od „posedlosti“.
text přeložený do angličtiny
Ogris: When will the new edition of your book on Franz Bardon and the Thebaic Calender finally appear? I am continually being asked about them.
Stejnar: The Bardon book will come out in 2010. I am still getting important inspirations and information about forty pages which I will certainly include. It is not decided yet if I will make the Thebaic Calender publicly available. The practice has shown that the described techniques cannot be practiced without danger for everyone.
Ogris: Why do you still have no internet connection? Everywhere your name pops up but you still don't have your own homepage? You are otherwise a very modern person and very open minded. You could manage interactions with your readers much more easily.
Stejnar: As you know I have gone into retreat and don't receive visitors anymore. I don't own a cell phone either and am on reachable by a few friends. Still, I don't have time for the internet. I am therefore very happy that you are there to represent me, and have created with your Homepage, a serious starting place for Bardon readers. So long as you keep me up to date, sufficiently I will be fully informed.
Ogris: Why have you gone into retreat? Are you disappointed in the world? Have you resigned or do you simply want to have quiet?
Stejnar: That last one hits the nail on the head. When you get older, you find much that can rob you of your time and you are much more careful with it. If the books I have written help a few people to find their way and help to give meaning to their existence then I am content. I had no expectations that the world would become a better place right awayt. But I admit that I am a bit worried. Never has the spirit that rules the world been so egoistic, cold and dangerous as in the beginning of the third millennium. If a change in the direction of the thinking of mankind doesn't come soon, the evolution on this planet will face a huge setback.
Ogris: Where do you see the greatest danger? Inconsiderate behavior? Brutality? Greed?
Stejnar: You`ll be surprised. The real danger comes from lies, noise and gullibility. The evil that rules the world in this time hides in lies and gains power over mankind in that we are numbed with noise. Only in the quiet can the incarnated spirit find its spiritual roots and can identify with itself. Only in the quiet does the spirit have access to the power that corresponds to its nature, and lifts him above other beings and above his own lesser parts. Only in the quiet can the energy flow to strengthens him. Every tone, every noise, every sound distracts and binds him, with the spirit of anothere sphere depending on the rhythm and tone. In so far as it has to do with harmonic frequencies the qualities forced upon us will not be dangerous. Good music can be relaxing, uplifting and, like a drug, can temporarily liberating. But as a rule, we are surrounded by noise and racket that sounds demonic. Apart from street noise that we can't escape, we are always confronted with aggressive pounding from loudspeakers, reminding us more of sounds of war, violence and chaos than of music. Loud noise is dangerous. Especially the hectic shrill, dissonant, computer generated songs that are pounded into young people`s brains with headphones. No one notices that a power is hidden behind this which blocks the spiritual development of mankind.
The musical electronic roar of artificial instruments, the constant racked in the background, whether in shops, the workplace, in free time or on television where intelligent broadcasts of the spoken word are drowned out with nonsensical ugly noisy backgrounds, all this creates stress, numbs and hinders the spirit from independent thinking. Thereby the sense for truth and justice get lost. Whoever gets used to this terror from this noise or even willingly exposes themselves to it, can not meditate anymore. They will feel uncomfortable in the quiet which the spirit otherwise needs for its relaxation and development, and becomes sick.
Noise and lies are the illness of our time. Noise is a poison and works like an acoustic drug which dissolves inhibitions, confuses and numbs. And the use of lies binds them into the world of shadow powers. The world has become shrill and no one can come to rest. And it becomes obscure to our understanding because lies obfuscate the truth. Deafened and blinded to such an extent, the spirit has become gullible and dull.
Ogris: What can be done about this?
Stejnar: One must strengthen one's consciousness. The most important is the exercise of wakefulness that I have again and again emphasized and described. Whoever experiences everyday life consciously as a spirit and considers what is experienced as spiritual schooling, creates with the idea “I Am” an inner core around which, in the course of years those cells of our being can crystalize, (Wesenszellen) that lift the spirit and free it. All other Hermetic exercise demand only the development of one element, and when the complimentary element is not strengthened, a one sidedness comes about and disturbs inner balance. Concentration exercises must be balanced with relaxation, exercises of the will with empathy and compassion, and so on. Only through the exercise, of “I Am” the fifth element, the Akasha of the unshakable middle is strengthened, and therefore, can not be practiced enough.
Ogris: And what do you consider as obstacles on the path?
Stejnar: Obstacles are simply weaknesses and passions especially the small, apparently meaningless ones, because they are not recognized and therefore not worked upon. These can develop, into serious character flaws without being noticed, that are only with difficulty brought under control. The earlier steps are taken against a bad quality or habit, the easier they are to conquer. In the process, every good intention towards mastering oneself is already an important act, that actually lifts consciousness above its own impulses. I don't want to preach morals and virtues. After all, character flaws can be worked on and when they are overcome then spiritual energy is gained. Only lies are taboo for the Hermetic student. Lying is the most pitiful, cowardly, and rotten quality that can develop in a human spirit. Lies bind the liar directly to the plane of destructive powers. Every evil begins with a lie. Most people are not aware of this. These days, lying takes place hourly, daily, continuously without a second thought given over to it. But every lie, even what appears as the smallest, meaningless untruth, leaves tracks in the Akasha, and creates in the mental plane a shadow world in which the liar is bound. These illusory worlds of believed lies only dissolve very slowly and obstruct the liar from insight into Truth. Every lie strengthens the power of evil and gives the shadow more influence over the liar and the world.
Whoever, in contrast, strives for Truth, righteousness, and compassion and actually lives according to these in practice, receives an energy and power that lifts him above the gods and demons. To commit oneself to Truth demands courage and uprightness. Success built upon lies is deeply shameful for everyone who believes in the power of the spirit and spiritual worlds and beings.
With this opportunity I would like to thank all of my readers who courageously have come out as esoteric students, and have written positive reviews of my books on the internet. We don't want to be missionaries, but whoever points to a book which offers an accessible path that brings light to a wakeful conscious self is no sectarian. He serves, in that way, the plan of creation and may feel themselves connected to the circle of initiates that work for the spiritual development of Humanity.
Ogris: Many friends are shy to openly declaring themselves as esoteric students. They fear being seen as believers in miracles and that their career and business would be hurt.
Stejnar: I know. But the Gnostic Hermeticism has nothing to do with the occultism of the last century. The Magic and Mysticism of the Third millennium follows practical experience and scientifically comprehensible models in thinking. No one needs to feel embarrassed over this. It is no coincidence that at this time the “Red Book” of CG Jung is being made available in which he summarizes all of his personal occult experiences. He also had the problem as a scientist, to stand by his opinion on magic and mysticism. In the end he even gave up his teaching activity because of this. I believe that we must not leave the world to the materialists who have no wisdom, nor to the religious fanatics and preachers of hate. No matter which religion they come from. Enlightenment is just as important as it was two hundred years ago. At that time the Freemasons set the course. Today, everyone is called to point the way to the true Adept.
Ogris: What do you think about the founding of a Bardon association? In the third appended edition of the book, Memories of Franz Bardon, there is a letter in which Franz Bardon writes to Maria Provica, the following; “I would welcome it, if a circle of my students and followers
in your area would grow further and and form a community that represents the interested of true initiation.”
Also you write in your Guardian Angel book of a community to which your readers should find themselves together. In later books you have distanced yourself from this idea. How do you stand now in regard to this?
Stejnar: Now, the The Guardian Angel Book was originally meant as an entrance into the practice of Hermetics for those who are religiously or mystically predisposed. At that stage, a community is often sought, and it is also needed. In spite of this I already pointed in that book to the dangers that come with forming associations. Especially when prayers, meditations, and ritual actions are carried out together that should connect the group, the danger is very great that a spiritual group entity is created that in truth does not correspond to the spirit. In addition to that, there is always the effect ot the group-dynamics, which creates certain roles and competition for positions of power. A phenomenon found everywhere where a group of people have organized themselves in such a community. That so many Bardon students would work with The Guardian Angel Book because they would achieve success faster than with practicing magical evocation, is something that I didn't foresee at that time. In my opinion Bardon's path must be trodden alone. Whoever still needs a circle of similarly minded people in which he feels connected is not yet ripe for the path. That Bardon apparently had another opinion surprised me. But in his time there were in the lodges and occult circles still serious researchers, and for such people a magical community is thinkable, also today . Also, even if I am not a friend of associations and spiritual communities, my experiences in the life of the in lodges have given me important insights. At certain stages of development specific experiences can be very meaningful. A community of like minded can be an advantage for the participants.
Ogris: You have put together for certain advanced friends the “Ritual of the Hermetic Four” which was later made available in your book “The Four Elements, The secret Key to Spiritual Power” after it was published by someone from outside the circle without permission. Wouldn't that be the ideal foundation for group work in the sense of Franz Bardon? This ritual seems very much aligned with his teachings and the path to the true Adept.
Stejnar: As my friends report, there are lodges and esoteric circles that already work with this. Participation is tied to meeting certain conditions so that even non initiates who keep to these conditions can do this work safely. But I fear that the conditions will not be upheld in every case. I was also young once, and have conducted experiments. Also, conjurings, and evocations, and for these the Ritual is not exactly suited.
Ogris: You describe in your Guardian Angel Book how, even without the extensive procedure of evocation, a connection can be made with the genii. Is that really possible? There are people who would doubt that.
Stejnar: Rightly so, because we don't know if the intended effect is actually caused by the Intelligence whose sigil is used to call it, or from an elemental unconsciously created through expectation and contact with the sigil. Experience shows merely that it works. This practice of mystical invocation is also practiced in different religions. Bardon calls this the mystical path, when through concentration and devotion to a god, and through the identifying with its qualities contact is made with the being. Whether a statue is used, a picture, or a sigil, or a kyilkhor as a support for consciousness, is up to each to decide, and has no significance for success.
Ogris: If that actually works does it not contain certain dangers? Bardon warns very strongly about the use of sigils over a longer period of time because a type of dependence can arise.
Stejnar: That's right. Also the passive traffic with the genii hides dangers. Whoever makes a connection through conscious devotion to a subtle plane intelligence can be attracted by energies from this sphere and be influenced, just as in a contact established through magical evocation. Although, we still don't know whether the actual being or an elemental is responsible for the intended effect. I must warn against continuously carring the sigil of any being. I recommend everyone who uses an amulet, to put it away after a while. We have had the experience that through a passive interaction with the genii the strived for qualities unfold gradually in one`s own consciousness, and a longer contact is absolutely not necessary.
Ogris: That means, even if an Intelligence is not directly addressed, as soon as one focuses in that direction, one has to deal with energies from its plane. How can this happen?
Stejnar: Communication with other beings and with spirits from other spheres takes place digitally not analogically. The contact will always take place by means of the inner soul cells (Wesenszellen) or elementals and elementaries corresponding to the qualities of the being. During magical evocations as well, like Franz Bardon describes, a condensation of the quality of the spirit is necessary, so the spirit can manifest itself in the material world. For a mystical invocation one does not condense a quality in the room, but instead within the thoughts and expectations of your personal inner space. And in the case of making contact using an amulet or a kyilkhor, the sigil serves as a support for consciousness to
impregnate the corresponding inner soul structures (Wesenszellen) of the intelligence that is called into proximity.
More exactly stated, there is no direct communication with another being. Even the meetings with others in the material world happen with the help of mediums such as sound and light waves. What we perceive is the impression of these mediums on our sense organs and the images that we create from the impressions, and not the person in front of us. Even on the material plane all perceptions are after images of the perceived and not the person, the event, or the object itself. No matter what we hear, see, sense, smell or taste, we always have to do with signals to consciousness, with electronically stimulated braincells, with messenger chemicals and not with the original trigger for the signal itself. The messenger chemicals of the subtle plane are the elementals and elementaries. These inner soul structures (Wesenszellen) of human spirit and soul aren't any different from those of the spirits. That is why it is so hard to differentiate an inspiration from an actual knowing, a hallucination from an appearance of a spirit, or a schizophrenia from a “possession.”
originální text v němčině
Ogris: Wann erscheint endlich die Neuauflage von deinem Buch über Franz Bardon, und vom Thebaischen Kalender? Bei mir gehen laufend Anfragen dazu ein.
Stejnar: Das Bardon Buch kommt 2010 heraus. Ich erhielt noch wichtige Inspirationen und Informationen, ca. vierzig Seiten, die ich unbedingt einfügen will. Ob ich den Thebaischen Kalender tatsächlich der Öffentlichkeit zugänglich mache, ist noch nicht entschieden. Die Praxis hat gezeigt, dass die beschriebenen Techniken nicht von jedem gefahrlos praktiziert werden können.
Ogris: Warum hast du noch immer keinen Internetanschluss. Überall taucht dein Name auf, aber du selbst hast noch immer keine eigene Homepage? Du bist doch sonst so modern und aufgeschlossen. Du könntest dann viel einfacher den Kontakt zu deinen Lesern pflegen.
Stejnar: Wie du weißt, habe ich mich zurückgezogen und empfange keine Besucher mehr. Ich besitze auch kein Handy und bin nur mehr für wenige Freunde erreichbar. Trotzdem fehlt mir fürs Internet noch immer die Zeit. Ich bin daher sehr froh, dass du mich vertrittst, und mit deinem Forum eine seriöse Anlaufstelle für Bardon Leser geschaffen hast. Solange du mich am Laufenden hältst, bin ich ausreichend informiert.
Ogris: Warum hast du dich zurückgezogen? Bist du enttäuscht von der Welt? Hast du resigniert oder willst du einfach deine Ruhe haben.
Stejnar: Das letztere trifft wohl zu. Wenn man älter wird, empfindet man vieles als Zeitdiebstahl und geht mit seiner Zeit sorgfältiger um. Wenn die Bücher die ich verfasst habe, einigen Menschen helfen ihren Weg zu finden und ihrem Dasein einen Sinn zu verleihen, so bin ich zufrieden. Dass die Welt damit sofort besser werden würde habe ich nicht erwartet. Aber ich gebe zu, dass ich beunruhigt bin. Nie war der Geist, der die Welt beherrscht so egoistisch, gefühlskalt und gefährlich wie am Beginn dieses dritten Jahrtausend. Wenn nicht bald eine Wende im Denken der Menschen eintritt, steht der Evolution auf diesem Planeten ein Rückschlag bevor.
Ogris: Wo siehst du die größte Gefahr? In der Rücksichtslosigkeit? In der Brutalität? In der Gier?
Stejnar: Du wirst dich wundern. Wirklich gefährlich ist die Lüge, der Lärm und die Leichtgläubigkeit. Das Böse das zur Zeit die Welt beherrscht, verbirgt sich in der Lüge und es gewinnt Macht über die Menschen indem es sie mit Lärm betäubt. Nur in der Stille findet der inkarnierte Geist seine geistigen Wurzeln und kann sich mit sich selbst identifizieren. Nur in der Stille hat der Geist Zugang zu der Macht, die seinem Wesen entspricht und die ihn über die anderen Wesen und seine eigenen Wesensteile hebt. Nur in der Stille fließt die Kraft die ihn stärkt. Jeder Ton, jedes Geräusch, jeder Laut lenkt ihn ab und verbindet ihn, je nach Rhythmus und Klang, mit dem Geist einer anderen Sphäre. Soweit es sich um harmonische Frequenzen handelt, wird die Qualität, die sich aufdrängt nicht gefährlich sein. Gute Musik kann entspannen, erheben, und wie eine Droge vorübergehend befreien. Aber in der Regel werden wir von Krach und Lärm umhüllt, der dämonisch klingt. Abgesehen vom Straßenlärm dem man nicht entkommt, werden wir ständig mit dem aggressiven Stampfen aus Lautsprechern konfrontiert das mehr an Kriegslärm, Gewalt und Chaos erinnert als an Musik. Lärm ist gefährlich. Besonders diese hektischen schrillen dissonanten Computerkompositionen, die jungen Menschen über Kopfhörer direkt ins Hirn prasseln. Keiner bemerkt, dass sich dahinter eine Macht verbirgt, die die geistige Entwicklung der Menschheit blockiert.
Das "musikalische" Elektronik- Getöse künstlicher Instrumente, der ständige Krach im Hintergrund, sei es in den Geschäften, am Arbeitsplatz, in der Freizeit, oder im Fernseher, wo man selbst bei intelligenten Sendungen das gesprochene Wort mit unsinnigen hässlichen Geräuschkulissen überdröhnt, erzeugt Stress, betäubt, und hindert den Geist am selbständigen Denken. Damit geht der Sinn für Wahrheit und Gerechtigkeit verloren. Wer sich an diesen Geräuschterror gewöhnt, oder gar freiwillig hingibt, kann nicht mehr meditieren. Er fühlt sich in der Stille, die der Geist für seine Entspannung und Entwicklung benötigt, nicht wohl und wird krank.
Lärm und Lüge sind das Übel dieser Zeit. Lärm ist ein Gift und wirkt wie eine akustische Droge, welche die Menschen enthemmt, verwirrt und betäubt. Und der Gebrauch der Lüge bindet sie in die Welt der Schattenmächte ein. Die Welt ist schrill geworden, da kommt keiner mehr zur Ruhe. Und sie wurde undurchschaubar, weil die Lüge die Wahrheit verbaut. Der solchermaßen betäubte verblendete Geist ist leichtgläubig und stumpf geworden.
Ogris: Was kann man dagegen tun?
Stejnar: Man muss sein Bewusstsein stärken. Das Wichtigste ist die Übung des Wachseins, ich habe das in meinen Büchern immer wieder betont und beschrieben. Wer den Alltag bewusst als Geistwesen erlebt und das was er erlebt als geistige Schulung betrachtet, schafft sich mit der Vorstellung ICHBIN einen Wesenskern, um den sich im Laufe der Jahre jene Wesenszellen kristallisieren können, die den Geist erheben und befreien. Alle anderen hermetischen Übungen fördern immer nur die Entwicklung von einem Element, und wenn man nicht auch das entgegengesetzte Element stärkt, wird die Einseitigkeit die entsteht das Gleichgewicht stören. So müssen Konzentrationsübungen durch Entspannung gelöst, Willensübungen durch Mitgefühl ausgeglichen werden, usw. Nur die Übung ICHBIN fördert das fünfte Element das Akasha der unverrückbaren Mitte und kann daher nicht oft genug praktiziert werden.
Ogris: Und was betrachtest du als Hindernis am Weg?
Stejnar: Hinderlich sind natürlich die Schwächen und Leidenschaften, besonders die kleinen, scheinbar bedeutungslosen, weil man sie nicht erkennt und daher nicht bearbeitet. Diese können sich dann unbemerkt zu ernsthaften Charakterfehlern entwickeln, die man nur schwer unter seine Kontrolle bringt. Je früher man einer schlechten Eigenschaft, oder Gewohnheit entgegentritt, umso leichter ist sie zu besiegen. Dabei ist jeder gute Vorsatz zur Selbstbeherrschung schon ein wichtiger Akt, der das Bewusstsein auch tatsächlich über seine Regungen hebt.
Ich will aber nicht Tugend und Moral predigen. Man kann sich trotzdem Charakterfehler leisten, denn wenn man sie überwindet gewinnt man Geisteskraft. Nur die Lüge ist für den Hermetiker tabu. Sie ist die erbärmlichste, feigste und mieseste Eigenschaft die sich in einem Menschengeist entfalten kann. Die Lüge bindet den Lügner direkt in die Ebenen der zerstörenden Mächte ein. Mit der Lüge beginnt jedes Übel. Den meisten ist das nicht bewusst. Heute wird täglich, stündlich, ständig gelogen ohne, dass man sich Gedanken darüber macht. Aber jede Lüge, auch die kleinste scheinbar bedeutungslose Unwahrheit, hinterlässt im Akasha Spuren und schafft auf der mentalen Ebene eine Schattenwelt in der auch der Lügner eingebunden ist. Diese Scheinwelten geglaubter Lügen lösen sich nur langsam auf und werden auch dem Lügner die Einsicht auf Wahrheit verbauen. Jede Lüge stärkt die Macht des Bösen und gibt dem Schatten mehr Einfluss über den Lügner und die Welt. Wer dagegen nach Wahrheit, Gerechtigkeit und Mitgefühl strebt, und diese Ideale auch tatsächlich in der Praxis lebt, erlangt eine Kraft und Macht, die ihn über die Götter und Dämonen erhebt.
Sich zur Wahrheit zu bekennen erfordert oft Mut und Zivilcourage. Erfolge die auf Lügen bauen sind zutiefst beschämend für jeden der an die Macht des Geistes und an geistige Welten und Wesen glaubt.
Bei dieser Gelegenheit möchte ich allen meinen Lesern danken die den Mut aufbrachten, sich als Esoteriker zu outen und im Internet positive Rezensionen über meine Bücher veröffentlichen. Wir wollen nicht missionieren, aber wer auf ein Buch hinweist das einen gangbaren Weg zu einem wachbewussten ich erhellt, ist kein Sektierer. Er dient damit dem Schöpfungsplan und darf sich in den Kreis der Eingeweihten, die an der geistigen Entwicklung der Menschheit arbeiten, eingebunden fühlen.
Ogris: Viele Freunde scheuen sich davor, sich offen als Esoteriker zu deklarieren. Sie befürchten, dass man sie für wundergläubig hält, und dass das ihrer Karriere und ihren Geschäften schadet.
Stejnar: Ich weiß. Aber die Gnostische Hermetik hat nichts mit dem Okkultismus der letzten Jahrhunderte zu tun. Die Magie und Mystik des dritten Jahrtausend folgt praktischen Erfahrungen und wissenschaftlich nachvollziehbaren Denkmodellen. Dafür braucht sich keiner genieren. Es ist kein Zufall, dass gerade jetzt das "Rote Buch" von C.G. Jung herausgebracht wird, in dem er seine persönlichen okkulten Erfahrungen zusammenfasst. Auch er hatte das Problem, als Wissenschaftler zu seiner Meinung über Magie und Mystik zu stehen. Er verzichtete deswegen zuletzt sogar auf seine Lehrtätigkeit.
Ich glaube, wir dürfen die Welt weder den uneinsichtigen Materialisten noch den religiösen Fanatikern und Hasspredigern überlassen. Ganz gleich aus welcher Religion sie kommen. Aufklärung ist heute genauso wichtig wie vor zweihundert Jahren. Damals haben die Freimaurer die Weichen gestellt. Heute ist jeder dazu berufen den Weg zum wahren Adepten zu weisen.
Ogris: Was hältst du von der Gründung eines Bardon Bundes. In der 3. erweiterten Auflage des Buches "Erinnerungen an Franz Bardon", (Rüggeberg Verlag, 2008) findet man einen Brief, in dem Franz Bardon an Maria Pravica (vormals Purgert) folgendes schreibt: "Ich würde es begrüßen, wenn der Kreis meiner Schüler und Anhänger bei Euch sich erweitern würde und Ihr gewissermaßen einen Bund bilden würdet, der die wahren Interessen der Einweihung vertritt."
Auch du schreibst im Schutzengelbuch von einem Bund zu dem sich deine Leser zusammen finden sollen. In deinen späteren Büchern hast du dich davon jedoch distanziert. Wie stehst du heute dazu?
Stejnar: Nun, das Schutzengelbuch war ursprünglich als Einstieg in die Praxis der Hermetik, für religiöse und mystisch veranlagte Personen gedacht. Auf dieser Stufe sucht man noch eine Gemeinschaft und braucht sie auch. Trotzdem weise ich bereits im Schutzengelbuch auf die Gefahren hin, die mit Gruppenbildungen verbunden sind. Besonders wenn gemeinsame Gebete, Meditationen und rituelle Handlungen vollzogen werden, ist die Gefahr sehr groß, dass sich ein Gruppengeist bildet der in Wahrheit gar nicht dem Geist entspricht, der die Gruppe verbinden soll. Dazu kommt der gruppendynamische Effekt, durch den Rollen verteilt und Positionen erkämpft werden. Ein Phänomen das man überall wo Menschen eine Gemeinschaft bilden, finden wird.
Dass so viele Bardon Schüler mit dem Schutzengelbuch arbeiten werden, weil sie damit einen schnelleren Erfolge erzielen als mit der Praxis der magischen Evokation, bedachte ich damals nicht. Bardons Weg muss man meiner Meinung nach alleine gehen. Wer noch einen Kreis Gleichgesinnter braucht, in dem er sich eingebunden fühlt, ist für den Weg noch nicht reif. Dass Bardon anscheinend anderer Meinung war, hat mich überrascht. Aber in seiner Zeit gab es in den Logen und okkulten Zirkeln noch ernsthafte Forscher und für solche ist ein magischer Bund auch heute denkbar. Auch wenn ich persönlich kein Freund von Bünden und geistigen Gemeinschaften bin, haben mir meine Erfahrungen im Logenleben wichtige Einsichten vermittelt. Auf einer bestimmten Entwicklungsstufe können gewisse Erlebnisse sehr bedeutsam sein. Ein Bund Gleichgesinnter kann also auch vorteilhaft für die Beteiligten sein.
Ogris: Du hast für einige fortgeschrittene Freunde das "Ritual der hermetischen Vier" verfasst und, nachdem es von einem Außenstehenden profaniert wurde, in deinem Buch "Die Vier Elemente, der geheime Schlüssel zur geistigen Macht" der Allgemeinheit zugänglich gemacht. Wäre das nicht die ideale Grundlage für gemeinsame Arbeiten im Sinne von Franz Bardon? Dieses Ritual ist doch ganz auf seine Lehre und den Weg zum wahren Adepten abgestimmt.
Stejnar: Wie mir Freunde berichten, gibt es bereits Logen und esoterische Kreise, die damit arbeiten. Die Teilnahme ist ja an gewisse Voraussetzungen geknüpft, so dass auch nicht Initiierte, wenn sie sich daran halten, damit gefahrlos umgehen können. Aber ich fürchte, man wird sich nicht daran halten. Ich war auch einmal jung und habe Experimente gemacht. Auch Beschwörungen und Evokationen, und genau dafür ist das Ritual eigentlich nicht gedacht.
Ogris: Du beschreibst in deinem Schutzengelbuch, wie man auch ohne aufwendige Evokationsmagie mit den Genien in Verbindung treten kann. Ist das wirklich möglich? Es gibt Leute die zweifeln das an.
Stejnar: Zu Recht, denn wir wissen nicht ob die angestrebte Wirkung tatsächlich von der Intelligenz, deren Siegel man verwendet hervorgerufen wird, oder von einem Elemental, das man durch seine Erwartung und den Kontakt mit dem Siegel unbewusst gebildet hat. Die Erfahrung zeigt lediglich, dass es funktioniert. Diese Praxis der mystischen Invokation, wird ja auch von den unterschiedlichen Religionen praktiziert. Bardon nennt das den mystischen Weg, wenn man durch Konzentration und Hinwendung auf eine "Gottheit" und durch Verinnerlichung ihrer Eigenschaften, in Verbindung mit dem Wesen und seinen Qualitäten kommt. Ob man dazu eine Statue, ein Bild oder ein Siegel als Kyilkhor und Bewusstseinstütze nimmt, bleibt jedem selbst überlassen und hat für den Erfolg keine Bedeutung.
Ogris: Wenn das tatsächlich funktioniert, birgt es doch auch gewisse Gefahren. Bardon warnt sehr eindringlich davor das Siegel eines Wesens über längere Zeit zu verwenden, weil dadurch eine Abhängigkeit eintreten kann.
Stejnar: Das stimmt. Auch der passive Verkehr mit den Genien birgt Gefahren. Wer durch bewusste Hinwendung zu einer feinstofflichen Intelligenz, eine Verbindung zu diesem Wesen herstellt, kann von den Energien aus dieser Sphäre genauso angezogen und beeinflusst werden, wie durch den Kontakt bei einer magischen Evokation. Auch wenn wir nicht wissen, ob tatsächlich das betreffende Wesen oder ein Elemental die erwünschte Wirkung hervorruft, warne ich davor das Siegel eines Wesens ständig bei sich zu tragen. Ich empfehle jedem der ein Amulett verwendet, dieses nach einiger Zeit abzulegen. Wir machten nämlich die Erfahrung, dass sich durch den passiven Verkehr mit den Genien die angestrebten Eigenschaften nach und nach im eigenen Bewusstseinsraum entfalten, und ein längerer Kontakt gar nicht nötig ist.
Ogris: Das bedeutet, auch wenn man eine Intelligenz nicht direkt anspricht, hat man es, sobald man sich darauf einstellt, mit Energien aus seiner Ebene zu tun. Wie kann das funktionieren?
Stejnar: Die Kommunikation mit anderen Wesen und mit Geistern aus anderen Sphären findet digital und nicht analog statt. Der Kontakt wird immer über Wesenszellen, also Elementale und Elementare die der Qualität des Wesens entsprechen, vermittelt. Auch bei magischen Evokationen wie sie Franz Bardon beschreibt, ist eine Verdichtung der Qualität des Geistes notwendig, damit sich dieser auf der grobstofflichen Ebene manifestieren kann. Bei der mystischen Invokation verdichtet man die Qualität nicht vor sich im Raum, sondern durch seine Gedanken und Erwartungen in seinem persönlichen Inneren. Und bei der Kontaktaufnahme über ein Amulett oder einen Kyilkhor, dient das Siegel als Bewusstseinsstütze für die Imprägnierung mit den entsprechenden Wesenszellen der Intelligenz, die man in seine Nähe ruft.
Genaugenommen gibt es keine direkte Kommunikation mit einem anderen Wesen. Selbst die Begegnungen auf der grobstofflichen Ebene mit anderen Menschen finden über "Medien" also Schall oder Lichtwellen als Vermittler statt. Was wir wahrnehmen ist der Eindruck dieser Medien auf unsere Sinnesorgane und die Vorstellung, die wir uns von den Eindrücken machen und nicht der gegenüberstehende Mensch. Auch auf der grobstofflichen Ebene sind sämtliche Wahrnehmungen, Nachbildungen des Wahrzunehmenden und nicht die Person, das Ereignis, oder der Gegenstand selbst. Ganz gleich was wir hören, sehen, spüren, riechen oder schmecken, wir haben es immer mit Signalen an das Bewusstsein, mit Gehirnzellen stimulierenden Elektronen zu tun, mit Botenstoffen, und nicht mit der Ursache des Signalauslösers selbst.
Die feinstofflichen Botenstoffe sind Elementare und Elementale. Diese Wesenszellen des menschlichen Geistes unterscheiden sich durch nichts von den Wesenszellen der Geister. Daher ist es so schwer eine Inspiration, von einer eigenen Erkenntnis, eine Halluzination, von einer Geistererscheinung oder eine Schizophrenie von einer "Besessenheit" zu unterscheiden.