Cagliostro píše: A že hermetismus není o veselém čarování. A kdo z hermetiků měl veselý osud? Nebylo to jen o politickém (či náboženském) pronásledování.
Český hermetismus má několik proudů, ten největší je z Francie (potažmo jako prostředník). A že u nás je to bída, podívejte se do Francie. Je to samé. Šla by s toho udělat rozsáhlá přednáška, ale to jde mimo věc.
Mimochodem, když uvádíte onu dámu alá - magické útoky jak jsem přežila - ve Vašem zasedání, vidím, že každý si pod pojmem hermetismus představuje jinou vážnost. S křeslem jsem div neodlítl již před lety, když jeden známý astrolog (nebudu raději jmenovat) srovnal woo-doo a magické útoky na Hitlera. Je to stejné, jako bych srovnat nesouvisející theurgii s mystikou se zdůvodněním, že v obou se jedná o Boha.
Starý hermetismus je mrtev. Nová doba ovšem přináší úmyslný úpadek.
Tak za 1. už mne nebaví od většiny z toho mála českých hermetiků, co se tomu opravdu věnují poslouchat historky o tom, že "kdo z hermetiků měl veselý osud" - a jsou opravdu schopni to odkazovat již na život těch francouzských - konec Léviho, Guaity, Papuse a pak přijdou na ty známé osudy Kefera, Lasenica (ten mám pocit si aspoň trochu srandu ze života dělat snažil), Kabeláka,Bardona. A pak se vždy strašně řeší za jaký pokus přijde jaká odveta od astrálních a podobných bytostí, či od vlivu světové a vesmírné karmy. Podle mne by měl být hermetismus právě cestou k tomu, jak si život dělat veselejší a jak ho líp zvládat - ano konec může být strašlivý, jenže to zažije i plno lidí nemocema, nehodama atd. či obecně lidé umírají po naprosto nudných životech stejně. A ještě nemůžou tito na konci vykázat, že se např. alespoň deset, dvacet atd.více let v životě díky praktickému hermetismu dobře bavili.
Za 2. není mrtvev "Starý hermetismus" jak píšeš, spíše nám chybí hermetici starého - prvorepublikového ražení. Ne ti vystrašení malomyslní současní, co se bojí kolikrát zajít za roh k jinému hermetikovi, aby tam na ně nespadla z nebe třeba traverza (toto si nevymýšlím, to je příklad ze života současných českých hermetiků). Pak opravdu můžeme jen číst Novodobý český hermetismus Nakonečného a o evokačních a jiných aktivitách Kefera, Kabeláka, Boušky, Grieseho, Smíchovského, Muchina ale i Bardona hovořit jako o "období hermetismu, které snad už u nás nikdy nebude překonáno".
Za 3. to spojování hermetismu s "vážností"? Taky sleduji v ČR dnes často. Vůbec nechápu, proč by měl být hermetismus takto vážný? Je to podle jistých teorií cesta zpět do Boží říše či navíc skrze opět čistě odhalený boží obraz v nás. Bůh snad nemá rád legraci? Podle mne kdyby se opět inkarnoval, nemusí se nechat zase ukřižovat. Může si zvolit úplně jinou cestu.
Za 4. - Má li být hermetismus věda - a tak to chtěli podle mne jak francouzští tak naši hermetikové za 1. Československé republiky, tak proč si otevřeně neříci,že můžeme i "účinky černomagických rituálů" vědecky zkoumat. Např. na tom, že Lindu v Praze myslím téměř všichni déle pracující okultisté znají a vědí, že to je jeden z mála lidí, co dělal či možná i ještě dělá rituály roky prakticky denně(jeden český hermetik se o tom vyjádřil - a to bylo již kdysi, že nad Lindou cestuje menší černý mrak kudy chodí-dnes už možná větší). Platí li poučka jak nahoře tak i dole, tak Linda je jeden ze skvělých pokusných objektů. Samozřejmě pak jsou ty teorie (opravdu zatím taky jen teorie a hypotézy), že Kefer svými útoky z hlediska karmy byl někde jinde než Linda. Ano co jsem četl o Tibetu, Milarepu atd. to tak působí, ovšem když jsem se ptal prof. Nakonečného proč si myslí, že Beneš pomoc tohoto druhu od Kefera a jeho společníků odmítl, tak jeden z důvodů podle něj klidně mohl být, co by na to řekly vlády ostatních zemí (Anglie, Francie atd.), kdyby zjistily, že se použila taková černomagická praxe (podle mne se měli naopak zachránit všemi prostředky,když se na nás celá Evropa vykašlala, čímž poslala většinu československé elity za okupace přímo pod popravčí čety,což na vývoji země cítíme v nedostatku skutečných elit dodnes.). Takže ani u znalců hermetismu není nějaký zásadní rozdíl mezi teurgií Kefera a voodoo a podobnými rituály (protože nedělá jen voodoo) Lindy. Taky přečtete li si v Syntetické magii definici Kefera (je i zde
https://jlswbs.files.wordpress.com/2009 ... hmagie.pdf) , je jasné že podle něj bádání ve voodoo i v jiných okultních naukách pod hermetismus klidně dát můžeme:
Samostatná nauka, jež se snaží vyplniti mezery mezi jevy vědecky prokázanými a zkoumanými, zavedením doplňujících hypotéz, které pracují s jevy, vlivy a silami, které vědou nejsou dosud uznané, jichž příčiny jsou lidským smyslům posud skryty. Jsou to většinou pochody života v přírodě a v lidské duši. Zkoumání takovýchto skrytých sil po stránce teoretické nazýváme okultismem. Pokud člověk chce záměrně pracovati s těmito silami a jimi působiti prakticky, dává vznik magii. Oba tyto obory budujíce syntézu opírají se o výsledky zkoumání vědeckého, avšak tam, kde principy jeho nestačí, zavádějí nové. Mluvíme-li tedy o jevech okultních, to jest skrytých, dosud všeobecně a oficielně neznámých a neuznávaných, mluvíme o teoretické části věd hermetických. Využití těchto jevů, shrnutých v nauku teoretickou, zvanou okultismus, na poli praktickém nazýváme magií. Syntézu okultismu a magie, to jest teorie a prakse, nazýváme pak hermetismem
Za 5.to Tvé zmínění necromancie jsem vnímal že to chápeš podobně jako Bardon i z toho, že je tuším někde v Bráně či PME napsáno, že kapitolu o Necromancii nezařadil, aby to někdo opět stejné varování "strašlivě nezneužil či se nestalo něco hrozného atd." Evidentně měl o úrovni českých hermetiků a jejich schopnostech nadstandartní představy.
Za 6. jak píšeš že v úrovni hermetiků u nás a ve Francii to bude to samé. Opravdu občas najdu články, kdy současní čeští (i slovenští) badatelé v okultismu napíší, jak se ve světě vše rozvíjí a my tu pomalu snad i retardujem. Když ovšem potkáš lidi - cizince, co dělali praxi s těmi lidmi ze zahraničních řádů a skupin včetně Anglie a USA, tak zjistíš, že výsledky, které by prokazatelně ukazovaly na skutečné okultisty tam mají tak málo (či vůbec-když si odečteme honosné rituály) jako co víme o dění u nás.
A na závěr dotaz k Tvému :
Cagliostro píše: Starý hermetismus je mrtev. Nová doba ovšem přináší úmyslný úpadek.
A za ten úmyslý úpadek může kdo? Nadnárodní skupiny, celosvětové spiknutí, případně že Země zrovna letí špatným místem vesmíru? Problém je podle mne hlavně v lidech - slabá vůle, malomyslnost, obavy ze všeho, neochota položit oběť (jak to říkal Kefer). Oběť myslím i makat sám na sobě a nebát se kritiky, "nést svou kůži na trh" i proti mínění konzumní či směšně a pokrytecky "mystické" většiny.