Golem
Moderátoři: Arex, Cagliostro
- Cagliostro
- mě už nikdo nezastaví

- Příspěvky: 1237
- Registrován: 11 bře 2010, 11:16
- pohlaví: Muž
- Národnost: ČR
- Poděkoval(a): 25×
- Obdrženo poděkování: 560×
Re: Golem
Bardon jej dobře popisuje, ale není to jediný plán na jeho stvoření, další počin odhalil (včetně perfektního výkladu o historii golemů) Dr. Oldřich Eliáš. Ještě před jeho Eliášem a jeho Golemem (napřed vycházel na pokračování ve Spiritualistické a Okultní revue, později samostatně jako Golem,r. 1926 a v reedici r. 1996 s úspěšným doslovem p. Málka) se o něm v Egyptě zmińuje např. Karel Weinfurter v Odhalené magii.
Čili Golem není jen výtvor pražského rabína, jak tvrdí legenda.
Čili Golem není jen výtvor pražského rabína, jak tvrdí legenda.
Ego sum, qui sum!
- Cagliostro
- mě už nikdo nezastaví

- Příspěvky: 1237
- Registrován: 11 bře 2010, 11:16
- pohlaví: Muž
- Národnost: ČR
- Poděkoval(a): 25×
- Obdrženo poděkování: 560×
Re: Golem
Podívejme se také na jinou literatůru, alespoň nejzajímavější k tématu golem, která na Českém území byla dále mimo Weinfurtera, Eliáše a Bardona vydána:
1)Gustav Meirynk-Golem (kolem r. 1915 aj.)
Jak je u Meyrinka zvykem, zatahuje děj svého románu do Prahy. Hlavní děj lze tradičně považovat za mystické rozvahy autora, golem je zde pouze vedlejší postavou a z okultního hlediska Meyrinka jde o částečné nepřesné údaje, upravené pravděpodobně jen z důvodu čtenářského poutavého románu. Mimojiné spolupráce malíře Praga, potomka rábína Léva.
2)Eduard Petiška-Golem (cca 1970)
Pověsti zasazené do Prahy a Čech. Jde však o pověsti, které zde nespadají do tématu hermetismu.
3)Walter Jacobi-Golem, metla Čechů (1942)
Nacistický pracovník gestapa a SD se svou studíí, kterouse však věnoval nikoliv studiu Golema, ale Svobodným zednářům (prezident Beneš, Jan Masaryk,...). Její následné pokračování 1918-1939: Země zaslíbená (1943) bylo také na samotném závěrů věnováno zednářům, údajným potomkům rabína Léva.
4)František Gottlieb-Golem (1965)
5)Jiří Voskovec a J. Werich (1961)
Divadelní hry. Nemají ani okultní pozadí.
6)Jaroslav Rudloff-Golem (1918)
Pověst, podobně jako u Aloise Jiráska a Josefa Svátka.
7)Antinín Fencl-Golem (1916)
Další hra, trochu je zde atmosféra okultismu. Autor se snad zabýval okultismem.
8)Kuděj a Dořák-Nový golem
Dětská hra, úplně mimo záběr golema.
9)Pavel Grym-Té noci povstal golem (1971)
Kniha rozdělená na 3 samostatné studie. Jedna se věnuje golemu a jeho historickému výkladu. Ač autor znam prvky okultismu, byl spíše racionalista. Později vydal stať ještě z golema zvlášť.
Tolik literatůra, která má v názvu golema.
1)Gustav Meirynk-Golem (kolem r. 1915 aj.)
Jak je u Meyrinka zvykem, zatahuje děj svého románu do Prahy. Hlavní děj lze tradičně považovat za mystické rozvahy autora, golem je zde pouze vedlejší postavou a z okultního hlediska Meyrinka jde o částečné nepřesné údaje, upravené pravděpodobně jen z důvodu čtenářského poutavého románu. Mimojiné spolupráce malíře Praga, potomka rábína Léva.
2)Eduard Petiška-Golem (cca 1970)
Pověsti zasazené do Prahy a Čech. Jde však o pověsti, které zde nespadají do tématu hermetismu.
3)Walter Jacobi-Golem, metla Čechů (1942)
Nacistický pracovník gestapa a SD se svou studíí, kterouse však věnoval nikoliv studiu Golema, ale Svobodným zednářům (prezident Beneš, Jan Masaryk,...). Její následné pokračování 1918-1939: Země zaslíbená (1943) bylo také na samotném závěrů věnováno zednářům, údajným potomkům rabína Léva.
4)František Gottlieb-Golem (1965)
5)Jiří Voskovec a J. Werich (1961)
Divadelní hry. Nemají ani okultní pozadí.
6)Jaroslav Rudloff-Golem (1918)
Pověst, podobně jako u Aloise Jiráska a Josefa Svátka.
7)Antinín Fencl-Golem (1916)
Další hra, trochu je zde atmosféra okultismu. Autor se snad zabýval okultismem.
8)Kuděj a Dořák-Nový golem
Dětská hra, úplně mimo záběr golema.
9)Pavel Grym-Té noci povstal golem (1971)
Kniha rozdělená na 3 samostatné studie. Jedna se věnuje golemu a jeho historickému výkladu. Ač autor znam prvky okultismu, byl spíše racionalista. Později vydal stať ještě z golema zvlášť.
Tolik literatůra, která má v názvu golema.
Ego sum, qui sum!
- Cagliostro
- mě už nikdo nezastaví

- Příspěvky: 1237
- Registrován: 11 bře 2010, 11:16
- pohlaví: Muž
- Národnost: ČR
- Poděkoval(a): 25×
- Obdrženo poděkování: 560×
Re: Golem
Homukulus se v dějinách povedl prý na zásah Boha proměnit v lidského člověka pouze jednou, nicméně jde spíše o mýthus a není tedy v poměrech človeka zrealizovat umělou bytost. A to je správné.
Ego sum, qui sum!
- Pete
- mě už nikdo nezastaví

- Příspěvky: 422
- Registrován: 01 lis 2010, 02:17
- pohlaví: Muž
- Poděkoval(a): 2×
- Obdrženo poděkování: 34×
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golem
Bardon pise o moci nad zivotem a smrti
Nepise sice o golemovi, ale o oziveni cloveka bez vaznejsiho poruseni tela. Myslis ze u golema bude situace natolik odlisna, ze je to nerealizovatelne clovekem ?
Mágovy školené smysly mu umožní pozorovat práci živlů v těle, duši a duchu, dále
působení elekromagnetického fluida, vidí pojítko mezi hmotným, astrálním a mentálním tělem a je
mu známo, jak se dá vše podle univerzálních zákonů ovlivnit. Je pro něho jednoduchou věcí oba
spojovací články pomocí živlů a elektromagnetického fluida vytvořit.
Nepise sice o golemovi, ale o oziveni cloveka bez vaznejsiho poruseni tela. Myslis ze u golema bude situace natolik odlisna, ze je to nerealizovatelne clovekem ?
- Cagliostro
- mě už nikdo nezastaví

- Příspěvky: 1237
- Registrován: 11 bře 2010, 11:16
- pohlaví: Muž
- Národnost: ČR
- Poděkoval(a): 25×
- Obdrženo poděkování: 560×
Re: Golem
Zrealizovatelné to jistě je, ale ne na úroveň člověka. pokud se někomu povede ho stvořit, bude to jen tupý sluha, který nemá žádné myšlení. Natož pak aby mluvil.
Ego sum, qui sum!
- Pete
- mě už nikdo nezastaví

- Příspěvky: 422
- Registrován: 01 lis 2010, 02:17
- pohlaví: Muž
- Poděkoval(a): 2×
- Obdrženo poděkování: 34×
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golem
A co fenomen duse elementala v lidskem tele ? Bardon v Liber Agape popisuje, ze do ditete duse vstupuje nekdy v prubehu tehotenstvi, ze obcas se nejakemu elementalovi podari proniknout a narodi se jako clovek (kdyz nejsou vhodne podminky ani pro dusi cloveka ani pro jinou = potrat) chtel toho docilit tak, ze tehotnou zenu doveze do pouste (tam se vetsina lidskych dusi nerado rodi, tak si vyberou jinou schranku) jeste popisoval ze udela evokacni ritual te bytosti atd.. bylo tam vic tech opatreni, aby se do toho ditete dostala duse jenom toho, koho on chtel
pokud by to byla duse znacne inteligentni, a urcitym zpusobem "svazana s magem" tak by to mohl byt inteligentni sluha, navic se narodi jako normalni dite, takze ma cas se naucit zakladnim vecem jako je mluveni
Sice je to trochu od tematu golema, ale kdyz uz jsi nacal to "vytvoreni inteligentniho sluhy"
pokud by to byla duse znacne inteligentni, a urcitym zpusobem "svazana s magem" tak by to mohl byt inteligentni sluha, navic se narodi jako normalni dite, takze ma cas se naucit zakladnim vecem jako je mluveni
Sice je to trochu od tematu golema, ale kdyz uz jsi nacal to "vytvoreni inteligentniho sluhy"
- Pete
- mě už nikdo nezastaví

- Příspěvky: 422
- Registrován: 01 lis 2010, 02:17
- pohlaví: Muž
- Poděkoval(a): 2×
- Obdrženo poděkování: 34×
- Kontaktovat uživatele:
Re: Golem
To co jsem napsal jsem psal z hlavy, podle toho co jsem si zapamatoval, takze jsem to mohl napsat hodne nepresne (ale nechtelo se mi to hledat) ted to napisu presne podle knihy (kniha Liber Agape je psana podle Crowleyovych spisu z oTo, tudiz nemela byt puvodne zverejnena)
O Homunkulovi
DE HOMUNCULO EPISTOLA
tajne instrukce devateho stupne
Capitulum primum
1. Homunkulus jest ziva bytost, cloveku tvarnosti podobna a vybavena takovymi lidskymi kvalitami, jez nas odlisuji od zvirat, totiz intelektem a schopnosti reci. neni vsak pocata ani zrozena zpusobem, jaky je lidem vlastni a ani ji neobyva lidska duse.
2. Za predpokladu, ze reinkarnujici se ego vstupuje do plodu ve tretim mesici tehotenstvi, bylo by bez uzitku tento plod odejmout z matky a nutit jej k zivotu, nebot je to jiz clovek. Ale dvoumesicni plod se muze stat homunkulem
3. Lidska bytost se muze stat pouhym homunkulem, jeli tou merou posednuta nejakym demonem, ze lidska duse je stejne jako ve smrti nenavratne vypuzena a je tedy uplne volna. Ovsem az na to, ze si hleda novy pribytek a od stareho je uplne odriznuta. Vskutku, i todle jakkoliv zridka to muzeme pozorovat mimo ramec dusevni choroby, zahrnuje prirozene rozsireni vyznamu slova homunkulus.
4 Ve treti kapitole pohovorime o nasi metode jak vytvorit cosi, ac neni pravym homunkulem, prinejmensim slouzi vsem nalezitym ucelum, jake mu prislusi.
Capitulum secundum
1. klasicky postup vytvoreni homunkula predpoklada, ze se vezme oplodnene vajicko zeny a pak se mimo delohu pripravi, nakolik je to jen mozne, normalni podminky tehotenstvi.
2. v pripade takto napodobeneho tehotenstvi se vajicko zjevne dokaze dale vyvijet pozoruhodnou dobu. Je znamo, ze dite stare ctyri a pul mesice a vazici ctvrt kila, zilo po porodu dele nez hodinu. Tyto uvahy nas povzbuzuji. Zivot je nekonecne prizpusobivy. Zivot se objevil puvodne na planete, jez byla bakteriologicky sterilizovana teplotami mnoha tisic stupnu Celsia. Mame tedy vsechny duvody doufat, ze zacinajice, jak to i cinime, s vhodnou prvotni materii, muzeme byt shcopni vytvorit podminky pro jeji rust na zpusob jakesi "kultury", jak jsme postupovali v pripade jednodussich organismu. Jak stoji psano : ,,S bohem jsou vsechny veci mozne" a nezni snad nase motto ,,Deus est Homo" ?
3. bila tinktura alchymistu byla v teto souvislosti napodobou liquor amnii a cervena tinktura nahrazovala krev (liquor amnii = amnioticka tekutina, plodova voda)
4. jiste prave magicke pomucky pro fyziologicke experimenty, jez jsme svrchu naznacili, pozivaly vzdy ucty. To nicmene musime ponechat na adeptu samotnem, aby si jich vyvzpomel, nebot v tak kratkem pojednani nemame sdotatek mista pro zalezitost tak hvezde velikou, jako je tato.
Capitulum tertium
1. Predpokladame, ze nasi bratri dobre studovali epistolu De Arte Magica Secundum RItum Gradus Nonae O.T.O etc.
2. drive nez uvedeme nasi vlastni metodu vytvoreni homunkula, chteli bychom poukazat na (A) teorii inkarnace a (B) metodu evokace, kterou jsme zavedli anno VI., Sol in Aries (k Sol in Aries poznamka Duben 1910)
A
Po tri mesice zustava plod prost jakekoliv duse. Pote pritahuje ego takove prirozenosti, ze kombinace (a) jeho vlastni karmy, to jest povahy a sklonu, a (b) karmy ega jej cini zivotaschopnym. Neni-li nalezena vhodna kombinace, je vysledkem potrat, dite narozene je mrtve nebo slaboduche.
V poslednim pripade byl plod posednut nejakym padlym, ne vsak lidskym duchem anebo lidskym duchem se zcela mimoradnou karmou. Karmou minime vzdy prirozenost a tendenci a niceho vice, jakkoliv tech slov uzivame, ve velmi sirokem smyslu, abychjom obsahli moralni, stejne jako fyzicke priciny. Nezahrnujeme vsak do toho zadne pojeti ,,spravedlnosti" a podobne.
Pokud jsme todle prijali, pak je zjevne mozne, aby nejaky mag nalezl prostredek, kterym by (a) uzavrel branu kazdemu lidskemu egu a (b) vymohl inkarnaci nejake ne-lidske bytosti, napr elementala nebo planetarniho ducha takove prirozenosti, jez by byla pro nejaky zadany ucel vhodna. Tak treba nekoho s mrstnym jazykem ziskame inkarnaci Thiriela, nebo chrabreho valecnika tim, ze nechame vstoupit Grafiela (pozn. planetarni inteligence, thiriel je pripisovan Merkuru a Grafiel Marsu)
A todle budou jeho hlavni obtize: (a) clovek (dokonce i kdyz je odteleny) je duchovne tak mocny, ze zastavit jeho nalehave potreby je ulohou vyvolavajici posvatnou hruzu. A je nutne (b) vyvolit plodu vhodneho ducha. Je-li vybrane dite vinou sveho fyzickeho dedictvi line, melancholicke a slabe, bylo by bezcenne nechat do nej vstoupit ducha Nachiela nebo Rafaela nebo CHaniela nebo Anaela (pozn Nachiel je planetarni inteligence slunecni. Rafael je vladce andelskeho kuru bnej he Elohim (archandele), bytost sfery slunecn. Chaniel, vladce andelskeho kuru Elohim (knizata), archandel z Venuse. Anael, andel ze sfery Venuse)
B
Lidska duse je temer nepremozitelna. Prece vsak dosahneme uspechu pri docasnem vypuzeni a vymene slabe a putujici duse. Tak jsme napriklad kdysi nahradili dusi jedne kalibanske (pozn Kaliban, postava ze Shakespearovy ,,Boure") stvury, jisteho deformovaneho a odporneho nepodarka bez moralniho charakteru, zvaneho VIctor Neuburg, dusi Isis a dusi Marta a dusi Jupitera v tomto poradi. Takze ona quasi lidska forma, nebyvsi vubec basnikem, prece psala dobre verse ku chvale a slave Isis, nebyvsi a v nicem prorokem, prece velmi presne predpovidala valky, jez nyni pustosi zemi, a nebyvsi dobrocinnou ani zamoznou, presto po jednu sezonu podporovala mnohe osoby, ktere byly na jeji otevrene dlani zavisle.
A to jsme vykonali bez myslenkoveho rozpracovani, bez perskeho aparatu, prosti unavy ci neprijemnosti vubec.
Nyni uvedeme prostredky, jez jsme my, Bafomet, pouzili pri vytvareni homunkula.
I.
Vyber vhodnou zenu svolnou pomoci ti v tom dile. Vysvetli ji dukladne, jak se ma chovat a nyni pro ni nezbytny zpusob zivota. Jeji horoskop at odpovida, je-li to mozne, druhu zamysleneho homunkula. Tedy abychom pritahli inkarnovaneho ducha dobrocinnosti, at vystupuje Jupiter v Rybach, s dobrym aspektem ve Slunci, Venusi a Lune a bez vyznamnych protikladnych dispozic, jak dalece jen to jde.
II. Vyvol si vhodneho muze, hodi-li se to, pak sebe sama anebo jineho zasvecenho bratra gnose, a jak je to jen mozne, at je jeho horoskop take v souladu s prirozenosti dila.
III.
NEch spolu muze az enu soustavne obcovat (zvlaste ale v casech astrologicky priznivych dilu) a to ceremonialnim zpusobem v uchystanem chramu, jeho zvlastni usporadani a vyzdoba jsou rovnez prizpusobeny tvemu dilu. Ti dva necht usiluji nadsene a nepretrzite toliko o zdar tveho dila a vsechna jina prani necht poprou. Tak konej, dokud nedojde k poceti.
IV
Pak zenu vzdal svetu a odprav na pripravene misto. Misto to budiz jedna velka poust, na takova totiz jen zridka putuji nejake lidske duse hledajici inkarnaci. Dale necht je zroben veliky kruh a zasvecen sfere dila. Casto je treba opakovat sefiroticke zazehnavaci formule, z nich zvlaste Keter, dokonce petkrat az sedmkrat kazdeho dne. Zena at z velkeho kruhu nikdy nevychazi a jeji mysl posiluj, aby odolala vsem vlivum vyjma tech, jimiz pusobi zaklinany duch. Kadidlo toho ducha nehct hori po vsechen cas. Jeho barvy a jen ony, vsude maji zarit a jemu libe tvary a zadne jine at zdobi vsechny veci. Dale jej velmi soustredene a ustavicne invokuj v chramu, jemu vhodnym zpusobem zasvecenem. Zenu umisti do trojuhelniku, zatimco ty v kruhu denne provadis vhodnym zpusobem evokace za ucelem jeho hmotneho zjeveni. To konej dvakrat kazdeho dne, kdyz bdi a podruhe v dobe jejiho spanku.
V
A prvni dest plodu budiz slavnosti prijeti ducha. Ted uz muzes zaklinani zanechat
VI
Arcize behem poslednich dnu tehotenstvi je ducha treba stale poutat (takze cela faze dila predstavuje zaroven rozvoj formule evokacniho umeni do ziveho tvaru).
Zenu neustale vzdelavej pracemi, knihami a obrazy pribuzne povahy, aby vsechny vlivy spolupracovaly na obrane a vyzive ducha a jeho opravdoveho vyvoji.
VII
Slehnuti zeny urychli nebo oddal, bude-li to mozne, aby bylo pro dite zajisteno vhodne znameni na vzestupu.
VIII
Dite musi ybt hned po narozeni ocisteno a zasveceno dle odpovidajiciho klice planetam, elementum nebo znamenim, jejich je inkarnaci.
IV
Ted jsi ziskal bytost dokonale lidske formy se vsemi dovednostmi a vysadami lidstvi, avsak s esenci zvlaste vybrane sily a se vsim vedenim a moci jeji sfery. Tato bytost je tvym stvorenim, tys mu jedinym Bohem a panem a musi ti slouzit.
A proto take vsechno z toho dilu prirody, ku kteremu ona bytost puvodne nalezi, jest pod tvym panovanim a tys mistr osminasobny.
X
Bud poorny, bratre adepte, a vol svuj objekt dobre, nesetri v pocatku operace ani vasni ani praci nebot dosici zrna z tak subtilniho semene jest velikou veci. Vykonat tro dvakrat bylo by znamenim tak divuplne pocatecni energie, ze pochybujeme, narodi-li se jednou za desetkrat deset tisic let clovek takove zazracne sily.
XI
Nuze pomahejz Otec predevsim vasemu rozkvetu, bratri moji, at smelost uchvati Falus. VSe-jedineho a zdvihne jeho vody, aby zurodnily vase pole.
A duch Prometheuv bud naklonen vasi praci a duch Alciduv (pozn latinske jmeno Heraklovo) stujz vam ku pomoci.
a ted si jdu useknout ruce aby me neboleli
O Homunkulovi
DE HOMUNCULO EPISTOLA
tajne instrukce devateho stupne
Capitulum primum
1. Homunkulus jest ziva bytost, cloveku tvarnosti podobna a vybavena takovymi lidskymi kvalitami, jez nas odlisuji od zvirat, totiz intelektem a schopnosti reci. neni vsak pocata ani zrozena zpusobem, jaky je lidem vlastni a ani ji neobyva lidska duse.
2. Za predpokladu, ze reinkarnujici se ego vstupuje do plodu ve tretim mesici tehotenstvi, bylo by bez uzitku tento plod odejmout z matky a nutit jej k zivotu, nebot je to jiz clovek. Ale dvoumesicni plod se muze stat homunkulem
3. Lidska bytost se muze stat pouhym homunkulem, jeli tou merou posednuta nejakym demonem, ze lidska duse je stejne jako ve smrti nenavratne vypuzena a je tedy uplne volna. Ovsem az na to, ze si hleda novy pribytek a od stareho je uplne odriznuta. Vskutku, i todle jakkoliv zridka to muzeme pozorovat mimo ramec dusevni choroby, zahrnuje prirozene rozsireni vyznamu slova homunkulus.
4 Ve treti kapitole pohovorime o nasi metode jak vytvorit cosi, ac neni pravym homunkulem, prinejmensim slouzi vsem nalezitym ucelum, jake mu prislusi.
Capitulum secundum
1. klasicky postup vytvoreni homunkula predpoklada, ze se vezme oplodnene vajicko zeny a pak se mimo delohu pripravi, nakolik je to jen mozne, normalni podminky tehotenstvi.
2. v pripade takto napodobeneho tehotenstvi se vajicko zjevne dokaze dale vyvijet pozoruhodnou dobu. Je znamo, ze dite stare ctyri a pul mesice a vazici ctvrt kila, zilo po porodu dele nez hodinu. Tyto uvahy nas povzbuzuji. Zivot je nekonecne prizpusobivy. Zivot se objevil puvodne na planete, jez byla bakteriologicky sterilizovana teplotami mnoha tisic stupnu Celsia. Mame tedy vsechny duvody doufat, ze zacinajice, jak to i cinime, s vhodnou prvotni materii, muzeme byt shcopni vytvorit podminky pro jeji rust na zpusob jakesi "kultury", jak jsme postupovali v pripade jednodussich organismu. Jak stoji psano : ,,S bohem jsou vsechny veci mozne" a nezni snad nase motto ,,Deus est Homo" ?
3. bila tinktura alchymistu byla v teto souvislosti napodobou liquor amnii a cervena tinktura nahrazovala krev (liquor amnii = amnioticka tekutina, plodova voda)
4. jiste prave magicke pomucky pro fyziologicke experimenty, jez jsme svrchu naznacili, pozivaly vzdy ucty. To nicmene musime ponechat na adeptu samotnem, aby si jich vyvzpomel, nebot v tak kratkem pojednani nemame sdotatek mista pro zalezitost tak hvezde velikou, jako je tato.
Capitulum tertium
1. Predpokladame, ze nasi bratri dobre studovali epistolu De Arte Magica Secundum RItum Gradus Nonae O.T.O etc.
2. drive nez uvedeme nasi vlastni metodu vytvoreni homunkula, chteli bychom poukazat na (A) teorii inkarnace a (B) metodu evokace, kterou jsme zavedli anno VI., Sol in Aries (k Sol in Aries poznamka Duben 1910)
A
Po tri mesice zustava plod prost jakekoliv duse. Pote pritahuje ego takove prirozenosti, ze kombinace (a) jeho vlastni karmy, to jest povahy a sklonu, a (b) karmy ega jej cini zivotaschopnym. Neni-li nalezena vhodna kombinace, je vysledkem potrat, dite narozene je mrtve nebo slaboduche.
V poslednim pripade byl plod posednut nejakym padlym, ne vsak lidskym duchem anebo lidskym duchem se zcela mimoradnou karmou. Karmou minime vzdy prirozenost a tendenci a niceho vice, jakkoliv tech slov uzivame, ve velmi sirokem smyslu, abychjom obsahli moralni, stejne jako fyzicke priciny. Nezahrnujeme vsak do toho zadne pojeti ,,spravedlnosti" a podobne.
Pokud jsme todle prijali, pak je zjevne mozne, aby nejaky mag nalezl prostredek, kterym by (a) uzavrel branu kazdemu lidskemu egu a (b) vymohl inkarnaci nejake ne-lidske bytosti, napr elementala nebo planetarniho ducha takove prirozenosti, jez by byla pro nejaky zadany ucel vhodna. Tak treba nekoho s mrstnym jazykem ziskame inkarnaci Thiriela, nebo chrabreho valecnika tim, ze nechame vstoupit Grafiela (pozn. planetarni inteligence, thiriel je pripisovan Merkuru a Grafiel Marsu)
A todle budou jeho hlavni obtize: (a) clovek (dokonce i kdyz je odteleny) je duchovne tak mocny, ze zastavit jeho nalehave potreby je ulohou vyvolavajici posvatnou hruzu. A je nutne (b) vyvolit plodu vhodneho ducha. Je-li vybrane dite vinou sveho fyzickeho dedictvi line, melancholicke a slabe, bylo by bezcenne nechat do nej vstoupit ducha Nachiela nebo Rafaela nebo CHaniela nebo Anaela (pozn Nachiel je planetarni inteligence slunecni. Rafael je vladce andelskeho kuru bnej he Elohim (archandele), bytost sfery slunecn. Chaniel, vladce andelskeho kuru Elohim (knizata), archandel z Venuse. Anael, andel ze sfery Venuse)
B
Lidska duse je temer nepremozitelna. Prece vsak dosahneme uspechu pri docasnem vypuzeni a vymene slabe a putujici duse. Tak jsme napriklad kdysi nahradili dusi jedne kalibanske (pozn Kaliban, postava ze Shakespearovy ,,Boure") stvury, jisteho deformovaneho a odporneho nepodarka bez moralniho charakteru, zvaneho VIctor Neuburg, dusi Isis a dusi Marta a dusi Jupitera v tomto poradi. Takze ona quasi lidska forma, nebyvsi vubec basnikem, prece psala dobre verse ku chvale a slave Isis, nebyvsi a v nicem prorokem, prece velmi presne predpovidala valky, jez nyni pustosi zemi, a nebyvsi dobrocinnou ani zamoznou, presto po jednu sezonu podporovala mnohe osoby, ktere byly na jeji otevrene dlani zavisle.
A to jsme vykonali bez myslenkoveho rozpracovani, bez perskeho aparatu, prosti unavy ci neprijemnosti vubec.
Nyni uvedeme prostredky, jez jsme my, Bafomet, pouzili pri vytvareni homunkula.
I.
Vyber vhodnou zenu svolnou pomoci ti v tom dile. Vysvetli ji dukladne, jak se ma chovat a nyni pro ni nezbytny zpusob zivota. Jeji horoskop at odpovida, je-li to mozne, druhu zamysleneho homunkula. Tedy abychom pritahli inkarnovaneho ducha dobrocinnosti, at vystupuje Jupiter v Rybach, s dobrym aspektem ve Slunci, Venusi a Lune a bez vyznamnych protikladnych dispozic, jak dalece jen to jde.
II. Vyvol si vhodneho muze, hodi-li se to, pak sebe sama anebo jineho zasvecenho bratra gnose, a jak je to jen mozne, at je jeho horoskop take v souladu s prirozenosti dila.
III.
NEch spolu muze az enu soustavne obcovat (zvlaste ale v casech astrologicky priznivych dilu) a to ceremonialnim zpusobem v uchystanem chramu, jeho zvlastni usporadani a vyzdoba jsou rovnez prizpusobeny tvemu dilu. Ti dva necht usiluji nadsene a nepretrzite toliko o zdar tveho dila a vsechna jina prani necht poprou. Tak konej, dokud nedojde k poceti.
IV
Pak zenu vzdal svetu a odprav na pripravene misto. Misto to budiz jedna velka poust, na takova totiz jen zridka putuji nejake lidske duse hledajici inkarnaci. Dale necht je zroben veliky kruh a zasvecen sfere dila. Casto je treba opakovat sefiroticke zazehnavaci formule, z nich zvlaste Keter, dokonce petkrat az sedmkrat kazdeho dne. Zena at z velkeho kruhu nikdy nevychazi a jeji mysl posiluj, aby odolala vsem vlivum vyjma tech, jimiz pusobi zaklinany duch. Kadidlo toho ducha nehct hori po vsechen cas. Jeho barvy a jen ony, vsude maji zarit a jemu libe tvary a zadne jine at zdobi vsechny veci. Dale jej velmi soustredene a ustavicne invokuj v chramu, jemu vhodnym zpusobem zasvecenem. Zenu umisti do trojuhelniku, zatimco ty v kruhu denne provadis vhodnym zpusobem evokace za ucelem jeho hmotneho zjeveni. To konej dvakrat kazdeho dne, kdyz bdi a podruhe v dobe jejiho spanku.
V
A prvni dest plodu budiz slavnosti prijeti ducha. Ted uz muzes zaklinani zanechat
VI
Arcize behem poslednich dnu tehotenstvi je ducha treba stale poutat (takze cela faze dila predstavuje zaroven rozvoj formule evokacniho umeni do ziveho tvaru).
Zenu neustale vzdelavej pracemi, knihami a obrazy pribuzne povahy, aby vsechny vlivy spolupracovaly na obrane a vyzive ducha a jeho opravdoveho vyvoji.
VII
Slehnuti zeny urychli nebo oddal, bude-li to mozne, aby bylo pro dite zajisteno vhodne znameni na vzestupu.
VIII
Dite musi ybt hned po narozeni ocisteno a zasveceno dle odpovidajiciho klice planetam, elementum nebo znamenim, jejich je inkarnaci.
IV
Ted jsi ziskal bytost dokonale lidske formy se vsemi dovednostmi a vysadami lidstvi, avsak s esenci zvlaste vybrane sily a se vsim vedenim a moci jeji sfery. Tato bytost je tvym stvorenim, tys mu jedinym Bohem a panem a musi ti slouzit.
A proto take vsechno z toho dilu prirody, ku kteremu ona bytost puvodne nalezi, jest pod tvym panovanim a tys mistr osminasobny.
X
Bud poorny, bratre adepte, a vol svuj objekt dobre, nesetri v pocatku operace ani vasni ani praci nebot dosici zrna z tak subtilniho semene jest velikou veci. Vykonat tro dvakrat bylo by znamenim tak divuplne pocatecni energie, ze pochybujeme, narodi-li se jednou za desetkrat deset tisic let clovek takove zazracne sily.
XI
Nuze pomahejz Otec predevsim vasemu rozkvetu, bratri moji, at smelost uchvati Falus. VSe-jedineho a zdvihne jeho vody, aby zurodnily vase pole.
A duch Prometheuv bud naklonen vasi praci a duch Alciduv (pozn latinske jmeno Heraklovo) stujz vam ku pomoci.
a ted si jdu useknout ruce aby me neboleli
- Cagliostro
- mě už nikdo nezastaví

- Příspěvky: 1237
- Registrován: 11 bře 2010, 11:16
- pohlaví: Muž
- Národnost: ČR
- Poděkoval(a): 25×
- Obdrženo poděkování: 560×
Re: Golem
A teď si vem, jaké to je psát takhle knihy
To co popisuje Crowley se spíše spojuje s alchymií, nicméně má i částečnou pravdu v tom, že za určitých podmínek se taková "energie" může vtělit, i když sám za sebe se domnívám za jiných okolností (např. klinická smrt, jko to jinýma slovama popisuje i Bardon), ale není to zas takový podstatný rozdíl, a není to ani podstatné.
Jednotný věk vtělení-ať už člověka, s eventuelně tedy i jinou energií, nebyl nikdy jednotný, ani u Českých hermetiků.
To co popisuje Crowley se spíše spojuje s alchymií, nicméně má i částečnou pravdu v tom, že za určitých podmínek se taková "energie" může vtělit, i když sám za sebe se domnívám za jiných okolností (např. klinická smrt, jko to jinýma slovama popisuje i Bardon), ale není to zas takový podstatný rozdíl, a není to ani podstatné.
Jednotný věk vtělení-ať už člověka, s eventuelně tedy i jinou energií, nebyl nikdy jednotný, ani u Českých hermetiků.
Ego sum, qui sum!
- Cagliostro
- mě už nikdo nezastaví

- Příspěvky: 1237
- Registrován: 11 bře 2010, 11:16
- pohlaví: Muž
- Národnost: ČR
- Poděkoval(a): 25×
- Obdrženo poděkování: 560×
Re: Golem
Anglický básník, spolupracovník Crowleye, badatel okultismu. Narodil se 1883 v Londýně, kde i r. 1940 zemřel na TBC. Původem žid, jeho otec Carl se narodil v Plzni.
Sám Victor Neuberg se pokoušel s Crowleyem navázat na díla Guaty a sira Bullwera-Lytonna, byly v ne zrovna v úspešném spojení s Oswaldem Wirthem.
Dále se znaly z okultního prostředí z Bramem Stockerem, legendárním autorem Draculy.
Neuberg byl svého času v podezření jako homosexuál.
Mezy hermetiky však nebyl moc ve velké oblibě.
Sám Victor Neuberg se pokoušel s Crowleyem navázat na díla Guaty a sira Bullwera-Lytonna, byly v ne zrovna v úspešném spojení s Oswaldem Wirthem.
Dále se znaly z okultního prostředí z Bramem Stockerem, legendárním autorem Draculy.
Neuberg byl svého času v podezření jako homosexuál.
Mezy hermetiky však nebyl moc ve velké oblibě.
Ego sum, qui sum!
- Cagliostro
- mě už nikdo nezastaví

- Příspěvky: 1237
- Registrován: 11 bře 2010, 11:16
- pohlaví: Muž
- Národnost: ČR
- Poděkoval(a): 25×
- Obdrženo poděkování: 560×
Re: Golem
Abych taky sám sebe parafrázoval
podle některých autorů je golem neživá mechanická postava, kdežto Homukulus může být i-jak bylo výše popsáno-energická živlová "věc" v lidské podobě.
Osobně bych to však dal do jednoho plata. Jen aby zůstalo u seriozna.
Osobně bych to však dal do jednoho plata. Jen aby zůstalo u seriozna.
Ego sum, qui sum!
Kdo je online
Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 hostů