Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Základ studia
Uživatelský avatar
kedrigern
jedu jak drak
jedu jak drak
Příspěvky: 148
Registrován: 08 srp 2010, 19:41
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Poděkoval(a): 25×
Obdrženo poděkování: 27×

Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod kedrigern » 22 srp 2010, 23:42

Měl bych dvě takové otázky ohledně teorie. Aby se odpovědi nepletly, dám každou do nijého tématu.

V různých zdrojích se píše, že toto rozdělení (fyzický svět/astrál/mentál) je jen pro lepší pochopení, že mezi těmito světy neexistuje žádná hranice, průběžně přechází jeden do druhého a jsou možná i jiná rozdělení s jiným počtem úrovní.

Můj dotaz je následující. Jestliže světy (úrovně) přecházejí spojitě jedna v druhou, neměla by taková být i lidská těla, jt. fyzické spojitě přecházet do astrálního a pak do mentálního? Pak by ale neměla existovat žádná astrální matrice spojující fyziké a astrální tělo a mentální matrice spojující astrálnía mentální tělo. Jestliže ale tyto spojovací články existují, pak lidské tělo z tohoto hlediska buď není spojité nebo je minimálně v úrovních těchto spojovacích článků výrazně "zúžené". Pak by se mohlo prohlásit, že i když jsou roviny spojité, tak hranicemi v tomto námi používaném trojdílném rozdělení jsou úrovně "jemnohmotnosti", v kterých se vyskytují spojovací články jednotlivých lidských těl.

Předem díky všem za odpovědi.
May the Awareness be with you. Kedrigern z Hor Tichého Hromu

Uživatelský avatar
Anubis
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 680
Registrován: 19 zář 2009, 18:06
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 59×

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod Anubis » 24 srp 2010, 12:27

kedrigern píše:Měl bych dvě takové otázky ohledně teorie. Aby se odpovědi nepletly, dám každou do nijého tématu.


To je dobrá otázka. Tuto trojjedinost je dobré pozorovat při prvních exteritorizacích (první bude nejspíš samovolná = ne tak dobře provedená jak ji popisuje Bardon). Hranice existuje jen kvůli našemu omezenému vnímání, řekl bych, že to souvisí s vývojem člověka. Pokud přijmeme myšlenky teosofie (pro mne jsou celkem věrohodné) a jejich antropogenetický náhled, tak (jednoduše řečeno) člověk vznikl pomocí zhuštění ducha. Nejprve získal tvar a pak se zhušťoval přes astrál až na fyzickou úroveň. Tuším, že přechod z astrální do fyzické sféry se uskutečnil někdy v dobách fungování 3.-4. rasy, jenže obyvatelé na fyzické úrovni používali stejné síly jako v astrálu (viz nadpřirozené schopnosti ve snech - 2. st. mentální) a tak došlo k velkým hmotným škodám. Astrální matrice mi tedy nejvíce připomíná pečeť - s mentální to bude podobné, akorát je vytvořena jako jemnější. Díky této pečeti vzniklo podvědomí, takže (jako normální lidé) nemůžeme na fyzice realizovat věci, které si představíme.

To zúžení, o kterém jsi psal je opravdu znatelné. Poprvé jsem se o tom dočetl jako maličký v knize L. Rampy (tuším „Třetí oko“). V případě astrální matrice jde o stříbrnou šňůru tedy záměrně zúžený most mezi hmotným a astrálním tělem (jde ji natahovat donekonečna). Je to to nejkvalitnější (nejobecnější) v rámci hmotného těla i když ji nemůžeme fyzickýma očima pozorovat. Pokud se oddělíme mentálním a astrálním tělem, tak už se nepovažujeme za tělo a můžeme tuto šňůru pozorovat. Pokud se jedná o mentální matrici, tak ta bude nejspíš obdobná (je o ní určité povědomí, ale zrakem je jaksi nepostřehnutelná). Toto zúžení těla má lidi navádět ke koncentraci, tedy chtít čím dál méně, abychom poté zažívali stavy božské a Stav Božský.

Abych se vrátil k té exteritorizaci. První se objeví nejspíše samovolně (jde o jakousi ochranu, pokud nevcházíme vědomě, tak se můžeme bezpečněji vrátit zpět bez nutnosti znát přesný postup). Astrální dvojník spolu s vědomím se tedy oddělí od hmotného těla, jenže při vědomí jiného stavu bytí zjišťuje, že hmotné tělo nedýchá a přijde tak trochu panenský pud sebezáchovy, který plyne z nezkušenosti v „novém těle“. V tom přijde okamžik, kdy se duch (dech/vědomí) chce vrátit do umrtveného těla a opouští tělo astrální, které potřebuje kvůli své hmotnosti čas na cestování. Protože jsme chvíli vědomím mimo tato dvě těla, tak si uvědomíme na krátký okamžik trojjedinost. Protože pocit já je někde na půl cesty, hmotné tělo nežije a astrální dvojník je moc pomalý. Poté dojde k pádu, synchronizaci všech těl a probuzení.

Uživatelský avatar
kedrigern
jedu jak drak
jedu jak drak
Příspěvky: 148
Registrován: 08 srp 2010, 19:41
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Poděkoval(a): 25×
Obdrženo poděkování: 27×

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod kedrigern » 24 srp 2010, 23:49

Nějakou exterioriaci, ať už samovolnou nebo vědomou bych docela rád vyzkoušel, klidně by stačila jen mentální. Na metodu podle brány nemám. Na internetu se dají najít různé návody, ale nejsem schopen posoudit jejich kvalitu. I když ty návody tvrdí, že jsou na astrální cestování, tak si nejsem jist, jestli podle nich dojde opravdu k odpoutání současně astrálního i mentálního těla, protože píší jen o jednom těle a v devátém stupni Bardon píše, že nejprve je potřeba vystoupit mentálně a astrální tělo pak "vytáhnout". Pak je tu samozřejmě otázka bezpečnosti. Většina těchto návodů uvání, že astrální cestování je bezpečné, občas se píše o nebezpečí posednutí a přetržení astrální šňůry dotykem jiného člověka. V osmém a devátém stupni brány Bardon o žádném nebezpečí posednutí nepíše. O nebezpečí dotyku píše jen u astrálního cestování, takže předpokládám, že mentální cestování je z tohoto pohledu bezpečné. Pokud ti (alespoň někteří z nich), kteří tyto návody na astrální cestování píšou, mají opravdu zkušenosti s tím, že je to bezpečné i z hlediska dotyku, tak mě napadá, že ve zkutečnosti se možná jedná spíš o mentální putování. I proto, že často se v těchto návodech používá imaginace. Jsou to ale jen moje spekulace, jako začátečník to bohužel nejsem schopen kvalifikovaně posoudit.
May the Awareness be with you. Kedrigern z Hor Tichého Hromu

balamunt
jedu jak drak
jedu jak drak
Příspěvky: 116
Registrován: 18 led 2010, 12:26
pohlaví:
Obdrženo poděkování:

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod balamunt » 26 srp 2010, 14:04

Už jsem to trochu nakousl v jiných vláknech. Základem je chápat, že člověk je věčný duch a duše a tělo jsou pouhé pomíjivé obaly. Duch duše i tělo jsou jasně oddělitelné struktury a jsou spojeny těmi matricemi. Když je člověk mrtvý a tělo se rozpadne, existuje člověk pouze jako Duch s neviditelným obalem duší, když zemře na strální úrovni a duše se rozpadne, existuje jako čistý Duch.

Ty světy do sebe přecházejí, to plyne z toho, že hmota vznikla zhuštěním astrální látky, ale pak existuje vedle sebe astrální svět a hmotný svět. Dobrý příklad: hmota vzniká z astrálu podobně jako vzniká led z vody. Máme nádobu s vodou- to je astrál, pak začneme tuto nádobu ochlazovat a najednou se objeví kousky ledu - to je hmota. Voda i led existují dále vedle sebe, i když led vznikl z vody. Podobně astrál vznikl z mentální látky a ta vznikla z Akaši.

Co se týká toho, že člověk se vzniklnul zhuštěním ducha, pak toto je velmi zavádějící. Správně je třeba říct, že fyzické tělo a duše vznikly zhuštěním duchovna. Tedy ne z člověčího ducha! Lidský duch se nijak nemůže zhustit, ten je pořád tvořen mentální látkou. A to duchovno k tvoření lidských těl a i i celého vesmíru poskytly Božské bytosti. Kdysi určité vysoké Božské bytosti poskytly část sebe sama jako duchovní materiál a ten se po uplynutí věků zhustil až tak, co máme kolem sebe jako fyzický vesmír. Proto je třeba rozlišovat evoluci fyzických těl a evoluci lidských bytostí, které existují jako duchové podobně jako jiné bytosti.

Uživatelský avatar
Anubis
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 680
Registrován: 19 zář 2009, 18:06
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 59×

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod Anubis » 01 zář 2010, 16:48

kedrigern píše:...

Mluvil jsem o samovolné exteritorizaci. Vědomě člověk vystupuje až v pozdějších fázích výcviku. Obecně platí, že se ti sice ze začátku daří určité fenomény, ale nechápeš proč se to tak děje tzn. neumíš je ovládat popř. vyvolávat. Cvič mentální askezi (koncentraci) a určitě k tomu dojdeš.

Mimochodem, nevím, jestli jsi pročítal celé fórum. Ale někde jsem tu psal, že není moc vhodné pokoušet se o vědomé opuštění hmotného těla v začátcích. Ono se to sice může povést (hlavně dětem před pubertou), ale je možné, že si kvůli duševní disharmonii uděláš na astrální svět špatný názor. Dotek cizího člověka může mít taky fatální následky - přežít se to dá (afaik) jen se silným srdcem.

gordon
mé první příspěvky:)
mé první příspěvky:)
Příspěvky: 9
Registrován: 06 kvě 2011, 08:56
pohlaví: Muž

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod gordon » 19 kvě 2011, 12:39

Tuším, že přechod z astrální do fyzické sféry se uskutečnil někdy v dobách fungování 3.-4. rasy, jenže obyvatelé na fyzické úrovni používali stejné síly jako v astrálu (viz nadpřirozené schopnosti ve snech - 2. st. mentální) a tak došlo k velkým hmotným škodám. Astrální matrice mi tedy nejvíce připomíná pečeť - s mentální to bude podobné, akorát je vytvořena jako jemnější. Díky této pečeti vzniklo podvědomí, takže (jako normální lidé) nemůžeme na fyzice realizovat věci, které si představíme.


Mohl bys to Anubisi trošku rozvést - jaké rasy máš na mysli?
Díky za odpověď.

Uživatelský avatar
Anubis
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 680
Registrován: 19 zář 2009, 18:06
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 59×

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod Anubis » 19 kvě 2011, 13:35

gordon píše:Mohl bys to Anubisi trošku rozvést - jaké rasy máš na mysli?

Krom Blavatské o nich nikdo nepsal (ze své zkušenosti), takže vycházím z ní. Jedná se o tzv. Lemurskou a Atlantskou rasu. Studoval jsem to, když jsem byl ještě malý, tak už si z toho moc nepamatuji, ale např. Lemurská rasa měla být do určité doby hermafroditická a obývala Zemi nejdelší dobu. Jak se civilizace vyvíjely, tak člověk byl čím dál menšího vzrůstu, více odtržený od Boha a dožíval se kratšího věku. Tyto tři skutečnosti vycházejí z toho, že člověk byl čím dál více materiální. Naše Árijská rasa neměla možnost se setkat s těmi staršími (možná jen v Egyptě) a proto jedinci nevěděli, že jsou součástí celku a získali pocit individuality. Kam to dospělo vidíš v dnešní době.

Na světě existuje dost silný egregor, který Atlantidu apod. udržuje v našich myslích. Senzitivní lidé mají občas vize obrů v dávných dobách. Já zatím neumím rozlišit, jestli je to vyvoláno uměle, nebo se to zakládá na pravdě. Takže pokud se ti to zdá jako pohádka, tak nemám nic proti.

gordon
mé první příspěvky:)
mé první příspěvky:)
Příspěvky: 9
Registrován: 06 kvě 2011, 08:56
pohlaví: Muž

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod gordon » 19 kvě 2011, 14:23

Krom Blavatské o nich nikdo nepsal (ze své zkušenosti), takže vycházím z ní. Jedná se o tzv. Lemurskou a Atlantskou rasu.


Díky za odpověď.
Já jsem si o atlantidě a Lemurii čítával jako dítě, v tu dobu jsem to asi bral trošku jako pohádku.
Dnes se o Atlantidě ...apod. hondě mluví a píše, ale většinou v obecně známých
a donekonečna omílaných teorií, které možná všechny :D vycházejí z toho co psala H.P. Blavatská.
Tu Blavatskou bys na přečtení doporučoval?
Naposledy upravil(a) gordon dne 19 kvě 2011, 16:43, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Anubis
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 680
Registrován: 19 zář 2009, 18:06
pohlaví: Muž
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 59×

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod Anubis » 19 kvě 2011, 15:05

gordon píše:Tu Blavatskou bys na přečtení doporučoval?

Tak když už ses s tím setkal, tak proč se ptáš? Abych řekl pravdu, tak mě tehdy zaujala Tajná nauka a Klíč k Teosofii, ale nevím, jestli se k nim dnes vůbec někde dostaneš. Jsou docela vzácné. Kniha Dzyan mně nějak nedávala smysl. Přišlo mi to dílo neúplné a zapletli tam její (ne)slavný život. Hlas ticha jsem ještě nečetl, ale prý je to dobré. Mimochodem K. Minařík k té knize udělal komentář, takže pokud proti němu nic nemáš, tak bych se koukl na ni (ke stažení na canopus.cz) - sice nechápu, proč to nazval(i) Mahájánské texty, ale budiž. Nicméně já budu číst nejdřív originál(?), abych si udělal vlastní názor. Až později to porovnám s ním.

gordon
mé první příspěvky:)
mé první příspěvky:)
Příspěvky: 9
Registrován: 06 kvě 2011, 08:56
pohlaví: Muž

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod gordon » 19 kvě 2011, 16:51

Ptal jsem se proto, protože jsem sice něco už četl, ale ne od Blavatské.
Každopádně díky za doporučení, zkusím mrknout i na toho Minaříka.

Uživatelský avatar
Ankhur
Administrátor
Administrátor
Příspěvky: 379
Registrován: 03 říj 2010, 12:54
pohlaví: Muž
Poděkoval(a): 48×
Obdrženo poděkování: 35×

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod Ankhur » 26 črc 2011, 23:36

gordon píše:

Mohl bys to Anubisi trošku rozvést - jaké rasy máš na mysli?
Díky za odpověď.


Pohledej na google slovo juga. Pise o tom tusim prvotne ve vedach. Jugi jsou doby, ve kterych se cyklicky vyviji lidstvo - nejdrvie sestup do hmoty a pak vystup opet z hmoty.

Ted by podle toho, co se pise, mela byt kali-juga, resp. jeji konec.

Uživatelský avatar
Lumpino
jedu jak drak
jedu jak drak
Příspěvky: 158
Registrován: 28 dub 2013, 08:32
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Poděkoval(a):
Obdrženo poděkování: 39×

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod Lumpino » 15 kvě 2013, 10:39

V některých textech je to rozdělení dokonce ještě složitější. Ať již v jogových, gnostických i některých magických a mystických. Počítá se fyzické tělo, eterické tělo, astrální tělo, mentální tělo, tělo osudu - karmy, duch a duše. Některé texty uvádějí mezi mentálním a karmickým tělem myslím ještě tělo vášně - kámy. Viz Joga od staré Indie k dnešku (1971), Matoušek Gnose a mnoho dalších textů , z hlavy již přesně nepamatuji.
Duše podle Indů nich pochází z kosmické přírody - Prakriti, duch z kosmického ducha Puruši.
Duch má sídlo za čelem, duše v psou. Na tom staví i některé alchymické texty, zobrazující spojení ducha a duše, (viz Book of Lambspring), slunce a měsíce...
Gnostici to mají poněku odlišné ale těla pod jinými názvy stejná. Podobné rozdělení je i u Karla Weinfurtera a dalších autorů.
Eterické tělo podle nich zaniká při smrti fyzicého, astrální nějakou dobu přežívá (působí třeba strašidelné jevy) ale po nějaké době zaniká také. Jemější složky od těla myšlenkového - mentálního - výše se pak mají po smrti převtělovat do nové existence.

Uživatelský avatar
Cagliostro
mě už nikdo nezastaví
mě už nikdo nezastaví
Příspěvky: 1224
Registrován: 11 bře 2010, 11:16
pohlaví: Muž
Národnost: ČR
Poděkoval(a): 24×
Obdrženo poděkování: 521×

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod Cagliostro » 15 kvě 2013, 10:54

Egypťané tělo, ducha aj. rozdělovali ještě dále, viz Weinfurter:

Velmi zajímavé je rozdělení principů člověku podle názorů starých Egypťanů. Jak víme, dělí okultní nauky člověka na sedm principů, z nichž spodní čtyři jsou smrtelné, kdežto vrchní tři, které nazývá souhrnně Paracelsus "pátou třeští", jsou nesmrtelné. Egypťané měli těchto principů devět, ale podle popisů Egyptologů poznáváme v nich zase jen našich sedm principů, při čemž dva další jsou vlastně jenom mystickými silami, čili vlastnostmi duše.
Prvním principem bylo hmotné tělo, které se jmenovalo khat. Byla to součástka, která podléhala rozkladu a jež mohla býti zachována jedině mumifikováním. Zajímavé je, že hieroglyfické naznačení hmotného těla obsahuje také obraz ryby. To má dvojí význam. Ryba nejsnadněji hnije a za druhé naznačuje ryba ještě bytost, která žije ve vodě, totiž v čistém principu, a kromě toho je tu ještě souvztažnost se sítí a rybářem, totiž síť jest zevní příroda, Mája, do které jsme všichni chyceni svými smysly, ale rybář, totiž Spasitel nás může z této sítě vyprostit.
Druhým principem je t. zv. dvojník, který se egyptsky jmenoval ka. Toto ka bylo naznačováno hieroglyfem pozdvižených paží jako k modlitbě, což znamená, že je to vnitřní součástka, která se obrací k nebesům. Toto ka jest jakési vyšší, jemnější astrální tělo, neboť podle pojmů egyptských se podobalo úplné tvarem i vlastnostmi člověku, jemuž náleželo. Ačkoliv podle egyptských pojmů sídlilo ka normálně ve hrobce u těla, ale mohlo podle libosti se potulovati kdekoliv, bylo neodvislé od člověka a mohlo se usídliti v kterékoliv jeho soše. Egypťané se domnívali, že toto ka jí a pije a proto kladli do hrobek jako oběti zásoby potravin, neboť jinak dvojníci zemřelých by byli nuceni opouštěti hrobku a potulovati se po zemi a jísti odpadky a píti špinavou vodu.
Mnohému by se zdálo, že takové oběti potravin, jaké ostatně nalézáme u mnohých jiných národů, byly směšné. Ale ve skutečnosti to má svůj veliký význam. Víme, dobře, že astrální těla zemřelých trpí zdánlivě hladem a žízní — když totiž člověk za živa myslil jen na jídlo a na pití — a že toto utrpení lze nazvati pravými mukami Tantalovými. Takové oběti potravin a nápojů vytvořily okolo zemřelého představy čili astrální útvary nápojů a jídel, jimiž se astrální tělo mohlo sytiti do nekonečna. Jestliže již pouhá naše představa prchavá vytvoří v astrálu obraz, tu zejména představy, spojené s náboženskými obřady, vytvářejí zcela jistě v neviditelnu myšlenkové formy velmi trvalé a mocné.
Poněvadž Egypťané znali důkladně život na astrální úrovni — tak dokonale, že dnešní spiritisté nemají o tom ani zdání a že i okultisté povětšině tápou v těchto věcech ve tmách — věděli, že tyto tužby astrálu budou ukojeny, když do hrobu budou kladeny jmenované obětiny. Ostatně již také v době poměrně starší mnozí národové kladly do hrobů urny s potravinami a nápoji. Vzpomínám jednoho nápisu na urně z hrobu, který pocházel z doby bronzové. Byl napsán starými runami, to jest písmem, kterého dosud nikdy nerozřešil kromě jihoslovanského badatele Žunkoviče. A právě onen nápis zněl: "Lačnému". To jest tedy důkazem se strany jiné. Jinak víme ze mnohých projevů astrálních bytostí, že ve spiritistických sezeních často dochází ku potvrzení této pravdy, neboť mnozí astrálové si prostřednictvím medií stěžují do hladu a žízně a často také v jejich vlivech media hltají nabízenou potravu v ohromném množství, ač medium samo by nikdy nemohlo za stavu normálního snísti najednou potravin takové množství.
Tantalova muka nejsou tedy jen legendou, nýbrž hroznou skutečností.
Toto Ka nebo dvojník je sídlem jistých magických sil, jichž, část si může podržeti i po odloučení od těla. Vysvětlení bližších o těchto silách a kdy a jak jich lze využíti jsem vypsal v knihách. "Tajné síly přírody a člověka," jakož i v " Zázraky a jejich výklad okultními naukami."
Třetím principem člověka u Egypťanů je tak zvané Ba, čili "duše srdce". Zobrazováno bylo volavkou s háčkem na prsou. Toto Ba bylo spojeno s Ka, poněvadž je to vlastně kámický princip čili sídlo všech chtíčů. Egypťané byli přesvědčeni, že toto Ba sídlí s dvojníkem v hrobce a že se zúčastní pohřebních obětí, t. j. že se sytí obětovanými pokrmy a nápoji. Podle některých textů sídlí Ba na nebi s Osiridem, ale tu je dojista záměna s principem šestým, který se jmenuje Khu a jenž jest rovněž naznačován volavkou, ale bez háčku na prsou a s peřím na hlavě. Toto Ba mohlo vzíti na sebe jakoukoliv hmotnou nebo nehmotnou formu podle své vůle a někdy je také zobrazováno jako luňák s lidskou hlavou.
Čtvrtým principem jest Ab čili srdce. Tento princip byl zobrazován vázou se dvěma uchy. Byl ve spojem s duší a byl pramenem dobra i zla v člověku. Z okultního stanoviska je tento čtvrtý princip nižší duší člověka. Egypťané věřili, že zachování lidského srdce, totiž hmotného srdce, jest nejvýš důležité, poněvadž při soudu po smrti bylo srdce podrobeno zvláštnímu výslechu se strany bohů. Ale jinak bylo srdce považováno za středisko myšlení a duševního života. Bylo orgánem, kterým se projevují ctnosti i neřesti, takže vlastně je to symbol nižší lidské duše, jak jsem uvedl shora. Egyptologové se domnívají, že toto Ab odpovídá našemu pojmu svědomí, ale to je omyl, poněvadž svědomí je v principu mnohem vyšším, totiž podle rozdělení indického v šestém.
Čtyři kapitoly Knihy Mrtvých totiž XXVII.—XXXB, byly věnovány tomuto srdci, aby nebylo ztraceno nebo odneseno do podsvětí: "zloději srdcí". Tito "zloději srdcí" čili lidských duší jsou ovšem různí démoni. Podsvětí je peklo čili místo, kde tyto nižší duse lidské — ve skutečnosti jsou to zevní osobnosti lidí, kteří nedosáhli spojení s Bohem, a tudíž nesmrtelného života a — musí se rozpadnout ve své prvotní částice, aby z nich byly složeny duše nové — podobně jako se to děje s astrálními těly. Egypťané dělali k této ochraně srdce zvláštní amulety v podobě srdcí ze zeleného čediče a na těchto amuletech byla právě psána XXXB kapitola z Knihy Mrtvých.
Pátým principem jest khaibit, čili stín. Tento princip byl v úzkém spojení se třetím, totiž s kamou, čili s nižší duší, a je to tedy to, čemu nyní říkáme astrální tělo. Tento princip byl také vyživován z obětních darů, jež byly přinášeny do hrobky zemřelých. To se naprosto shoduje s našimi zkušenostmi s astrálními těly zemřelých i s projevy ve spiritualistických sezeních, jak jsem naznačil svrchu. Toto khaibit může žíti jako Ka zcela odloučeně od těla hmotného a mělo moc odcházeti kamkoliv. Toto vzdalování se kamkoliv se ovšem týká jenom těch zemřelých, kteří nejsou připoutáni různými vášněmi, jako na příklad lakotou, k určitým místům, nebo kteří nezemřeli na jistém místě násilnou smrtí. Tomu nasvědčuje i jedna část XCII. kapitoly Knihy Mrtvých, podle které má mrtvý odříkávali: "Ó, nezaujmi moji duši, ó, nestřež mého stínu, ale nechť pro moji duši (rozuměj pro kamický princip) a pro můj stín je otevřena cesta a nechť vidí velkého Boha ve svatyni v den soudu duší a nechť odříkávají slova Osiridova, jehož obydlí jsou skryta, nechť je odříkávají před těmi, jež střeží údy Osirida, a kteří střeží duchy a drží v zajetí stíny zemřelých, kteří by mně mohli uškoditi."
Šestým principem jest Khu, čili "duchovní duše", která byla naznačována volavkou s pérem na hlavě. Tento princip je často popisován ve spojení s principem Ba, totiž s principem kamickým a byl považován za étherickou bytost. Ve skutečnosti je to Duše, která nemůže nikdy zemříti. Jejím sídlem jest Sáhu, čili t. zv. tělo duchovní, totiž ona sama je tímto duchovním tělem vlastního ducha, podle našeho názoru "duchovního astrálního těla", které se tvoří v těle každého mystika mystickou koncentrací, jak uvidíme později. Toto Khu jest naše Buddhi a proto je také ve spojení s Ba, totiž s kamickým principem, který se snaží vytáhnouti k sobě do výše.
Sedmým principem jest Sekhem, což znamená sílu. Jest naznačován veslem. Toto Sekhem není nic jiného, nežli životní síla čili praná. Podle starých egyptských rukopisů žije Sekhem na nebi mezi duchy, poněvadž je duchovní silou. Dnes víme, že slunce jest jejím východiskem. V egyptských textech jest obyčejně ve spojení s duchem a s duší, což jest zcela logické.
Osmým principem jest Ren, čili jméno. Tento princip byl naznačován třemi hieroglyfy, a sice znamením úst, znamením vody a znamením klečícího člověka, který si ukazuje na ústa. Ústa mluví, voda znamená křest a člověk, ukazující si na ústa značí mlčení, t. j. koncentraci. Ale v ústech se rodí Slovo, čili jinak Kristus neboli Duch Svatý. Tento Ren znamená jméno, t. j. podstata ducha, jehož síla spočívá ve jménu, totiž v písmenách, která jeho jméno tvoří a jež mu dávají charakter, číslo a kabbalistický význam. Egypťané se neobyčejně namáhali, aby zachovali toto Ren, neboť věřili, že dokud jest jméno člověka zachováno, jest zachován i on. Také to je zcela logické, ačkoliv vše to bylo přeneseno později do pojmů hmotných z pojmů mystických. Již v textech, nalezených v pyramidách, nalézáme mnoho míst, kde mrtví se modlí, aby jejich jméno rostlo nebo pučelo a aby trvalo tak dlouho, jako jména bohů. Proto také všechny oběti, přinášené v hrobkách, byly spojeny s vyslovováním jmen zemřelých.
Zachovávati jméno rodičů bylo pilnou povinností každého zbožného syna a každá oběť, která byla přinesena v hrobce, třeba i nejmenší, jestliže při ní bylo vysloveno jméno zemřelého, pomáhala udržeti při životě osobu, jejíž jméno bylo vysloveno. Taková formule zněla podle textu, nalezeného v pyramidě krále Pepiho I. následovně: "Tvoje jméno bude žíti na zemi, tvoje jméno vytrvá na zemi, ty nikdy nezhyneš, ty nikdy, nikdy nedojdeš konce."
Devátým principem je t. zv. sahu, čili duchovní tělo, které tvořilo roucho duše. Je to ono nesmrtelné tělo, o kterém mluví sv. Pavel. Vidíme to zcela jasně z hieroglyfu, jimiž bylo toto tělo naznačováno.
Ego sum, qui sum!

FTX

Re: Rozdělení na fyzickou, astrální a mentální rovinu

Příspěvekod FTX » 22 úno 2015, 22:51

kedrigern píše:V různých zdrojích se píše, že toto rozdělení (fyzický svět/astrál/mentál) je jen pro lepší pochopení, že mezi těmito světy neexistuje žádná hranice, průběžně přechází jeden do druhého a jsou možná i jiná rozdělení s jiným počtem úrovní.
Předem díky všem za odpovědi.

Teď mě napadla jedna pěkná analogie.

Představ si, že si spustíš PC a na tom PC www prohlížeč a v tom prohlížeči hru ve flashi.

PC s moderním operačním systémem má jádro, které přiděluje prostředky jednotlivým aplikacím.

Jednotlivé aplikace běží a jedna z nich je ten tvůj prohlížeč. A v tom prohlížeči běží na jedné stránce tvoje oblíbená gameska. A ta je analogií k hmotnému světu

Podobně tak je analogií k astrálu aplikační úroveň. A úroveň ovladačů je analogická k duchovní úrovni.

----
V tomto modelu je vidět, že všechny prostředky stále patří kernelu, ale jsou dočasně alokovány pro běh aplikací. Pokud je hra dobře udělaná, tak ti připadá úplně uzavřená a nedokážeš z této hry pozorovat běh operačního systému. Musel bys vyvolat nějakou situaci, se kterou původní autor nepočítal.

A pokud se tento model blíží realitě, tak potom je jasné, že některé situace v tomto světě se mohou tak zamotat, že to ani na úrovni ducha nejde okamžitě vyřešit. Sice z této úrovně můžete teoreticky"všechno" "okamžitě", ale za cenu poškození nekonečně složitých struktur uvnitř hry. A pak by do toho raději ani nikdo zvenku moc nevrtal.
Přílohy
gameska.gif


Zpět na “Teorie”

Kdo je online

Uživatelé prohlížející si toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 hosti